O maar je kunt een hele hoop afkijken bij bestaande blokken!
Precies draaiien en frezen? Dat moet toch altijd precies?
Nadat je een cilinder en krukas hebt uitgezocht en een autocadtekening hebt gemaakt kun je beginnen. Een blok alu doormidden te zagen en daarna weer vlakken, en dan de gaten maken waarmee je het blok aan elkaar bout. Dan bout je hem vast en kun je de lagerkamers en alles gewoon draaiien.
De ruimte om de krukaswangen moet je gewoon zo klein mogelijk houden. De ruimte om de drijfstang naar het cilinderhemd gewoon evenwijdig aan het cilinderhemd.
De cilindervoet kun je bepalen doormiddel van de slag van je krukas en het odp van je cilinder...
Het membraaninlaat kun je gewoon frezen uit het blok en precies de vorm geven die je wil. Net zoals de spoelkanalen enz...
Als je een beetje handig bent met een draai en freesbank, en een beetje autocad kunt tekenen is het goed te doen.
Cnc is mooi. Maar dat kost aardig wat aan machine uren enzo...