Minibike met grasmaaiermotor in aanbouw

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Minibike met grasmaaiermotor in aanbouw

Bericht door Gast »

Hallo iedereen,
een tijdje geleden waren ik (14 jaar) en een vriend van me (14 jaar) ons weer eens aan het vervelen en ik kwam dit forum tegen. Ik kwam op het idee een minibike te gaan bouwen, maar ik wou geen cent uitgeven. Tot nu toe zijn we daar al in geslaagd. De motor is van een oude grasmaaier, de bandjes komen van een kruiwagen, enz. Het is een echte recycleer-bike :wink: . Met deze minibike hebben we al veel geleerd zoals lassen e.d. en we hebben er al veel plezier aan beleefd. Aangezien we geen koppeling hadden, hebben we een drijfriem gebruikt met een 3de wieltje om aan te spannen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gast op di 03 jan 2006, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
The Monster

Bericht door The Monster »

raar maar cool
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ga je ook nog andere bandjes steken ?
Gast

Bericht door Gast »

Ik ga de bandjes houden, maar eens ze goed opgepompt zijn en gespoten, zullen ze er al beter uitzien
The Monster

Bericht door The Monster »

srr als het slecht aankomt maar met het nogal roestige kleur leek hij 1st helemaal uit hout :shock:
Gast

Bericht door Gast »

Natuurlijk is het roestig (het is oud ijzer), maar het is enkel oppervlakteroest. Je kan de roest er zo afschuren. We gaan nog kappen (tankje+kontje) maken uit ijzer, en daarna gaan we hem helemaal zwart spuiten met enkele rode tintjes
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Grappig ding :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Geweldig idee :wink: Je leert er ook best wel van.
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

haha ziet er leuk uit :wink:
veel plezier dr mee
grtz jere ( js racing zeeland )
Neluhz

Bericht door Neluhz »

mag ik vragen of je hebt nagedacht over lassen die niet hechten op roestige oppervlakten?
en of je hebt nagedacht over remwerking van een kruiwagen?
voor de rest best leuk, en je leert er iig wat van :)
ganta

Bericht door ganta »

:lol: :lol: hahah grappig ding :P
had ik nou maar zoveel troep liggen om een minibike te maken :P heheh
succes met de bouw verder ;)
Thomas

Bericht door Thomas »

lol :P mooi gedaan
zit je in een metaal-afdeling op school?
En welke remmen ga je gebruiken?


ps:
The Monster schreef:srr als het slecht aankomt maar met het nogal roestige kleur leek hij 1st helemaal uit hout :shock:
ik vindt wel niet dat dat op hout lijkt hoor :D
Gast

Bericht door Gast »

@Neluhz: Aangezien hij toch niet echt hard zal gaan, zullen we maar moeten remmen met onze voeten :wink: Als hij toch enige snelheid zal halen zetten we er misschien een soort gokart-rem op ofzo. Er is toch maar een half milimetertje roest op, dus de lassen hechten wel :wink:

@Thomas: Wij doen allebei latijn, dus kennen niets van metaal e.d :)

We gaan vandaag ons tankje proberen afmaken, dus vanavond of morgen volgen nog enkele foto's

ps: Bedankt voor de goede reacties :P
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Erg leuk ik wil straks wel eens een video zien van hoe hij rijd :D
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gast

Bericht door Gast »

Over enkele dagen zullen we kunnen testrijden en dus ook een filmpje maken 8). Momenteel zijn we nog even bezig met de overbrenging. We zijn een systeem aan het maken om het 3de wieltje naar boven te brengen zodat de drijfriem aangespannen wordt. Ik kan jullie wel waarschuwen dat hij enorm veel geluid maakt, want het is 4-takt en zonder enig spoor van knalpot/uitlaat :wink: . Het geluid is echter wel zuiver en mooi, en er komen vonken tot 2 meter ver uit het motortje :lol:
Plaats reactie