Sleutels ZB Zundapp (update.14-09-2008 pagina 19 vast loper)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Heey ,
Denk niet dat Cees je hulp nodig heeft , Enigste wat nog iets op Zundap lijkt zijn de mooie koelribben en het laatste stukje carter.
Mja aardig bedoeld misschien kom je nog aan de klets met Cees.
Groeten,
Denk niet dat Cees je hulp nodig heeft , Enigste wat nog iets op Zundap lijkt zijn de mooie koelribben en het laatste stukje carter.
Mja aardig bedoeld misschien kom je nog aan de klets met Cees.
Groeten,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- jordy 15
- forum gebruiker
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
- Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
- Contacteer:
Laten we het daar maar bij houden dan en ontopic gaanÃœntiej#21 schreef:1-0rkpdude schreef:Tja, ik blijf er gewoon netjes achter als het niet gaatjordy 15 schreef:Het blokkie en de rijder heeft afgelopen weekend de hele race Roel loos achter zich gehouden. Kan je nagaan hoe mooi die weer loopt
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Hallo en welkom op het forumTalin schreef:
Cees,
volg al een tijdje je relaas over de Zundapp.
Heb vroeger jaren lang met Zundapp’s geraced, SOBW, zowel lucht als watergekoeld.
Eerste wat ik er aan veranderde waren de originele tapeinden ( M7 ) in plaats daarvan gebruikte ik tapeinden van een Honda MB of MT voordeel daarvan was dat ze M8 waren, dus een helicoil gebruiken in het blok en dat het trek tapeinden waren, ze konden dus wel wat kracht hebben.
Wel even de gaten in de kop en cilinder opboren naar 8,5.
Verder zie ik dat je nog de originele uitlaatklem gebruikt.
Daarvoor gebruikte ik trekveertjes, op de uitlaat 2 halve ringetjes lassen en van boven door de koelribben naar beneden boren om gaatjes te verkrijgen voor bevestiging aan de cilinder.
Kan je nog wel genoeg tips geven als je nog vragen hebt, zal vanavond ook nog eens in mijn dozen op zolder zoeken wat ik nog heb liggen, moet nog wel leuke dingen hebben.
na de brommerrace heb ik 125 Nk en Ek's gereden en zit nu te schipperen om volgend jaar eens aan de minibikes te beginnen, maarja...
waarmee.. nadat ik dit project gezien had begon het al te kriebelen.
het moet sowieso watergekoeld wordenmaar wat de opzet gaat worden..
als ik er uit ben zien we het wel maar zou dus nog wel eens een zundapp bij kunnen komen.
keep em rolin..
Hartstikke leuk dat je mijn projektje wardeerd
Tapeinden heb ik opzicht geen problemen mee, vooral omdat ik hoge moeren gebruik zodat de draad niet snel dol is.
De uitlaat zat in eerste instantie met veren vast, maar dat was niet naar mijn zin.
Vandaar dat de klem er weer om zit.
Ik weet dat de bevestiging een zwak punt is, maar met de juiste klem en een beetje aandacht is het een prima systeem.
Maar het zou mooi zijn als er nog een dapje bij komt.
Watergekoeld zou helemaal mooi zijn
Ik wacht met spanning af...
Gr Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
HalloTalin schreef:Sleutel schreef:Raytje192 schreef:
Cees,
na de brommerrace heb ik 125 Nk en Ek's gereden en zit nu te schipperen om volgend jaar eens aan de minibikes te beginnen, maarja...
waarmee.. nadat ik dit project gezien had begon het al te kriebelen.
het moet sowieso watergekoeld worden maar wat de opzet gaat worden..
als ik er uit ben zien we het wel maar zou dus nog wel eens een zundapp bij kunnen komen.
keep em rolin..
Hierbij wil ik je graag aanmoedigen om met je minibike project te beginnen.
Gezien er in onze klasse zeker nog ruimte is voor een aantal rijders.
