[ZB] 4-Takt Project. *UPDATE 27-2-2006*

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

bekfire schreef:
Lg tweewielers schreef:
met mijn heftige rijstijl
8)
:? zoiets zeg je toch niet over jezelf??? :?
Tuurlijk wel als ... mag je alleen zeggen als je een 4slag motor hebt 8)
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
stefano

Bericht door stefano »

Lekker offtopic hier :cry:

Dit word een leuke bike felix,zon 4takt blokje zie je niet vaak onder de mini kortom een mooie uitdaging.

Stefan
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Is sown 4tact net zo te tunen als een 2tact..
Met grotere spoelpoorten en een andere nokkenas die de kleppen langer openhoud bijv.
(Heeft een 4tact wel spoelpoorten?? :P )
Heb niet zo veel verstand van een 4tact.. daarom vraag ik dit. :?: :?:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

4-takt heeft geen spoelpoorten maar kleppen :P

ergens op het forum staat wel een plaatje over de werking van een 4-takt.. zoek ik wel ff op zo .. denk ik
stefano

Bericht door stefano »

werking,beknopt:

Inlaatslag-zuiger beweegt naar beneden terwijl de inlaatklep(pen) open gaat,word lucht brandstof mengsel word aangezogen.

Compressieslag-Zuiger beweegt omhoog,mengsel word gecomprimeerd(samen gedrukt)

Ontsteking-net voor het bdp(bovenste dode punt)word het mengsel ontstoken en explodeerd dus.

Uitlaatslag-verbrande gassen van mengsel word de cilinder uitgedrukt wanneer de zuiger omhoog beweegt en de uitlaatklep open is.

Na de uitlaat slag begint het proces weer opnieuw.

Stefan
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ja dat wist ik wel van een automotor.
Maar ik vroeg me af hoe je een 4tact kunt tunen..
Ik weet al met een andere nokkenas enzo.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
stefano

Bericht door stefano »

Je kunt inderdaad een andere nokkenas erin leggen,zodat de kleptimingen veranderen.Met een goede flow valt ook een stukje vermogen te winnen.

Naar mijn idee kun je er zelf wat minder aan doen op gebied van tuning,dan aan een 2takt.
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

UPDATE 27-2-2006
---------------------------------------------------------------------------

Hier een Update, Met een aantal foto´s van de Nieuwe Cilinder+kop.

De cilinder is 52mm (88cc).
Deze is van Alu, met een ijzeren Cilinderbus erin.

De kop:
HRC 70cc Hoge Compressie, en deze is ook nog geflowd
Deze is helemaal compleet. met nokkenas, tuimelaars, kleppen en alle andere mikmak.(voor deze kop was ook een speciale zuiger nodig.)

Hier een aantal foto´s

De Cilinder + Speciale zuiger:
Afbeelding

De HRC 70cc kop:
Afbeelding

Nog een keer de HRC 70cc kop:
Afbeelding

Dat was het weer.

PS: als het mee zit gaan we zondag weer testen bij Coronel in Huizen.

gr.
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

ziet er goed uit..!

maaruh hoe snel loopt dat dingetje .. :lol:

lijkt me zeer mooi projectje om zelfbouw te maken met een ss 50 blok..!

keep up the good work
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

zeker gruwelijk ding dit
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Genoeg vermogen volgens mij.. :twisted:
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
race--ace

Het Blok

Bericht door race--ace »

In middels ligt het blok weer helemaal uit elkaar.
Voor de montage van de grotere ( is hogere) oliepomp moet het middelste carter van binnen uitgefreesd worden zodat het pasvlak voor de oliepomp ca 4 mm lager komt te liggen.

Er blijkt schade aan de zuiger te zijn van de 50 cc set Hij was voor het testen nogal kort gegierd en heeft daardoor wat over toeren gemaakt.

Wie heeft er 7 of 8 tands voortandwielen van het type dat niet met draad in de koppelingtrommel wordt bevestigd maar waar een gladde 8 mm stift in de koppeling gaat, borgen met een seegerring en de kracht overbrengen door middel van een flens met platte kante die in een gleuf van de koppeling valt .
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Heel mooi projekt Afbeelding

Maar die tandwielen schijnen nog al moeilijk te verkrijgen te zijn.
(suggestie) Kun je misschien niet beter een koppelings kom van een Blata kopen,
dan ben je van dat probleem af?


Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

tandwielen

Bericht door wimgrob »

www.v-racer.nl heeft ze zeker weten !!!!!!
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

Nieuwe koppelings kom/ nieuwe tandwielen zijn geregeld!

gr.
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Plaats reactie