Xtreem minibike project **update 25/07**
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
das alles voor deze week teminste..allleen dat nog of komt er niks snel meer
er zijn idd meerdere dingen op internet te lezen dat dit geen goeie keuze is voor "ruw" gebruik en voor redelijk wat vermogen..en het lijkt mij niet verstanding om met dat op een rito krukas te draaien.
voor die vario ben ik aan het kijken of er een duidelijk "handleiding" of dergelijke voor is om het om te zetten..en blijft hij met evo vario rijden en wat voor koppeling.
we kijken het nog effe aan...en de vertanding blijft die standaard of hoe zit dat.
ach... zolang ie maar rijd en daarna zal ie denk ik wel kijken voor een digitale toerenteller en als ie geld te veel heeft (zoals nu) dan zal ie wel met iets komen waardoor ie toeren/kmp/aantal km/gem. snelheid kan aflezen... teminste dat zou ie wel willen denk ik als zijn "buget" toelaat..gaat die ook nog digitale toeren teller kopen of zo lijkt mij wel slim.
nu ie nog stil staan is ie lucht gekoeld , maar dat gaat in de (nabije) toekomst nog wel geburen denk (als ie tegen die tijd nog nie levensmoe iss)maar is die 50 mhr cilinder watergekoeld of lucht.
haha ik denk het niet, tenzij er een gek een FLINKE som wilt neer leggen dan wel (zodat ie dan miss een NOG betere project kan bekostigen..) wie weet..word die ook te koop gezet als die klaar is eigenlijk??
ik zal het hem vertellen... (maar ik denk dat ie dat wel wist)''meneer'' zou het beste of een 70 mallossi kunnen kopen of een yasuni c16 uitlaat moeten( er moet natuurlijk niets) kopen das een 50 uitlaat en yasuni c20 of c21 zijn 70 cc uitlaten. Wink
zo dat was het weer....
iemand nog tips/opmerkingen?
''meneer'' zou het beste of een 70 mallossi kunnen kopen of een yasuni c16 uitlaat moeten( er moet natuurlijk niets) kopen das een 50 uitlaat en yasuni c20 of c21 zijn 70 cc uitlaten. [/quote]
dit is dikke bulshit niet beledig worden, maar zijn pijpen goed voor bepaalde toeren, en aangezien die mhr 50 max getuned is zal die zeker wel goed op een yasuni c 20 rijden.
en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb. dan is de c20 daar een c21 en c21 hier is daar een c30 en de c16 hier is daar een c 20.
dat is het enige verschil want zijn de zelfde pijpen alleen met andere naam.
veel succes nog hiermee.
dit is dikke bulshit niet beledig worden, maar zijn pijpen goed voor bepaalde toeren, en aangezien die mhr 50 max getuned is zal die zeker wel goed op een yasuni c 20 rijden.
en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb. dan is de c20 daar een c21 en c21 hier is daar een c30 en de c16 hier is daar een c 20.
dat is het enige verschil want zijn de zelfde pijpen alleen met andere naam.
veel succes nog hiermee.
baby bike schreef:''meneer'' zou het beste of een 70 mallossi kunnen kopen of een yasuni c16 uitlaat moeten( er moet natuurlijk niets) kopen das een 50 uitlaat en yasuni c20 of c21 zijn 70 cc uitlaten.
let iss op je woorden hé (je schrijft ze nog verkeerd ook het iss bullshit)dit is dikke bulshit niet beledig worden, maar zijn pijpen goed voor bepaalde toeren, en aangezien die mhr 50 max getuned is zal die zeker wel goed op een yasuni c 20 rijden.
en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb. dan is de c20 daar een c21 en c21 hier is daar een c30 en de c16 hier is daar een c 20.
dat is het enige verschil want zijn de zelfde pijpen alleen met andere naam.
veel succes nog hiermee.
maarre je hebt wel gelijk over die uitlaat:
bron: http://www.multibike.nl/index2.php?page ... at=exhaustCarrera 20, speciale uitlaat voor oa. getunede 50 en 70cc Evolution en MHR cilinders.Met Kevlar demper!Simpelweg de beste en snelste uitlaat!
sorry als het zo grof overkwam daaar let ik namelijk eigenlijk niet op.
maare over die digitale toerentellers gedoe, in plaats van wat bubba sparx zegt kan je net zo goed een stage 6 toeren en temperatuur meter halen € 80,00 of van hebo is alleen iets duurder €90,00.
maar ach als hij toch geld te veel heeft dan is het leuk om dat te aan te schaffen.
en deze uitlaten zullen wel voldoen denk,
hebo racing 2
dpr (op maat laten maken)
yasuni c20 of bidalot c20
mhr
maar keus is aan jouw.
maare over die digitale toerentellers gedoe, in plaats van wat bubba sparx zegt kan je net zo goed een stage 6 toeren en temperatuur meter halen € 80,00 of van hebo is alleen iets duurder €90,00.
maar ach als hij toch geld te veel heeft dan is het leuk om dat te aan te schaffen.
