Pagina 2 van 6

Geplaatst: di 12 jul 2005, 19:04
door antonie
waarom wil je het frame verstevigen,al je aandrijfkrachten worden opgevangen door de tussenarm die van je vario naar het achterwiel loopt.
de enigste krachten die op je frame komen zijn het gewicht van de rijder en wat remkrachten.
zou het frame een mooi kleurtje spuiten,maar zeker geen verstevigingsplaten in je frame lassen,het kan er alleen maar lelijker door worden.

Geplaatst: di 12 jul 2005, 19:04
door steurtje
ok sorry hoor als je dan gelijk kwaad wor naja mare vind zo iets als hank vreder maar het is wel apart

Geplaatst: di 12 jul 2005, 19:41
door Gast
baby bike schreef:
steurtje schreef:en die plaat tegen frame lassen dan word het een zwaare mini hoor dus ofje nog vooruit wil komen :roll:
waarom zou die niet vooruit komen.
dat blok komt van een typhoon af als je alles gelezen hebt.
maar bedenk wel dat dat blok wat hij gebruikt niet meer standaard is.
en dat de minibike wat buba sparks zegt niet meer als 35 kilo incl beplating en dergelijke zal worden.
moet die heus wel vooruit komen.
zelfs standaard zipjes met 25 km per uur zijn nog tegen de 65 kilo dus dit zal zeker wel vooruit komen.
dus als je het mijn vraagt is het ech een nutteloze reactie wat je hebt neergezet, en niet lullig bedoeld tegen over jouw.

maar waneer komen er niuewe pics kan niet wachten op vervolg.
is namelijk toch orgineel, je ziet wel mensen met een deel van het piaggio blok maar nooit met het hele blok :)
jup klopt wel wat je zegt...

ik weet nog nie waneer de volgende pic's komen maar ik denk dat binnen nu en een week tog wel wat meer pics komen (ookal zonder spectaculere veranderingen).....
waarom wil je het frame verstevigen,al je aandrijfkrachten worden opgevangen door de tussenarm die van je vario naar het achterwiel loopt.
de enigste krachten die op je frame komen zijn het gewicht van de rijder en wat remkrachten.
zou het frame een mooi kleurtje spuiten,maar zeker geen verstevigingsplaten in je frame lassen,het kan er alleen maar lelijker door worden.
echt waar?

(waarom zeggen zommige mensen dan dat ie verstevigd moet worden?)

Geplaatst: di 12 jul 2005, 19:47
door steurtje
je moet ook niet altijd alles geloven :roll:

Geplaatst: di 12 jul 2005, 20:00
door gast
nou dit is een, vriend van mijn die dit project maakt.
hij zij tegen mijn dat dit ding verstevigd word want, wegens het optrekken en het harde rijden moet het flinke klappen kunnen weerstaan
is namelijk niet voor circuit gebruik maar ook om over keien te kunnen knallen, dus moet het flink wat aan kunnen.
daar komt het op neer wat hij allemaal zij.

Geplaatst: di 12 jul 2005, 20:51
door Gast
gast schreef:nou dit is een, vriend van mijn die dit project maakt.
hij zij tegen mijn dat dit ding verstevigd word want, wegens het optrekken en het harde rijden moet het flinke klappen kunnen weerstaan
is namelijk niet voor circuit gebruik maar ook om over keien te kunnen knallen, dus moet het flink wat aan kunnen.
daar komt het op neer wat hij allemaal zij.
jup..


iemand nog tips/opmerkingen?

Geplaatst: wo 13 jul 2005, 14:26
door Gast
ha ik snap een ding niet, met welke cilinder gaat die gozer eigenlijk rijden,
eerst heeft hij 50 mhr, dan een 70 mhr team of zo maar dan heeft die ook een dr gietijzeren meuk, en heeft die eerst een 17, 5 mm die niet meer goed is, zet die er een minibike carb op lijkt wel standaard maar jah.
en dan gaat die nu 21 mm halen wat is de bedoeling eigenlijk??

heb trouwens wat leuks gelezen, dat als je brommer 80 kilo is dat heb je bevoorbeeld 10 pk. maar dan verlicht je hem met 8 kilo heb heb je 72 kilo dan heb je 11 pk.
verlicht je nog 8 kilo 66 kilo heb je dan dan heb je 12 pk.
dus dan zal jij, zoals ik het gelezen heb behoorlijke pks halen met al die cilinders die jij hebt.

