[ZB] 4-Takt Project. *UPDATE 27-2-2006*
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
De grote cylinder
Na weer een week hard werken was het afgelopen zondag ( 05-03) weer raak bij Coronel.
Vrijdag avond en zaterdag de motor even laten inlopen en afgesteld ( er was een grote tegenvaller met afstellen, de vorige eigenaar van de cylinderkop had het kleppen mechanisme vastgelijmd met loctte dus zat er geen beweging meer in en ook wat andere zaken waren "met verstand" gemonteerd)
Behoorlijk brullen met dat ding, ongelooflijk wat speert dat er van door.
Nog wel wat problemen met de voeten, de rechterstep ploegt wat al te makkelijk door de grond, ik heb sinds tijden weer eens ouderwets liggen rollen.
Later met zijn tweeen op 2 viertakten achter elkaar aan zitten blazen.
trok ik een ( geleende ) viertakt onderuit, kennelijk lag er iets in die bocht want na ons gingen ze er achter elkaar af had ik gelijk Felix te pakken want die zat pal achter me, ik kon hem nog net opvangen.
Opstaan en weer doorgaan, beetje blauwe rechterheup.
Vrijdag avond en zaterdag de motor even laten inlopen en afgesteld ( er was een grote tegenvaller met afstellen, de vorige eigenaar van de cylinderkop had het kleppen mechanisme vastgelijmd met loctte dus zat er geen beweging meer in en ook wat andere zaken waren "met verstand" gemonteerd)
Behoorlijk brullen met dat ding, ongelooflijk wat speert dat er van door.
Nog wel wat problemen met de voeten, de rechterstep ploegt wat al te makkelijk door de grond, ik heb sinds tijden weer eens ouderwets liggen rollen.
Later met zijn tweeen op 2 viertakten achter elkaar aan zitten blazen.
trok ik een ( geleende ) viertakt onderuit, kennelijk lag er iets in die bocht want na ons gingen ze er achter elkaar af had ik gelijk Felix te pakken want die zat pal achter me, ik kon hem nog net opvangen.
Opstaan en weer doorgaan, beetje blauwe rechterheup.
Temp meting
Verleden week bij Coronel met een infrarood temperatuurmeter de temperatuur van het blok gemeten na flink rondkachelen
De cylinder bleef mooi onder de 100 graden. Heel koud zelfs aan de kant van de ketting tunnel. ook de kop bleef goed koel.
De bovenkant waar de tuimelaars in liepen komt wel aardig boven de 100 graden uit . De koeler liep op naar 140 graden
De cylinder bleef mooi onder de 100 graden. Heel koud zelfs aan de kant van de ketting tunnel. ook de kop bleef goed koel.
De bovenkant waar de tuimelaars in liepen komt wel aardig boven de 100 graden uit . De koeler liep op naar 140 graden
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Re: NMC
De produktie 4 takt bike's, hebben een eigen klassement.race--ace schreef:Ik geloof wel dat Felix dat ziet zitten.
HOE GAAT HET OVERIGENS MET DE REGLEMENTEN TUSSEN 2-TAKT EN 4 TAKT VOOR ZOWEL EIGENBOUW ALS PRODUKTIE MACHINES, ZIJN ZE DAAR AL UIT ?
En de zelfbouw 4 takt's zitten bij het waterkoel klassement.
Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
- felix
- forum gebruiker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
- Locatie: laren(nh)
- Contacteer:
we zijn met de 4 takt op 2april wezen rijden bij coronel
heelaas heben we niet zo veel kunnen rijden eerst trok ik het
trek koord kapot en even later lekte hij heel veel olie
heb er vandaag naar gekeken zit er een scheur in de oliekoeler
deze moet eerst gemaakt worden voor dat we weer verder kunnen
testen zijn vanplan om een keer naar zaldbommel te gaan
mvg felix
heelaas heben we niet zo veel kunnen rijden eerst trok ik het
trek koord kapot en even later lekte hij heel veel olie
heb er vandaag naar gekeken zit er een scheur in de oliekoeler
deze moet eerst gemaakt worden voor dat we weer verder kunnen
testen zijn vanplan om een keer naar zaldbommel te gaan
mvg felix
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
- doede46
- forum gebruiker
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
- Locatie: Mantgum/Hilversum
nee hij heeft de ophangingen van het blok zo gemaakt dat het blok in een puch blok ophanging kanFalco schreef:hey felix, ik heb een midibike met zo'n zelfde 4takt blok, maar aangezien jij zei dat dat 4takt blok dezelfde ophanging had als een puch en dat ik morgen ook nog eens mijn eerste puch ga halen, zou hij er dan zonder al te veel moeite onder kunen???
snap je het nog een beetje?
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
-
- forum gebruiker
- Berichten: 572
- Lid geworden op: do 20 jan 2005, 17:28
- Locatie: witmarsum
- Contacteer: