Pagina 3 van 3

Geplaatst: do 06 okt 2005, 16:35
door Gast
Wat voor werking heeft zo'n powerbox en waar moet je dat op aansluiten. Ik heb het namelijk wel eens vaker gezien op scootersites maar ik snap de functie er niet helemaal van?

Groetjes, Ricky

Geplaatst: do 06 okt 2005, 16:37
door Gast
:? juist niet boven de krukas!! Dat verstoord je flow!
Je moet hem zo ver mogelijk naar voren plaatsen!! :)

Geplaatst: do 06 okt 2005, 16:56
door Lg tweewielers
dave schreef:Heey lars, zit vrij veel werk in het membraan, maar het resultaat mag er eindelijk zijn. ik ga ook naar harderwijk in de vak, ben nu druk bezig met sleutelen en alles weer erop te schroeven. spreek je wel @ school.
IK kan je niet bellen man ! ik wil je ff spreken over die uitlaat

Bel mij ff

Mzzl

Lars

Geplaatst: do 06 okt 2005, 17:04
door Wim
Anonymous schreef::? juist niet boven de krukas!! Dat verstoord je flow!
Je moet hem zo ver mogelijk naar voren plaatsen!! :)

je verteld spookverhalen!!


maakt geen kont uit waar je membraan zit!!

vespa, en een hoop raceblokjes hebben inlaat op de achterkant...
peugeot achter bovenin, en een Yamaha zelfs aan de zijkant van de krukas...

wat een beetje uit kan maken is de "midden" positie,
zo mooi mogelijk in het midden van de kruk, geeft de beste smering,
maar dat is dan ook het grootste voordeel...

flow-verstoring??

per slag ongeveer 200cc lucht....

ga 's uit van 10.000 toeren/min

da's zo'n 2000 liter lucht-verbruik per minuut...(33.3 liter/sec)

luchtsnelheid is ook uit te rekenen.....maar dat gaat een beetje ver!

....flow verstoring.....neeeehhh
da gaat niet als je membraan zo dicht op je carter zit!


Groetjes

Wim

Geplaatst: do 06 okt 2005, 17:35
door the miniman 3
ik heb dit ook op me blokkie gebeundt. Best goed gelukt.Afbeelding gewoon me membraam in het midden gedaan. Beetje kneedbaar staal erom heen.

Voordat er mensen gaan zeggen dat dit aan de onderkant zit :wink: dat klopt ja. Dat was de uitdaging :twisted: als jullie meer willen weten maak ik wel ff een topic

mvg Brian

Geplaatst: do 06 okt 2005, 22:16
door dave
Anonymous schreef::? juist niet boven de krukas!! Dat verstoord je flow!
Je moet hem zo ver mogelijk naar voren plaatsen!! :)
M'n membraan zit juist vooraan! enneh het bevalt me wel zo. blokkie gaat morgen weer in mekaar, alles vanaaf afgewerkt (foto's volgen daar nog van) en het ziet er strak en vloeiend uit. Cilinder zit ik nog bij te twijfelen, maar waarschijnlijk een eurokit 70.. inlaat dichtgieten.
@ Ricky_ powerbox? bedoel je niet het membraan? powerbox heeft niet zo heel erg veel nut... staat wel leuk verder. 8)

Geplaatst: ma 10 okt 2005, 22:10
door dave
Ook van de week een andere schijf gemonteerd met andere ankerplaat (geanodiseert rood) het gaat oom een shimano 160mm disc, remt super geweldig! sta in no time stil! fotos van de bike komen morgen. ook een nieuwe cilinder gekocht ! de power one was bij harderwijk in de soep gedraait door overhitting. :?
Hier fototje van de schijf: Afbeelding
Mvg Daveh.

Geplaatst: di 11 okt 2005, 06:38
door mini-biker15
mooie bike man 8)

schijfje is ook niet verkeerd :wink:

Geplaatst: wo 12 okt 2005, 15:17
door Gast
Ja dat blauwe bakje zeg maar... Powerbox noem je het zelf?

Heb je het gewoon voor de sier hangen, of heb je het echt aangesloten... en waaraan dan?

Geplaatst: wo 12 okt 2005, 15:23
door mark007
Meestal wordt zo'n powerbox aangesloten bij het spruitstuk.

Geplaatst: wo 12 okt 2005, 16:43
door Gast
"Slaat de overdruk van je inlaatgassen op en voegt deze weer toe zodra deze lager wordt. Verbreed/versterkt de "powerband" van je scoot!!"

Dat staat bij Easyparts.nl

Geplaatst: do 13 okt 2005, 09:15
door dave
hij zit er niet voor de sier.. hij is wel aangesloten.