[ZB] 4-Takt Project. *UPDATE 27-2-2006*
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- felix
- forum gebruiker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
- Locatie: laren(nh)
- Contacteer:
[ZB] 4-Takt Project. *UPDATE 27-2-2006*
UPDATE 14-02-2006
-------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik heb gisteren mijn oliekoeler opgehaald, daarvoor ben ik naar Hasselt gereden,
Het betreft een (weinig gebruikte) Shark Oliekoeler: Hier een aantal Foto´s.
Een foto van een het doosje waar alle spulletjes in zitten
Een foto van de oliekoeler zelf.
Een foto van de olieslangen.
Een foto van de aanluiting voor op de Cil. kop (is nog niet zeker of we die
gaan gebruiken, dat zien we nog wel.)
Hier een foto van het hele zooitje bij elkaar.
Oja, vanavond worden er nog wat foto´s gemaakt van het blok onder het frame, want die hangt er al onder)
Einde Update..
gr.
---------------------------------------------------------------------
Aangezien iedereen die een zelfbouw bike heeft een 2-takt is wil ik natuurlijk iets anders.
Heb ik me dus voor genomen om een 4-Takt tebouwen, Die goed onder een minibike past, Hiervoor heb ik gekozen het blok van een ss50
Vroeger heb ik altijd Honda gereden, dus heb ik er ook aan gesleutelt.
Het Idee was een 4-Takt tebouwen, zonder versnellingsbak.
Deze is er dus ook helemaal van afgezaagt.
Net als bij de meeste Scooterprojecten zijn de krukas telang, in dit geval was dat ook zo. Deze is afgedraaid tot de gewenste lengte. Zodat het net paste, Rechts aan de orginele koppelingskant zit er de Ontsteking (het is
een Tai chi/Blata Replica ontsteking)
[Kant waar eerst de ontsteking zat, nu dus de Koppeling.)
Het spreek voor zich dat er aan de kant van de orginele koppeling nu de Ontsteking zit met de trekstarter. deze is ook van een Tai Chi/Balat Replica.
[Hier de kant van de Orginele Koppeling, die plaats heeft gemaakt voor de Nieuwe ontsteking + trek starter.]
De ophang punten Die komen overeen met die van een Puch blok.
We gaan Later nog een Nieuw Frame bouwen, Maar zolang komt dit blok onder mijn ouwe Zelfbouwer tehangen (waar eerst een puchblok onder hing)
(dit is een oude foto)
De setup is nog standaard, maar daar komt verandering in!
Aankomende Maandag gaan we een Shark oliekoeler ophalen.
Nou jongens en meisjes, Dat was het weer voor vandaag!.
gr.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik heb gisteren mijn oliekoeler opgehaald, daarvoor ben ik naar Hasselt gereden,
Het betreft een (weinig gebruikte) Shark Oliekoeler: Hier een aantal Foto´s.
Een foto van een het doosje waar alle spulletjes in zitten
Een foto van de oliekoeler zelf.
Een foto van de olieslangen.
Een foto van de aanluiting voor op de Cil. kop (is nog niet zeker of we die
gaan gebruiken, dat zien we nog wel.)
Hier een foto van het hele zooitje bij elkaar.
Oja, vanavond worden er nog wat foto´s gemaakt van het blok onder het frame, want die hangt er al onder)
Einde Update..
gr.
---------------------------------------------------------------------
Aangezien iedereen die een zelfbouw bike heeft een 2-takt is wil ik natuurlijk iets anders.
Heb ik me dus voor genomen om een 4-Takt tebouwen, Die goed onder een minibike past, Hiervoor heb ik gekozen het blok van een ss50
Vroeger heb ik altijd Honda gereden, dus heb ik er ook aan gesleutelt.
Het Idee was een 4-Takt tebouwen, zonder versnellingsbak.
Deze is er dus ook helemaal van afgezaagt.
Net als bij de meeste Scooterprojecten zijn de krukas telang, in dit geval was dat ook zo. Deze is afgedraaid tot de gewenste lengte. Zodat het net paste, Rechts aan de orginele koppelingskant zit er de Ontsteking (het is
een Tai chi/Blata Replica ontsteking)
[Kant waar eerst de ontsteking zat, nu dus de Koppeling.)
Het spreek voor zich dat er aan de kant van de orginele koppeling nu de Ontsteking zit met de trekstarter. deze is ook van een Tai Chi/Balat Replica.
[Hier de kant van de Orginele Koppeling, die plaats heeft gemaakt voor de Nieuwe ontsteking + trek starter.]
De ophang punten Die komen overeen met die van een Puch blok.
We gaan Later nog een Nieuw Frame bouwen, Maar zolang komt dit blok onder mijn ouwe Zelfbouwer tehangen (waar eerst een puchblok onder hing)
(dit is een oude foto)
De setup is nog standaard, maar daar komt verandering in!
Aankomende Maandag gaan we een Shark oliekoeler ophalen.
Nou jongens en meisjes, Dat was het weer voor vandaag!.
gr.
