mono puch...{09-11-06}

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

ja dat snap ik wel...maar ik weet niet of er egt verschil in zit...mischien zijn de gangen groter ofzo. Geen idee... Maar ze noemen het altijd een oliekoeler
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ligt het aan mij of staat je voorvork vrij schuin?


Verder een leuke minibike!
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ligt het aan mij of staat je voorvork vrij schuin?
24 graden ten opzichte van de loodlijn... :wink:
Zo staat hij ong wel goed dus.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
wevie666

Bericht door wevie666 »

24 graden klopt idd, maar hij lijkt op de foto vrij schuin.. vandaar :wink:
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

hallo mede bikers...

het is een tijdje stil geweest rond om mijn bike. Ik ben nu op het moment bezig met de overbrenging. Moet namelijk verlengt worden :roll: dat word nog een hele toer. Maar goed. Ik heb me radiateurtje in middels gemonteert en heb het frame afgelast :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

hallo

siet er leuk uit, aparte plek voor je radiatr :wink: ghehe suc6 met het verlengen !
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Het woord kerstboom komt in me op... misschien omdat hij zo netjes versierd is met radiateurs. Zal behoorlijk flesje olie in je motortje moeten op deze manier :wink: En ik denk ook niet dat kartbanen je graag toelaten :oops: Als je valt ligt de hele baan vol olie.

Ik vind het verder wel echt een cool idee. Als dit veel verschil geeft zien we met een jaar alle NMC bikes met zo'n radiateur op de voorkant.

Was er geen andere oplossing? Dat je de olie bijvoorbeeld door je vork liet lopen ofzo. Dan koelt het misschien iets minder goed, maar olie word zo stroperig als het heel koud is.
the miniman 3

Re: ...

Bericht door the miniman 3 »

Xigh schreef:Het woord kerstboom komt in me op... misschien omdat hij zo netjes versierd is met radiateurs. Zal behoorlijk flesje olie in je motortje moeten op deze manier :wink: En ik denk ook niet dat kartbanen je graag toelaten :oops: Als je valt ligt de hele baan vol olie.

Ik vind het verder wel echt een cool idee. Als dit veel verschil geeft zien we met een jaar alle NMC bikes met zo'n radiateur op de voorkant.

Was er geen andere oplossing? Dat je de olie bijvoorbeeld door je vork liet lopen ofzo. Dan koelt het misschien iets minder goed, maar olie word zo stroperig als het heel koud is.
als ik val dan loopt er geen olie uit...dus dat is mooi

de radiateur op de voorkant gaat niet om de rijwind maar de ruimte die ik had....maar dat hele radiateur gedoe is nog niet ckr...want er komt mischien een ander blok onder 8) En nee er was geen andere oplossing. En het klopt dat olie heel stroperig wordt als het koud is...maar een puch blokkie trekt beter op waneer het koud is....en het gaat om het optrekken met het minibiken :wink:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Haha oke. Maar ik bedoel van je radiateur dat hij gaat lekken omdat als je valt je radiateur vrij snel de grond zal raken en lek slaat. Zo lijkt het tenminste.
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

maar dat doet ie niet....ga van die nylon blokken maken zodat ie niet op mun radiateur stuk valt
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik ben benieuwd. Vet project wel, veel vernieuwende dingen.
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

dank je wel :wink:
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

watvoorn pijp en carb komen erop?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
stevie-tai chi

Re: mijn puch blok op ze kop project{update 15-05-06}

Bericht door stevie-tai chi »

the miniman 3 schreef:ik had besloten om tog nog maar een bike te maken. Na 1 tje een beetje in elkaar gepruts te hebben had ik het idee om het maar es proffesioneler aan te pakken. Mischien heeft iemand het al gezien op het puchforum...maar ik heb dus het blok op ze kop gehangen en membraam op me carter gemaakt :P ...nou denken jullie welke idioot doet dat nou weer...nou dat ben ik dus :twisted: :wink: Ik had eerst het idee om me cilinder om te draaien maar dat vondt ik eigenlijk ff te makkelijk. Dus heb het kansloos aangepakt. Maar na ongeveer een maand te hebben gebeundt is het allemaal goed gekomen. Het blokkie loopt en de andere kant op(normaliter achteruit)
De setup;
65cc Eurocilindro bewerkt
16mm kart carburateurmembraam op het carter
polini tomos membraam
home made spruitstuk
lc kopje
olie koeler
daar staat wat voor carb er op komt
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

en wat voor pijp?
want de pijp hoefd geen rare bocht te maken,.
word lekker makkelijk.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Plaats reactie