Mijn minibike

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

Hijs zeker mooi en ook zeker apart ja mare ben je der zaterdag? in Kwedamme :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

belemmeren die hoeken in je uitlaat niet teveel??

voor de rest een zeer mooi bike!!
Gast

Bericht door Gast »

mastahhh schreef:belemmeren die hoeken in je uitlaat niet teveel??

voor de rest een zeer mooi bike!!
Heb nu een 50cc snel erop met 12 millimeter carburatuer heb hem met deze uitlaat afgesteld en loopt goed.
De uitlaat lijkt (is ook hoekig) maar de doorlaat is vrij groot 27.2 millimeter. De hoeken zijn geen 90 graden maar twee keer 45 graden.
Het expansie gedeelte is op zijn grootst 60 millimeter inwendig.
Het tailpijpje is 12millimeter inwendig en gaat over in een dubbele pijp van 8 millimeter naar en in mijn dempers.
De uitlaat is niet berekend maar wel een beetje afgeleid van een berekening uit het maandblad MOTO 73.
Het expansie gedeelte is alleen wat kleiner uitgevoerd.
In dit maandblad (MOTO 73 ) heeft wel een artikel gestaan over expansieuitlaten met berekeningen maar probeer maar eens zo'n berekende uitlaat op een minibike te bouwen.

Groeten Arjan
Gast

Bericht door Gast »

zowiezo het bereken van een uitlaat voor je setup is volgens mij niet makkelijk.

maja je kan idd veel afstellen.
Gast

mini bike

Bericht door Gast »

ziet er wel vet uit ja maar wel hoekigda vink minder
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

tis eens wat anders dan rond he :wink: enu als hij het maar mooi vind ist goed toch?
Gast

Bericht door Gast »

helemaal waar steurtje, het is zijn bike en hij moet erop rijden, dus het is gemaakt naar zijn stijl/smaak
Gast

Bericht door Gast »

Het is zeker mijn stijl maar het was ook de bedoeling om eens een keer wat anders te maken dan anders.
Als je dan toch je eigen frame maakt (niet van een bouwtekening) waarom dan niet je eigen tank uitlaat en zitje, kopen kan altijd nog.
Ik had ook inderdaad een zitje kunnen kopen of een geheel nieuwe bike maar dan is de lol er toch ook zo af.
Als ik nu mee zou doen aan wedstrijden zal ik heus niet winnen maar het is wel een bike waarvan er maar een bestaat en dat is wel zo apart.
Misschien zal de volgende bike alleen voor de snelheid gemaakt zijn maar ook deze zal niet standaard zijn.

Arjan
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

Rijd je mee Zaterdag in Kwadendamme?
Gast

Bericht door Gast »

en je bike word vaker gefotografeerd op races enzo omdat je dan toch opvalt
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

hey je was er zaterdag niet wel jammer zou hem graag int echt zien je mini :wink: volgende keer dan in ovezande? grt Silas
Gast

Bericht door Gast »

steurtje schreef:hey je was er zaterdag niet wel jammer zou hem graag int echt zien je mini :wink: volgende keer dan in ovezande? grt Silas
Zal volgende keer proberen van de partij te zijn.
Kon zelf niet rijden inverband met een defecte rug.
Jammer
Gast

Bericht door Gast »

echt wel mooi gemaak hoor! 8) maar die wielen zijn ook echt uber geil hoe heb je die gemaakt zelf? heb je daar geen bouw tekening meer van heb last van klp bandjes :? alvast bedankt! grtjes! (stuur ze dan maar pb)
Thomas

Bericht door Thomas »

zeer mooi gemaakt maar ge ebt verzeker veel werk gehad aan dat kontje?
Gast

Bericht door Gast »

Ben in totaal denk ik een half jaar met de minibike bezig geweest.
Tank en zitje zijn een geheel zitje eerst in papier gemaakt en was dus in een keer klaar.
Tankje ben ik tot drie keer toe aan begonnen voordat het naar mijn zin was (moet niet alles vlug klaar willen hebben)

Arjan
Plaats reactie