Laatst gewijzigd door felix op ma 27 feb 2006, 16:48, 4 keer totaal gewijzigd.
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Verzwaren of eventueel stalen segmenten frezen, dat is wel te doen hoor....Stenley schreef:Ziet er erg mooi uit! Ben er ook eens mee beziggeweest met een C70 blok maar overgestapt op een ander blok.
Maar hoe heb je of ga je het oplossen dat een blata koppeling afstelbaar is tegen de 1500 toeren? Zover gaan de standaardveren natuurlijk bij lange na niet.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
- felix
- forum gebruiker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
- Locatie: laren(nh)
- Contacteer:
Met een oliepomp.the miniman 3 schreef:maaruh hoe ga je dat nou oplossen met je olie...
er zijn Special olieleidingen ingemaakt.
---------
Ik heb een Hank kok Koppeling gebruikt.
Deze is door hem verzwaart, ook kunnen wij, indien dit niet goed werkt Stalen koppelings sigmenten erop doen,
die ik nog heb van een ander project.
gr.
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
koppeling
De koppeling gaat voorzien worden van de zwakste veren die er zijn voor een puch maxi koppeling zodanig dat de koppeling bij 3000 toeren inkomt, 1500 toeren is te weinig we beginnen met 50 cc die het al veel beter zal doen want het zware vliegwiel en de originele zware koppeling zijn weg dus komt het blok sneller en hoger in toeren vliegwielen zijn een `"vermogensdump"
Olie
de olie gaat via een inwendige leiding in het blok van de originele uitstroomopening in het carterdeksel naar het binnenwerk van een puch maxi naaf dat precies centrisch rondom de krukas is geplaatst en vastgelast aan een volkomen nieuw ontwerp rechter zijkarterdeksel.
in plaats van lagers zijn er in de maxi naaf twee simmerringen gemonteerd die voor en achter van een al aanwezig smeergaatje ( bedoeld om het koppelingsglijlager van olie te voorzien) in de kruktap zit
Hier gaat de olie de krukas in om het bigend te smeren
het uiteinde van de kruktap waar eerst de olie inging is afgedopt met een M7 draadstift omdat hier nu het minibikevliegwiel komt en er mag geen olie uit de kruktap komen. verder wordt het blok voorzien van een kogelklep om overtollige oliedruk weg te laten.
in plaats van lagers zijn er in de maxi naaf twee simmerringen gemonteerd die voor en achter van een al aanwezig smeergaatje ( bedoeld om het koppelingsglijlager van olie te voorzien) in de kruktap zit
Hier gaat de olie de krukas in om het bigend te smeren
het uiteinde van de kruktap waar eerst de olie inging is afgedopt met een M7 draadstift omdat hier nu het minibikevliegwiel komt en er mag geen olie uit de kruktap komen. verder wordt het blok voorzien van een kogelklep om overtollige oliedruk weg te laten.
Coronel
Afgelopen zondag bij coronel lekker met de viertakt geboenderd.
vrijdagnacht om 23:00 uur gaf hij zijn eerste klappen.
Zaterdag nacht om even over elf reed de minibike voor het eerst.
Zondagmorgen om 7 uur de carb nog onderhanden genomen.
Bij coronel bleek het primaire circuit wat te arm te staan en de hoofdsproeier was wat te groot.
Daarna ging hij als de brandweer zeker toen hij zijn demper verloor (hij moest af dus dat was qua constructie even wat minder uitgevoerd)
Nu nog een grotere oliepomp want de koeler kreeg nog geen olie.
vrijdagnacht om 23:00 uur gaf hij zijn eerste klappen.
Zaterdag nacht om even over elf reed de minibike voor het eerst.
Zondagmorgen om 7 uur de carb nog onderhanden genomen.
Bij coronel bleek het primaire circuit wat te arm te staan en de hoofdsproeier was wat te groot.
Daarna ging hij als de brandweer zeker toen hij zijn demper verloor (hij moest af dus dat was qua constructie even wat minder uitgevoerd)
Nu nog een grotere oliepomp want de koeler kreeg nog geen olie.
- felix
- forum gebruiker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
- Locatie: laren(nh)
- Contacteer:
UPDATE Dinsdag 21 Februari 2006
------------------------------------------------------------
De Meest Recentelijke Foto´s
Het Blok onder het Frame:
De Oliekoeler eronder:
Mooi Plaatje, Zo loopt de uitlaat:
Hier maakt de 4 Takt zijn eersteronden op de Kartbaan van Coronel Kartracing:
Dat waren de foto´s.
Vandaag of morgen zal ik ook Wat Foto´s maken van de nieuwe carb, en van de grotere oliepomp.
gr.
------------------------------------------------------------
De Meest Recentelijke Foto´s
Het Blok onder het Frame:
De Oliekoeler eronder:
Mooi Plaatje, Zo loopt de uitlaat:
Hier maakt de 4 Takt zijn eersteronden op de Kartbaan van Coronel Kartracing:
Dat waren de foto´s.
Vandaag of morgen zal ik ook Wat Foto´s maken van de nieuwe carb, en van de grotere oliepomp.
gr.
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]