[Zelfbouw] Xtreme_Machine's minibike.

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

[Zelfbouw] Xtreme_Machine's minibike.

Bericht door Gast »

Terwijl het eigenlijk de bedoeling was dat ik bij het begin van mijn project hier zou posten is hier (helaas) niks van gekomen. Daarom alsnog want ik wil jullie mijn "fiets" niet onthouden :wink:

Omdat dit nog een lopend project is verwijs ik jullie even naar mijn site. Kan je meteen zien hoe het ervoor staat en heb je wat achtergrond informatie.

http://minibike.spilnet.nl

Greetz Xtreme_Machine
stefano

Bericht door stefano »

Het ziet er al wel leuk uit.

Gebruik je een tomos blokje??


De wielen zijn zelfbouw?

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

ziet er strak uit!!
Gast

Bericht door Gast »

@stefano:

Ja het is een tomos blok (een A5). De wielen zijn inderdaad zelf gemaakt. De tomos had sterwielen en aangezien ik nogal een krent ben heb ik een manier bedacht om daar toch de wielen van te maken. De uitkomst was een stepvelg (12-1/4"). Hier van heb ik het hele binnen werk eruit gehaald (spaken en naaf) en toen de tomos naven erin pas gemaakt. Dat was een *CENSUUR* werk :P . Om zijwaartse beweging te voorkomen zitten daar die plaatjes op gebout.

@mastahhh:

Thnx :) ben ook al best een beetje trots :P
wevie666

Bericht door wevie666 »

is niet echt minibike he, die grote velgen :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ach.. zolang de afmetingen ongeveer 1000 x 500 zijn vind ik het mini :P
Gast

Bericht door Gast »

Er zijn wat foto's bij gekomen en nog belangrijker een filmpje van de eerste start :D (3,73MB). Het lijkt alsof de motor afslaat aan het einde van het filmpje, dit is niet het geval, ik was mijn homebrew killswitch aan het testen alleen dat staat er niet (goed) op ;P

Mocht het filmpje niet doen kan ik VLC Player aanraden, die speelt ALLES :P (zonder externe codecs)
Gast

Bericht door Gast »

starten ging lekker :twisted:

maar ziet er goed uit

zag dt op je site:
Snelheid tot nu toe gemeten is ongeveer 25 KM/u. Hij loopt ook nog steeds niet lekker, snap nog niet waar het probleem zit.
komt deels door je uitlaat, geheel geen expansie
en wss ook afstelling,
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

mastahhh schreef:starten ging lekker :twisted:

maar ziet er goed uit

zag dt op je site:
Snelheid tot nu toe gemeten is ongeveer 25 KM/u. Hij loopt ook nog steeds niet lekker, snap nog niet waar het probleem zit.
komt deels door je uitlaat, geheel geen expansie
en wss ook afstelling,
Ik heb ook een zelfbouw minibike gehad met een uitlaat zonder expansie en dat ree gewoon goed hoor. Me setup was helemaal standaard en tandwiel verhouding was 15:22 dacht ik, me snelheid was gewoon standaard 45 km/h.

Maar de uitlaat die Xtreme_Machine gebruikt is wel erg klein dus daardoor kan het wel zijn ja..
Neluhz

Bericht door Neluhz »

eeen uitlaat heeft gewoon een expansiegedeelte nodig, om de onverbrande gassen terug de cilinder in te laten stromen en de verbrande gassen er uit te houden.
bij een uitlaat zonder expansie gedeelte blijven de verbrande gassen in de clinder en de onverbrande gaan er uit.
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Het uitlaat probleem is naar mijn idee opgelost. Zoals te zien is op mijn site heb ik een nieuwe gemaakt :P De buis die ik gebruikt heb is kwa diameter groter als de orginele en heb nu naar mijn idee ook een redelijk expansie stuk.

Het rare lopen komt waarschijnlijk omdat de motor het op de weg te "makkelijk" heeft. De bult op (woon op een heuvel) loopt ie wel lekker en ook bij het optrekken.
Ben namelijk eens een stukje door het bos wezen crossen (dont ask ;)) en ook hier geen problemen. Aan gezien de top die ik nu aal ook "veel" te laag is wil ik mijn achtertandwiel gaan verkleinen. Ik denk dat het probleem dan uit de wereld is.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

dat hij het op de weg te makkelijk heeft, komt doordat je powerband laag ligt, en bij hoge toerentallen dus slecht presteerd...
een oplossing daarvoor is de uitlaat langer maken, of een andere vertanding.
Plaats reactie