Xtreem minibike project **update 25/07**

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

weet iemand hoe je dit blok kan aanpassen en er tandwiel kan op maken zoals *HANK* op dit forum?

ik heb als info aan *HANK* gevraagt en moest hem erover terug bellen maarja mij kenende dan duurt dat nog wel een paar dagies 8)
Gast

Bericht door Gast »

allleen dat nog of komt er niks snel meer
das alles voor deze week teminste..
en het lijkt mij niet verstanding om met dat op een rito krukas te draaien.
er zijn idd meerdere dingen op internet te lezen dat dit geen goeie keuze is voor "ruw" gebruik en voor redelijk wat vermogen..
en blijft hij met evo vario rijden en wat voor koppeling.
voor die vario ben ik aan het kijken of er een duidelijk "handleiding" of dergelijke voor is om het om te zetten..
en de vertanding blijft die standaard of hoe zit dat.
we kijken het nog effe aan...
gaat die ook nog digitale toeren teller kopen of zo lijkt mij wel slim.
ach... zolang ie maar rijd en daarna zal ie denk ik wel kijken voor een digitale toerenteller en als ie geld te veel heeft (zoals nu) dan zal ie wel met iets komen waardoor ie toeren/kmp/aantal km/gem. snelheid kan aflezen... teminste dat zou ie wel willen denk ik als zijn "buget" toelaat..
maar is die 50 mhr cilinder watergekoeld of lucht.
nu ie nog stil staan is ie lucht gekoeld :D , maar dat gaat in de (nabije) toekomst nog wel geburen denk (als ie tegen die tijd nog nie levensmoe iss)
word die ook te koop gezet als die klaar is eigenlijk??
haha ik denk het niet, tenzij er een gek een FLINKE som wilt neer leggen dan wel (zodat ie dan miss een NOG betere project kan bekostigen..) wie weet..
''meneer'' zou het beste of een 70 mallossi kunnen kopen of een yasuni c16 uitlaat moeten( er moet natuurlijk niets) kopen das een 50 uitlaat en yasuni c20 of c21 zijn 70 cc uitlaten. Wink
ik zal het hem vertellen... (maar ik denk dat ie dat wel wist)

zo dat was het weer....

iemand nog tips/opmerkingen? :D :D
Gast

Bericht door Gast »

''meneer'' zou het beste of een 70 mallossi kunnen kopen of een yasuni c16 uitlaat moeten( er moet natuurlijk niets) kopen das een 50 uitlaat en yasuni c20 of c21 zijn 70 cc uitlaten. :wink:[/quote]

dit is dikke bulshit niet beledig worden, maar zijn pijpen goed voor bepaalde toeren, en aangezien die mhr 50 max getuned is zal die zeker wel goed op een yasuni c 20 rijden.
en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb. dan is de c20 daar een c21 en c21 hier is daar een c30 en de c16 hier is daar een c 20.
dat is het enige verschil want zijn de zelfde pijpen alleen met andere naam.
veel succes nog hiermee.
Gast

Bericht door Gast »

baby bike schreef:''meneer'' zou het beste of een 70 mallossi kunnen kopen of een yasuni c16 uitlaat moeten( er moet natuurlijk niets) kopen das een 50 uitlaat en yasuni c20 of c21 zijn 70 cc uitlaten. :wink:
dit is dikke bulshit niet beledig worden, maar zijn pijpen goed voor bepaalde toeren, en aangezien die mhr 50 max getuned is zal die zeker wel goed op een yasuni c 20 rijden.
en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb. dan is de c20 daar een c21 en c21 hier is daar een c30 en de c16 hier is daar een c 20.
dat is het enige verschil want zijn de zelfde pijpen alleen met andere naam.
veel succes nog hiermee.
let iss op je woorden hé (je schrijft ze nog verkeerd ook :lol: het iss bullshit)

maarre je hebt wel gelijk over die uitlaat:
Carrera 20, speciale uitlaat voor oa. getunede 50 en 70cc Evolution en MHR cilinders.Met Kevlar demper!Simpelweg de beste en snelste uitlaat!
bron: http://www.multibike.nl/index2.php?page ... at=exhaust
Gast

Bericht door Gast »

sorry als het zo grof overkwam daaar let ik namelijk eigenlijk niet op.
maare over die digitale toerentellers gedoe, in plaats van wat bubba sparx zegt kan je net zo goed een stage 6 toeren en temperatuur meter halen € 80,00 of van hebo is alleen iets duurder €90,00.
maar ach als hij toch geld te veel heeft :lol: dan is het leuk om dat te aan te schaffen.
en deze uitlaten zullen wel voldoen denk,
hebo racing 2
dpr (op maat laten maken)
yasuni c20 of bidalot c20
mhr

maar keus is aan jouw.
Gast

Bericht door Gast »

baby bike schreef:sorry als het zo grof overkwam daaar let ik namelijk eigenlijk niet op.
maare over die digitale toerentellers gedoe, in plaats van wat bubba sparx zegt kan je net zo goed een stage 6 toeren en temperatuur meter halen € 80,00 of van hebo is alleen iets duurder €90,00.
maar ach als hij toch geld te veel heeft :lol: dan is het leuk om dat te aan te schaffen.
en deze uitlaten zullen wel voldoen denk,
hebo racing 2
dpr (op maat laten maken)
yasuni c20 of bidalot c20
mhr

maar keus is aan jouw.
k zal het hem vertellen als ie nog iss op msn komt teminste... of binnen kort zien om me brommer uitlaatje op te halen... 8)

heb je miss. ook nog een link van die stage 6 digi teller? met duidelijke info als je die hebt...