Geplaatst: wo 13 jul 2005, 14:38
door Gast
baby bike schreef:ha ik snap een ding niet, met welke cilinder gaat die gozer eigenlijk rijden,
eerst heeft hij 50 mhr, dan een 70 mhr team of zo maar dan heeft die ook een dr gietijzeren meuk, en heeft die eerst een 17, 5 mm die niet meer goed is, zet die er een minibike carb op lijkt wel standaard maar jah.
en dan gaat die nu 21 mm halen wat is de bedoeling eigenlijk??

heb trouwens wat leuks gelezen, dat als je brommer 80 kilo is dat heb je bevoorbeeld 10 pk. maar dan verlicht je hem met 8 kilo heb heb je 72 kilo dan heb je 11 pk.
verlicht je nog 8 kilo 66 kilo heb je dan dan heb je 12 pk.
dus dan zal jij, zoals ik het gelezen heb behoorlijke pks halen met al die cilinders die jij hebt.
haha...

meneer is wachtende op o.a. de volgende spullen: 24 mm carb, yasuni c20 uitlaat en binnenrotor.. zodra deze spullen binnen zijn gaat ie rijden met een 50cc mhr (max getuned als het goed iss)

nog meer tips/opmerkingen?

Geplaatst: wo 13 jul 2005, 14:47
door Gast
allleen dat nog of komt er niks snel meer
en het lijkt mij niet verstanding om met dat op een rito krukas te draaien.
en blijft hij met evo vario rijden en wat voor koppeling.
en de vertanding blijft die standaard of hoe zit dat.
gaat die ook nog digitale toeren teller kopen of zo lijkt mij wel slim.
maar is die 50 mhr cilinder watergekoeld of lucht.

Geplaatst: wo 13 jul 2005, 15:27
door üntiej#21
Anonymous schreef: en het lijkt mij niet verstanding om met dat op een rito krukas te draaien.
Rito kan zat... zijn fijne/sterke betaalbare krukassen..

En registreer je anders eventjes op het Forum.. dat is wel zo fijn !..

Nu ben je de hele tijd een "gast"

Geplaatst: wo 13 jul 2005, 16:19
door Koen
Deze post onder de naam "gast" is ook van de gebruiker baby bike.. Vergeten in te loggen denk ik..

Geplaatst: wo 13 jul 2005, 16:54
door Gast
ow sorry mijn fout ik ben namelijk nieuw kan je wel zien aan hoeveel berichten ik heb verstuurd.

maar een maat van mijn had er ook een ( rito krukas) maar dan op zijn evo.
Die is toen spontaan door midden gebroken.
Het had nog maar 200 km gedaan of zo, was wel minarally kan daardoor komen want mina zuigt pia rules ik weet het wel.

wacht in spanning af, word die ook te koop gezet als die klaar is eigenlijk??

Geplaatst: do 14 jul 2005, 22:03
door bekfire
Bubba Sparxx schreef:
baby bike schreef:ha ik snap een ding niet, met welke cilinder gaat die gozer eigenlijk rijden,
eerst heeft hij 50 mhr, dan een 70 mhr team of zo maar dan heeft die ook een dr gietijzeren meuk, en heeft die eerst een 17, 5 mm die niet meer goed is, zet die er een minibike carb op lijkt wel standaard maar jah.
en dan gaat die nu 21 mm halen wat is de bedoeling eigenlijk??

heb trouwens wat leuks gelezen, dat als je brommer 80 kilo is dat heb je bevoorbeeld 10 pk. maar dan verlicht je hem met 8 kilo heb heb je 72 kilo dan heb je 11 pk.
verlicht je nog 8 kilo 66 kilo heb je dan dan heb je 12 pk.
dus dan zal jij, zoals ik het gelezen heb behoorlijke pks halen met al die cilinders die jij hebt.
haha...

meneer is wachtende op o.a. de volgende spullen: 24 mm carb, yasuni c20 uitlaat en binnenrotor.. zodra deze spullen binnen zijn gaat ie rijden met een 50cc mhr (max getuned als het goed iss)

nog meer tips/opmerkingen?
''meneer'' zou het beste of een 70 mallossi kunnen kopen of een yasuni c16 uitlaat moeten( er moet natuurlijk niets) kopen das een 50 uitlaat en yasuni c20 of c21 zijn 70 cc uitlaten. :wink:

Geplaatst: do 14 jul 2005, 22:05
door steurtje
of de Yasuni C30 is wel alleen voor zwaar getunde 70cc cilinders.

Geplaatst: do 14 jul 2005, 22:11
door killerbeast
wat een gedoe over een scooter mina of pia blok ga dan lekker op scooterforum lezen zoek daar even je zal er snel achterkomen dat een rito as gewoon klote is voor een 70cc daar breken ze allemaal op. en op getunde 50 mhr ook. koop gewoon een malossi of doppler endurance asje weet je zeker dat het heel blijft

en niks over mina sucks en pia rulez. want ieder blok heeft zijn voor en nadelen.

maar weer terug naar de orde van de dag

leuk ding en maak er wat van.