Geplaatst: ma 31 okt 2005, 12:49
Zeer mooi
Alles wat met minibikes te maken heeft
https://minibike-forum.nl/
TnTnelis schreef:Hoi,
ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.
Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?
Niels
Hoi NielsTnTnelis schreef:Hoi,
ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.
Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?
Niels
Ja dat is een goede reden, bedankt.Sleutel schreef:
Hoi Niels
Is geen stomme vraag hoor
In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is
Snappie
Cees
Hey ,Sleutel schreef:Hoi NielsTnTnelis schreef:Hoi,
ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.
Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?
Niels
Is geen stomme vraag hoor
In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is
Snappie
Cees
Niet de krukwangen maar de krukeinden of kruktap of hoe je het ook noemd zijn verschillendrossi-nr.1 schreef:als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..
en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..
dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.
niet goed voor je compressie lijkt me..
ja das waar maar ik weet ook niet hoe jouw blok er van binnen uit zietEn Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan
2 krukeinden op maat geslepen.. that's it
Cees
sorry..ik heb niets gezegd!..Sleutel schreef:Niet de krukwangen maar de krukeinden of kruktap of hoe je het ook noemd zijn verschillendrossi-nr.1 schreef:als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..
en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..
dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.
niet goed voor je compressie lijkt me..
En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan
2 krukeinden op maat geslepen.. that's it
Cees
Ik dacht laat ik maar ff reageren.. aangezien ik de uitlaat (en de rest van de bike) gespoten heb..Silver schreef:Mag ik is iets vragen je hebt je uitlaat ook meegespoten maar wordt die niet te warm zelfs me hitte bestendige verf?
doede46 schreef:ook enig idee wat zo'n bus met lak dan ongeveer kost ?mijn uitlaat kan wel een kleurtje gebruiken p.s. nogmaals SUPER mooie bike heb je er van gemaakt
MvG DoeDe