jeetje ik denk dat ie gewoon een dubbele uitlaat aan elke kant kan maken ... aangezien er steeds meer tips voor uitlaten komen en dergelijken...
ik denk zelf gewoon dat de yasuni c20 goed iss... want hij is "speciaal" voor de 50cc mhr (getuned) en voor 70cc dus voor de cilinder keus nu is hij perfect en tevens ook voor de meest voor de hand liggende cilinder wijziging maarja k heb nog geen info over die andere uitlaten gezien duss ik heb ook nog geen ideeën bij hem aangeboord hierover..
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Hmm een sendai carb werkt niet onder zo'n hoek. En de voorvork is te breed. Voor een sprintertje moet je voorband zo min mogenlijk weerstand hebben. En die cilinder, is geforceerde koeling. Dus daar kun je niet langer dan 2 minuuten op rijden en dan moet je het ding laten koelen. (omdat de geforceerde koeling ontbreekt) En vanwaar vn verschillende remklouwen op 1 schijf? Waarom wil je zo hard remmen? Als je 1 grc remklauw erop zet rem je al hard zat. Stopie hard :D
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

hier heb ik een pic van enkele tellers, die van stage 6 zit er niet tussen was op een andere site.
waar weet ik helaas niet meer.
http://www.speed-parts.nl/index.php?cPath=23
Gast

Bericht door Gast »

volgens mij schreef die gozer van even kijken hoe het zou staan,
want als die gozer dat allemaal zo inelkaar zet zoals op bepaalde foto,s.
dan is het project gauw genoeg afgelopen :).
owo ow ow nou een hoop comentaar hierop :lol:.
en ik bedoel niemand te hiermee te beledigen.
Gast

Bericht door Gast »

baby bike schreef:volgens mij schreef die gozer van even kijken hoe het zou staan,
want als die gozer dat allemaal zo inelkaar zet zoals op bepaalde foto,s.
dan is het project gauw genoeg afgelopen :).
owo ow ow nou een hoop comentaar hierop :lol:.
en ik bedoel niemand te hiermee te beledigen.
haha dat is niet mijn pakkie aan...

maar!! ik denk wel dat hij gewoon beter een eigen (mooie) frame kan lassen en dan die blok eronder kan zetten met tandwiel verhouding, en dan een kant-en-klare voorvork met dubbele (goeie) rem schrijven

:D :P :twisted:
polini tim
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
Locatie: 't Harde / zwolle

Bericht door polini tim »

Wat is dat voor gebraad dat de yasuuni C30 niet bestaat dan ?

ga maar naar scootparts.nl ( geen reclame )

daar staat ie en op Scooterforum.nl zijn er ook een paar topics over

maar hij bestaat wel degelijk.

groetjes tim
Hardcore Holland Will Never Die !!
Gast

Bericht door Gast »

maar hij heeft "verschillende" namen hier wordt ie "A" genoemd en ergens anderrs weer "B".....
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb.
wat die bestaat niet??????????????
je moet eens goed kijken ze verkopen hem nogn iet overal want hijs nog niet zo oud maar hij bestaad wel degelijk dus je kennis is er ook nog niet dan volgens mij :?
Gast

Bericht door Gast »

steurtje schreef:
en wat steurtje zei de c30
die bestaat niet, dat is op een franse site dacht ik als ik het goede gelezen heb.
wat die bestaat niet??????????????
je moet eens goed kijken ze verkopen hem nogn iet overal want hijs nog niet zo oud maar hij bestaad wel degelijk dus je kennis is er ook nog niet dan volgens mij :?
kennis? hoezo miss is hij helemaal niet geintresseerd in scooter uitlaten... misgien kan hij alles vertellen en doen met chineese minibikes..

dus als ie niet geintresseerd is in uitlaten dan moet je daar ook niet iemand op pakken dat ie daar niet over de nodige kennis beschrikt

zouden jullie graag deze topic zo schoon mogelijk willen houden?
en nog meer tips en (posotieve) opmerkingen willen geven? :D

mvg jeroen
Gast

Bericht door Gast »

hey cool ik zie het dat die uitlaat uit is, maar alsnog die c30 heeft die gozer niks aan, die is vast en zeker te hoog gegrepen voor die cilinder.
maar als hij die uitlaat gebruikt op de mhr team van hem en die laat tunen, dan mischien wel.
Maar kijk die prijs 415,00 euro, weet je hoe duur.
en als die net uit is heb je het mischien niet geweten, je hebt namelijk ook mensen die komen ergens achter het al een half jaar uit is of zo.
Plaats reactie