mono puch...{09-11-06}

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

the miniman 3

mono puch...{09-11-06}

Bericht door the miniman 3 »

ik had besloten om toch maar het motorblok weer terug te draaien. Nou had ik alleen het probleem nog dat de mono an de andere kant zat. Dus heb ik een drie lagerig blokkie gepakt en de niet gelagerde kant doorgeboort. En het secundaire tanwiel omgedraaid. Door het tandwiel moest er een stuk uit de koppelingsdeksel geslepen worden. Dus eind conclusie is dat ik met een droge koppeling ga rijden. Ik heb ook gelijk het membraan op carter er maar opgelast in plaats van het vloeibare metaal.
De setup is als volgt;
65cc Eurocilindro bewerkt
16mm kart carburateur
membraam op het carter
polini tomos membraam
opmaat pijpje



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heb van de week maar weer es wat gedaan. Ik ben inmiddels met de afwerking enzo bezig. Heb me carbon spatbord gemonteert en een voor schijf gekocht...en een remklauw gekocht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[i

Foto's na aanleiding van het verhaal hier boven

Afbeelding

Afbeelding

Dan eindelijk na anderhalf jaar bouwen en kloten heb ik de eerste meters gemotoriseert afgelegd. De gasreactie is nog niet 100% wat ik wil. Maar ik had al een vliegwielloos ontstekingkie gemaakt. Alleen 6v accu gekocht terwijl de bobine 12v is dus moet ff ander accutje halen en dan kunnen we gaan "fijn" tunen. Maar topsnelheid is redelijk maar ken beter Heb een paar recente fototjes voor jullie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door the miniman 3 op do 09 nov 2006, 22:42, 15 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

:P filmpy filmpy filmpy :P
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

jaah filmpie :P
kit replica!
wevie666

Bericht door wevie666 »

Wat is het voordeel van dit blokje op zn kop.

Als je kijkt naar het blok van Wim, dan heeft dat wel degelijk nut. Hier mis ik dat een beetje :roll:
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

er zit geen nut in.....alleen dat ik de uitlaat in een mooi vloeiende bocht kan laten lopen. Het is eigenlijk een beetje uitdaging/vervelings projectje 8) :roll:
Neluhz

Bericht door Neluhz »

wat is het nut van de oliekoeler?
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

[img]lc%20kopje[/img]
Mischien wel de vloeistof koelen die door de kop loopt :roll:
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

het nut van de olie koeler is dat er meer olie molecules in een vierkante mm. Dus doordat je olie gekoelt wordt word je krukas holte ook lichtelijk gekoelt dus wanneer die gekoelt word kunnen er meer brandstof molecules in een vierkante mm....snappie dus ik kan dan meer mengsel kwijt.

ik heb me zitje ook binnen gekregen van een GRC gr 1

Afbeelding

Afbeelding

g
wevie666

Bericht door wevie666 »

the miniman 3 schreef:het nut van de olie koeler is dat er meer olie molecules in een vierkante mm. Dus doordat je olie gekoelt wordt word je krukas holte ook lichtelijk gekoelt dus wanneer die gekoelt word kunnen er meer brandstof molecules in een vierkante mm....snappie dus ik kan dan meer mengsel kwijt.
heel leuk in theorie, in de praktijk moet ik het nog zien
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Die kap wou ik van die gast kopen :P ](*,) ( 45 euri )

En het iedee van die olie koeler heeft denk ik niet veel nut ( geen nut ) ik denk dat het alleen maar extra gewicht is :wink:

Waar sluit je die op aan :?:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

hallo

wel een apart project
veel plezier er mee
grtz jere (js racing zeeland)
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

wevie666 schreef:
the miniman 3 schreef:het nut van de olie koeler is dat er meer olie molecules in een vierkante mm. Dus doordat je olie gekoelt wordt word je krukas holte ook lichtelijk gekoelt dus wanneer die gekoelt word kunnen er meer brandstof molecules in een vierkante mm....snappie dus ik kan dan meer mengsel kwijt.
heel leuk in theorie, in de praktijk moet ik het nog zien
ik zie wel degelijk het nut ervan in voor meer informatie kijk hier ff

http://www.puchforum.net/viewtopic.php?t=3868

en lq tweewielers ik had gezien dat je had geboden...en ik had het zitje voor 45,-inclusief verzendkosten. 8) :wink: :twisted:
Laatst gewijzigd door the miniman 3 op zo 23 okt 2005, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

Afbeelding hier sluit ik me oliekoeler op aan...en uit ervaring van andere mensen op het puchforum die ook een oliekoeler hebben moet dit gewoon zonder pomp circuleren als je je ontluchtings gat dicht maakt
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Ik had die man al gemaild met die gast hij zei ook 45 incl . maar ik wou hem niet meer ik wil nu al weer een andere kap :P

En hoe lang ben je van plan om achterelkaar te gaan reiden met je mini bike , wil je een Le mans gaan reiden ofzo :P die olie koeler is acht alleen maar gewicht :roll:

Ik ben gestopt met lezen op de helft van de pagina , wat een !CENCUUR! daar zeg
De olie in je blok staat los van de olie waarmee je benziene gemenkt word :!:

Denk maar niet dat er een meer mengsel in je carter komt door die olie koeler :x

Je kan beter koude lucht hebben :wink: :P :lol: dat werk nog beter ( koude lucht bevat meer zuurstof .

Je wint hooguit iets meer koppel met die olie koeler en ik denk nog niet veel , en mag er wel een pompje tussen zetten anders schiet het helemaal niet op want je kan je carter ook niet helemaal tot aan de rand vol gooien met olie , dat gaat ook fout .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

de massa om je krukas is gekoelt daarom wordt je mengsel ook gekoeldt maar minder dan de olie in je blok....... en ps ga jij nou maar een eigen frame bouwen inplaats van bijdehand te doen...hier heb ik allang over naged8 :P :roll:
Plaats reactie