en deze uitlaten zullen wel voldoen denk,
hebo racing 2
dpr (op maat laten maken)
yasuni c20 of bidalot c20
mhr
maar keus is aan jouw.
k zal het hem vertellen als ie nog iss op msn komt teminste... of binnen kort zien om me brommer uitlaatje op te halen...baby bike schreef:sorry als het zo grof overkwam daaar let ik namelijk eigenlijk niet op.
maare over die digitale toerentellers gedoe, in plaats van wat bubba sparx zegt kan je net zo goed een stage 6 toeren en temperatuur meter halen € 80,00 of van hebo is alleen iets duurder €90,00.
maar ach als hij toch geld te veel heeft dan is het leuk om dat te aan te schaffen.
en deze uitlaten zullen wel voldoen denk,
hebo racing 2
dpr (op maat laten maken)
yasuni c20 of bidalot c20
mhr
maar keus is aan jouw.
heb je miss. ook nog een link van die stage 6 digi teller? met duidelijke info als je die hebt...
jeetje ik denk dat ie gewoon een dubbele uitlaat aan elke kant kan maken ... aangezien er steeds meer tips voor uitlaten komen en dergelijken...
ik denk zelf gewoon dat de yasuni c20 goed iss... want hij is "speciaal" voor de 50cc mhr (getuned) en voor 70cc dus voor de cilinder keus nu is hij perfect en tevens ook voor de meest voor de hand liggende cilinder wijziging maarja k heb nog geen info over die andere uitlaten gezien duss ik heb ook nog geen ideeën bij hem aangeboord hierover..
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Hmm een sendai carb werkt niet onder zo'n hoek. En de voorvork is te breed. Voor een sprintertje moet je voorband zo min mogenlijk weerstand hebben. En die cilinder, is geforceerde koeling. Dus daar kun je niet langer dan 2 minuuten op rijden en dan moet je het ding laten koelen. (omdat de geforceerde koeling ontbreekt) En vanwaar vn verschillende remklouwen op 1 schijf? Waarom wil je zo hard remmen? Als je 1 grc remklauw erop zet rem je al hard zat. Stopie hard
Jah zo is het.
hier heb ik een pic van enkele tellers, die van stage 6 zit er niet tussen was op een andere site.
waar weet ik helaas niet meer.
http://www.speed-parts.nl/index.php?cPath=23
waar weet ik helaas niet meer.
http://www.speed-parts.nl/index.php?cPath=23
haha dat is niet mijn pakkie aan...baby bike schreef:volgens mij schreef die gozer van even kijken hoe het zou staan,
want als die gozer dat allemaal zo inelkaar zet zoals op bepaalde foto,s.
dan is het project gauw genoeg afgelopen .
owo ow ow nou een hoop comentaar hierop .
en ik bedoel niemand te hiermee te beledigen.
maar!! ik denk wel dat hij gewoon beter een eigen (mooie) frame kan lassen en dan die blok eronder kan zetten met tandwiel verhouding, en dan een kant-en-klare voorvork met dubbele (goeie) rem schrijven
-
- forum gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
- Locatie: 't Harde / zwolle
- steurtje
- Moderator
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
- Locatie: Kwadendamme
- Contacteer:
wat die bestaat niet??????????????en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb.
je moet eens goed kijken ze verkopen hem nogn iet overal want hijs nog niet zo oud maar hij bestaad wel degelijk dus je kennis is er ook nog niet dan volgens mij
kennis? hoezo miss is hij helemaal niet geintresseerd in scooter uitlaten... misgien kan hij alles vertellen en doen met chineese minibikes..steurtje schreef:wat die bestaat niet??????????????en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb.
je moet eens goed kijken ze verkopen hem nogn iet overal want hijs nog niet zo oud maar hij bestaad wel degelijk dus je kennis is er ook nog niet dan volgens mij
dus als ie niet geintresseerd is in uitlaten dan moet je daar ook niet iemand op pakken dat ie daar niet over de nodige kennis beschrikt
zouden jullie graag deze topic zo schoon mogelijk willen houden?
en nog meer tips en (posotieve) opmerkingen willen geven?
mvg jeroen
hey cool ik zie het dat die uitlaat uit is, maar alsnog die c30 heeft die gozer niks aan, die is vast en zeker te hoog gegrepen voor die cilinder.
maar als hij die uitlaat gebruikt op de mhr team van hem en die laat tunen, dan mischien wel.
Maar kijk die prijs 415,00 euro, weet je hoe duur.
en als die net uit is heb je het mischien niet geweten, je hebt namelijk ook mensen die komen ergens achter het al een half jaar uit is of zo.
maar als hij die uitlaat gebruikt op de mhr team van hem en die laat tunen, dan mischien wel.
Maar kijk die prijs 415,00 euro, weet je hoe duur.
en als die net uit is heb je het mischien niet geweten, je hebt namelijk ook mensen die komen ergens achter het al een half jaar uit is of zo.