GRC RSR Polini 50cc Reesbak

Fabrieks bikes (BEHALVE chinese bikes) - Factory bikes (except chinese bikes)

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Shit happens 8)
Gelukkig verkopen ze nog steeds cilinders.
Vanwaar de overstap naar LC i.pv. AC ?

Gr. Sven
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

LC heeft meer vermogen. Dat vind ik toch wel belangrijk, daarom ben ik ook gelijk voor een 50cc gegaan.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

:lol: dan hoop ik voor je dat je meer buiten dan binnen rijd.
50cc heb je indoor niet zoveel aan :roll:
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Subtito: Ik weeg over de 100 kilo, ik kan wel wat vermogen gebruiken.

Minibikerheerhugowaard: Jou topic had ik idd al een paar keer doorgekeken, mooie bike had je ervan gemaakt ;).
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
Nick898
forum gebruiker
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 30 apr 2008, 20:04
Locatie: Moordrecht Minibike:GRC RR 50cc

Bericht door Nick898 »

Rij zelf ook 50cc (Indoor)
En gaat prima!
En weeg ook niet zo zwaar :P

Ps. mooie bike!

Gr,
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Thx

Nou mensen, de bzm 40cc pijp is verkocht en ik ben op zoek naar een 50cc pijpje. Heb je er 1 liggen en wil je em aan mij verkopen, stuur me dan een Pbtje.
Laatst gewijzigd door Denna op ma 23 mar 2009, 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
poeria
forum gebruiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:14
Locatie: Limburg Horn

//

Bericht door poeria »

wrm zoveel op je bike bouwen man ik zou zeggen rij gewoon :oops: :lol: :lol:
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
Gebruikersavatar
sander vw
forum gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 18:27
Locatie: assen

Bericht door sander vw »

aaah volgens mij heeft hij het al eens eerder genoemd,
hij weegt iets meer als de gemiddelde hier en dus kan een beetje meer vermogen geen kwaad.
heb zelf ook een beetje last van dit probleem :roll:

maargoed denk dat dat wel serieus hard gaat lopen

veel suc6

gr sander 8)
geen eergevoel of ambitie kom kijken op de opendagen van de .......
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Ik heb zowiezo in de tussentijd niks te doen. Er valt voor mij ook niks te rijden. Het weer is goed genoeg om buiten te gaan rijden, dus Tim gaat trainen met de scooter, niet met de minibike. Zo heb ik toch wat te doen, anders verveel ik me de !CENCUUR!.

Van de cilinderkit vond ik de afwerking van de kop en de bovenkant van de zuiger nogal tegenvallen. Die heb ik dan ook beide gepolijst. Ik vind zelf dat het niet echt goed gelukt is, ik krijg ze niet goed blinkend, tis nogal apart aluminium.

Afbeelding

Voor de waterkoeling had ik een poullie nodig voor op de achtervelg. Het tandwiel moet nog binnen komen.

Afbeelding

Voor de rest ben ik bezig geweest met de hele bike te poetsen. Hij was echt heel vies, overal stof, steentjes en vieze zwarte plekken. De kroonplaten waren het ergst van allemaal.

Afbeelding

Hier een totaal overzichtje van de bike nu. Het blok en de cilinder zijn gestraald en gespoten.

Afbeelding
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
sander vw
forum gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 18:27
Locatie: assen

Bericht door sander vw »

heej,
ziet er al supertof uit zoo ben benieuwd naar het eind resultaat.
ga je ook nog weer op de testbankmet je nieuwe setup? :o

gr sander 8)
geen eergevoel of ambitie kom kijken op de opendagen van de .......
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Subito schreef::lol: dan hoop ik voor je dat je meer buiten dan binnen rijd.
50cc heb je indoor niet zoveel aan :roll:
Wat een domme opmerking :roll:

Trouwens, de waterpomp hoort bij deze bike, eigenlijk in die rode plaat te zitten. Boven het koppelinghuis. Zodat hij ook word aangedreven door het koppelingshuis.
Maar op het achterwiel vind ik zelf ook fijner
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Ik zit nogal vaak aan mijn koppeling te kloten, zul je zien dat ik een keer die snaar vergeet ofzo :P . Bovendien is het gewoon irritant op die plek.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

thomas1991 schreef:
Subito schreef::lol: dan hoop ik voor je dat je meer buiten dan binnen rijd.
50cc heb je indoor niet zoveel aan :roll:
Wat een domme opmerking :roll:

Trouwens, de waterpomp hoort bij deze bike, eigenlijk in die rode plaat te zitten. Boven het koppelinghuis. Zodat hij ook word aangedreven door het koppelingshuis.
Maar op het achterwiel vind ik zelf ook fijner
Achterwiel geeft ook een betere koeling.
Achterwiel 1 omwenteling waterpomp 2 (licht eraan welk wieltje je erop hebt maar met de standaard bzm pomp genomen).

Koppelings huis 1 rondje waterpomp een kwart of zo iets.

Verder ziet alles goed uit! Veel succes ermee!
YZ250F
Gebruikersavatar
MSSH
forum gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 11:10

Bericht door MSSH »

steef1 schreef:
thomas1991 schreef:
Subito schreef::lol: dan hoop ik voor je dat je meer buiten dan binnen rijd.
50cc heb je indoor niet zoveel aan :roll:
Wat een domme opmerking :roll:

Trouwens, de waterpomp hoort bij deze bike, eigenlijk in die rode plaat te zitten. Boven het koppelinghuis. Zodat hij ook word aangedreven door het koppelingshuis.
Maar op het achterwiel vind ik zelf ook fijner
Achterwiel geeft ook een betere koeling.
Achterwiel 1 omwenteling waterpomp 2 (licht eraan welk wieltje je erop hebt maar met de standaard bzm pomp genomen).

Koppelings huis 1 rondje waterpomp een kwart of zo iets.

Verder ziet alles goed uit! Veel succes ermee!
Dit is niet helemaal waar.
Want met bijvoorbeeld 6-72 tandwielen is je koppelingshuis al 12 keer rond voordat je wiel 1 keer rond is!
Dus 12 * .25 =4 en 1*2=2 dus zou je koppelingshuis in jouw beredenering beter zijn.

Ik denk dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt, want sneller stromend water heeft in de radiateur weer minder tijd om zijn warmte af te geven.

Maar ziet er lekker uit Denna!
GRC RsR 50cc fahrer 8)

www.tj-tuning.nl: In Power We Believe
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Vanmiddag mijn waterpomp binnen gekregen en ben dus direct een houder ervoor gaan maken. Std worden ze niet gemaakt voor RSR op de achterbrug, dus moest ik zelf wat fabriceren. Ik heb het lekker simel gehouden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Plaats reactie