Mocht je beginnen en je nog wat advies nodig hebt, ik hou me aanbevolen om je van goede info te voorzien.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Heel erg welkom!Talin schreef:]
Cees,
na de brommerrace heb ik 125 Nk en Ek's gereden en zit nu te schipperen om volgend jaar eens aan de minibikes te beginnen, maarja...
waarmee.. nadat ik dit project gezien had begon het al te kriebelen.
het moet sowieso watergekoeld worden maar wat de opzet gaat worden..
als ik er uit ben zien we het wel maar zou dus nog wel eens een zundapp bij kunnen komen.
keep em rolin..
Kom volgend jaar gezellig Watergekookt rijden.. zoals Hank zegt, we kunnen nog wel een paar rijders gebruiken ! 7/8/9 of met geluk 10! starters aan de grid is natuurlijk veeel te weinig.
Voor info kun je bij best veel jongens terecht hier op het forum, Cees voor de Zundapp, Hank voor .... ja, waarvoor niet , bij mij voor allerlei dingetjes, en RKPdude van het forum rijdt ook watergekoeld.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Cees,Sleutel schreef:
Hallo en welkom op het forum
Hartstikke leuk dat je mijn projektje wardeerd
Tapeinden heb ik opzicht geen problemen mee, vooral omdat ik hoge moeren gebruik zodat de draad niet snel dol is.
De uitlaat zat in eerste instantie met veren vast, maar dat was niet naar mijn zin.
Vandaar dat de klem er weer om zit.
Ik weet dat de bevestiging een zwak punt is, maar met de juiste klem en een beetje aandacht is het een prima systeem.
Maar het zou mooi zijn als er nog een dapje bij komt.
Watergekoeld zou helemaal mooi zijn
Ik wacht met spanning af...
Gr Cees
a.s. 4 Oktober is de laatste wedstrijd voor jullie in Stadskanaal zag ik op de kalender, ik was van plan om te komen kijken dus mocht er iemand heel geïnteresseerd staan te kijken zal ik het zijn.
Ook UW verrichtingen op het minibike platform zijn mij niet ontgaan en met grote interesse de foto’s en bouw van de fiets gevolgd.HANK
Hallo
Hierbij wil ik je graag aanmoedigen om met je minibike project te beginnen.
Gezien er in onze klasse zeker nog ruimte is voor een aantal rijders.
Mocht je beginnen en je nog wat advies nodig hebt, ik hou me aanbevolen om je van goede info te voorzien.
Hank,
Er zullen van mijn kant nog wel aardig wat vragen komen ten tijde van de bouw van mijn apparaat.
Neem dit aanbod dan ook met 2 handen aan en dank alvast, mochten er vorderingen zijn dan zal ik daarvoor een topic openen, voordat dit topickaping van Cees zn vorderingen wordt.
Dank alvast.
Ãœntiej#21, ( #21 was dat niet Franco BATTAINI?? die mafkees uit de Gp250 van jaaaren geleden waar iedereen bang voor was? )Ãœntiej#21
Heel erg welkom!
Kom volgend jaar gezellig Watergekookt rijden.. zoals Hank zegt, we kunnen nog wel een paar rijders gebruiken ! 7/8/9 of met geluk 10! starters aan de grid is natuurlijk veeel te weinig.
Voor info kun je bij best veel jongens terecht hier op het forum, Cees voor de Zundapp, Hank voor .... ja, waarvoor niet , bij mij voor allerlei dingetjes, en RKPdude van het forum rijdt ook watergekoeld.
Watergekookt… na de sportklasse, formuleklasse, expiklasse, de Nk125 en EK125 nu de waterkookklasse, ja !past wel in het rijtje.
Na aardig wat crashes in mijn laatste seizoen 125 alles in 1 x weg gedaan en eens fatsoenlijk gerevalideerd. Nu alles weer aardig op de plek zit en al een tijdje dit forum en minibikes gezien te hebben kriebelt het toch weer.
Minibiken lijkt mij een mooi iets om volgend jaar aan mee te doen.
Eendaagse evenementen, waar de kosten in de hand(zouden ) kunnen blijven ( een zuiger van een Dap kost 30 euro in tegenstelling tot een HRC Kit zuiger van 190 euro per stuk 2 in een weekend) standaard benzine in tegenstelling tot ELF race benzine van 9 euro de liter enz.
Maar zoals al eerder ik wil geen topic kaping doen en zal jullie op de hoogte houden, en tot volgend weekend!