4 takt minibike

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

4 takt minibike

Bericht door Gast »

een vriend van mij heeft sinds kort een Chinees en daar heb ik al een paar keer op gereden maar nu lijkt het mij ook wat om daar mee te beginnen. Heb dit forum al het eea gelezen over dat Chinese spul en daarom heb ik toch maar besloten om er zelf 1 te maken. Aangezien ik wel wat weeg (98kg) zit ik er over na te denken om er een 4 takt blok in te hangen. Ik ben niet van plan om aan wedstrijden deel te nemen dus het maakt mij niet uit of ik aan bepaalde regelementen niet voldoe.

Ik kwam via google een 110cc 4 takt blok tegen die op een Sendai Spider choppertje zit. http://www.pocketbikes.be/?p=modellen/p ... 9&picid=65

Kan iemand mij vertellen of dit blok kwalitatief wat is?
Gast

Bericht door Gast »

Omdat je eigen berichten niet mag wijzigen....

Dit kwam ik nog tegen betreffende de specs van het blokje:
Max output: 2KW/7,500rpm
Max torque: 2.6N.m/5,000rpm
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Anonymous schreef:Omdat je eigen berichten niet mag wijzigen....

Dit kwam ik nog tegen betreffende de specs van het blokje:
Max output: 2KW/7,500rpm
Max torque: 2.6N.m/5,000rpm
Even oftopic.
Je mag je eigen bericht wel wijzigen....maar dan moet je wel ingelocht zijn :wink:
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gast

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:
Dit kwam ik nog tegen betreffende de specs van het blokje:
Max output: 2KW/7,500rpm
Max torque: 2.6N.m/5,000rpm
2kw met 98kg dan zul je wel vooruit spuiten :? :?

grt Andre
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

hmm,,je koop geen chinese bike omdat het low quality is..en dan hang je er wel een chinees blok onder? :? maar frame kan je wel beter maken enz. :wink: iig veel suc6 ermee! ben benieuwd :D weinig mensen die dat ondernemen.. :P

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

Ik moet even kijken wat dit nou in Nederland kost maar is dit niet wat:

http://www.honda-engines.com/gx100.htm#

3hp
5,5nm
10,5kg

wel uberlaag vertanden gezien hij max 4000 toeren draaid.


edit: 240Eur ongeveer..
Gast

.

Bericht door Gast »

wat wil je gaan bouwen dan?????
een minibike of een grasmaaier :P :P

andre
Gast

Bericht door Gast »

een mini-bike die mij toch enigzins snel op snelheid kan brengen... geen zieke top ofzo maar wel leuk kan doortrekken. Geen zin om een scooterblok te gebruiken aangezien ik niet zeer technisch aangelegen ben. Liefst eigenlijk al een gebouwde zelfbouw met een dik koppel blok zodat ik het zelf niet meer hoef te fabben.
Jopie

Bericht door Jopie »

Kwaliteit van de chinese blokken is over het algemeen wel redelijk.
Het haalt het alleen niet bij de kwaliteit van de originele blokken en dat is wel jammer. Voor normaal gebruik is een chinees blok wel goed en ik ken veel mensen die er dagelijks veel kilometers mee maken en er erg tevreden over zijn. Ze zijn wel veel goedkoper dan ori blokken, want voordat je een origineel blok weer helemaal op orde hebt ben je aardig wat meer geld kwijt.
Gast

Bericht door Gast »

4takt blok is best goed van een chinees. Als ik jou was zou ik een 110cc viertakt zoeken op ebay.de. Een chopper is wel een erg lammeflikker apperaat. Er zijn ook crossers en midimotards. Zoek op Devil Z op ebay.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

zorg er dan wel voor dat je een automaat neemt, of handgeschakeld, of zonder versnellingen uiteraard, schakelen gaat nogal lastig op zon klein ding.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ook een 4 takt b;ok onder mijn minibike van een honda pc 50.
en dat is toch wel sterk, k heb gewoon een 50cc en hij kan ook m'n vader snel van z'n plaats brengen, en die weegt ook zoiets daus dat gaat wel goed komen :P

als je gaat beginnen ga k het zeker volgen.
nog veel plezier.

gr. Ralph... :P
racertje

Bericht door racertje »

2kw met 98kg dan zul je wel vooruit spuiten
:lol: :lol:

Waarom zo moeilijk eigelijk, een puch blokje trekt ook goed onderuit hoor, en ga je meer trekkracht uithalen dan dat chinese 4takt blokje vermoed ik zo.

succes
Gast

Bericht door Gast »

jaa, maar met een 4takt heb je ook een heel mooi geluid in je bike.
en dat is ook wel leuk hoor:p
hahaha
Neluhz

Bericht door Neluhz »

zoe anders zon honda blokje, wat ook onder dax, ss50 enzo zit, en gooi daar een 110cc en turbo op, dan kom je wel we.
die gx100 is een grasmaaiermotor, daar kom je niet mee voor uit, als je een motor die weinig kracht bij lage toeren zwaar vertand, dan kom je niet eens van zen plek af :?
Plaats reactie