Pagina 9 van 21

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 12:49
door Raytje192
Zeer mooi :D

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 13:47
door Lg tweewielers
TnTnelis schreef:Hoi,

ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.

Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?

Niels
:lol:
:-s

klinkt wel opzich logisch :-k

Maar aan de ander kant , je krukas moet toch al verandert worden aan bijde zijden 8-[

*Lg*

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 16:55
door the miniman 3
respect man :shock: :wink: ckr mooie bike vooral dat frame :wink:

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 17:41
door Sleutel
TnTnelis schreef:Hoi,

ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.

Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?

Niels
Hoi Niels
Is geen stomme vraag hoor :D

In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet :?
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is :(

Snappie :wink:



Cees

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 17:47
door TnTnelis
Sleutel schreef:
Hoi Niels
Is geen stomme vraag hoor :D

In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet :?
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is :(

Snappie :wink:



Cees
Ja dat is een goede reden, bedankt.

Begon even aan mezelf te twijfelen dat ik iets heel dom's over het hoofd zag.

Niels

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 17:52
door Lg tweewielers
Sleutel schreef:
TnTnelis schreef:Hoi,

ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.

Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?

Niels
Hoi Niels
Is geen stomme vraag hoor :D

In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet :?
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is :(

Snappie :wink:



Cees
Hey ,

Je hebt zowiezo een ander ontsteking dus het is de krukas aanpassen of je rotor ( tenzij die al past )
Maar je kan toch ook je cater uitdraaien :-k als je de krukas om wilt draaien :?:

iz maar ff een iedee tussendoor :P

*Lg*

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 18:09
door rossi-nr.1
als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..

en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..

dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.

niet goed voor je compressie lijkt me..

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 19:51
door Sleutel
rossi-nr.1 schreef:als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..

en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..

dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.

niet goed voor je compressie lijkt me..
Niet de krukwangen maar de krukeinden of kruktap of hoe je het ook noemd zijn verschillend :wink:


En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan :P

2 krukeinden op maat geslepen.. that's it

Cees

Geplaatst: ma 31 okt 2005, 20:43
door hanske
je hebt er een mooi ding van gemaakt zo cees , hij ziet er perfect uit , en loopt ook nog eens als een trein. groeten hanske.

Geplaatst: di 01 nov 2005, 08:22
door Gast
En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan

2 krukeinden op maat geslepen.. that's it

Cees
ja das waar maar ik weet ook niet hoe jouw blok er van binnen uit ziet :wink: :P

Lars

Geplaatst: di 01 nov 2005, 13:19
door Silver
Mag ik is iets vragen je hebt je uitlaat ook meegespoten maar wordt die niet te warm zelfs me hitte bestendige verf?

Geplaatst: di 01 nov 2005, 16:19
door rossi-nr.1
Sleutel schreef:
rossi-nr.1 schreef:als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..

en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..

dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.

niet goed voor je compressie lijkt me..
Niet de krukwangen maar de krukeinden of kruktap of hoe je het ook noemd zijn verschillend :wink:


En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan :P

2 krukeinden op maat geslepen.. that's it

Cees
sorry..ik heb niets gezegd!..

verkeerd gelezen..altijd haast he:P

btw...waarmee heb je het gespoten?? ik zocht van motip ook dit soort zwart..en ahdden alleen matzwart wat hittebestendig was..

kan je het me vertellen?

gr.

erwin

Geplaatst: di 01 nov 2005, 16:27
door Sissi
Silver schreef:Mag ik is iets vragen je hebt je uitlaat ook meegespoten maar wordt die niet te warm zelfs me hitte bestendige verf?
Ik dacht laat ik maar ff reageren.. aangezien ik de uitlaat (en de rest van de bike) gespoten heb.. :wink:

Het is Hittebestendige Lak van MoTip en deze is Hittebestendig tot 650ºC

Kwalitatief hoogwaardige hittebestendige lak voor het behandelen van behandelde en onbehandelde ondergronden die blootstaan aan zeer hoge temperaturen. De lak is bestand tegen benzine, chemicaliën en weersinvloeden. MoTip Hittebestendige Lak is verkrijgbaar in 8 kleuren.
Hittebestendig tot 650ºC: donker antraciet, zwart, wit, antraciet, beige, grijs en zilver.

Geplaatst: di 01 nov 2005, 16:42
door doede46
ook enig idee wat zo'n bus met lak dan ongeveer kost :oops: ?mijn uitlaat kan wel een kleurtje gebruiken :) p.s. nogmaals SUPER mooie bike heb je er van gemaakt =D>

MvG DoeDe

Geplaatst: di 01 nov 2005, 16:56
door Sissi
doede46 schreef:ook enig idee wat zo'n bus met lak dan ongeveer kost :oops: ?mijn uitlaat kan wel een kleurtje gebruiken :) p.s. nogmaals SUPER mooie bike heb je er van gemaakt =D>

MvG DoeDe

Ik heb er 10 euro voor betaald !

TIP: je moet wel de uitlaat wel goed schuren en ontvetten van te voren !
anders hecht de lak niet goed (en dat zou zonde zijn)