kleine_duivel schreef:wat is het uberhaupt voor blok ?
zoon beetje het meest bekend blok onder de 4takt 50-110-125cc blokken... dus chinese variant op honda blok wat altijd onder honda monkey's zat en tegenwoordig onder zoon beetje elke pitbike etc. gebruikt word...
had wel verwacht dat je dit met je ervaring wel had geweten..
kleine_duivel schreef:wat is het uberhaupt voor blok ?
zoon beetje het meest bekend blok onder de 4takt 50-110-125cc blokken... dus chinese variant op honda blok wat altijd onder honda monkey's zat en tegenwoordig onder zoon beetje elke pitbike etc. gebruikt word...
had wel verwacht dat je dit met je ervaring wel had geweten..
minipower schreef:dit is ook een schakel blok of automaat blok.. zitten zeker weten versnellingen in of het blok moet omgebouwd zijn
niels
Dit is zeker te weten een automaatblok er zit geen as op voor een versnellingspendaal zelf nog geen gat of sparing in het carter. Het blok is afkomstig van Nemeco ik heb zaterdag de uitlaat gemaakt van voor tot achter bike staat nu bij de aluminiumlasser om derbrug te verstevigen en tegelijkertijd een bakje te maken waar de accu in staat spruitstuk word ingekort. Deze week verwacht ik de cdi en de bombine en stroomverdeler binnen dus dan kunnen wij hem zaterdag voor het eerst laten lopen, en even kijken of er zat vermogen inzit zoniet dan gaat hij even naar Gennep.
Groet victor
--------------------- DM GP1 FACTORY BZM SANDRO DM GP1 MINI CAS POLINI 910 CARENNA DANI DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
kleine_duivel schreef:wat is het uberhaupt voor blok ?
zoon beetje het meest bekend blok onder de 4takt 50-110-125cc blokken... dus chinese variant op honda blok wat altijd onder honda monkey's zat en tegenwoordig onder zoon beetje elke pitbike etc. gebruikt word...
had wel verwacht dat je dit met je ervaring wel had geweten..
niels
deze heeft geen versnellingen en op honda basis zijn bijna al die chinese dingen.
kortom , wat was er zo gek aan mijn vraag en wat heeft dat met "mijn ervaring" te maken ?
ik had namelijk geen flauw idee waar hij een 110 cc 4takt vandaan haalde zonder versnellingen. normaal zie je ze alleen geschakeld of semi-automaat.
ben benieuwd naar het resultaat, die blokjes kosten geen drol zou het zelf ook wel leuk vinden om zoiets onder een fabrieksframe te gooien zodat ik deze winter nog wat indoor kan rijden
Blokjes zijn van nature niet bijzonder snel, maar hebben veel potentiaal. Bij Go-planet in Enschede rijden zo af en toe wat duitse vrienden met redelijk zwaar getunde chinese 110 cc 4t blokjes. Erg mooi geluid en fantastisch koppel.
Project dus waar voldoende uitdaging in zit. Succes ...
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
heb met onze chinese fabrikant contact gehad over een 4t blok zonder schakel etc. die passend is voor bijv. een mt-4 ( b1 ) en hun hebben toegezegt dat ze zulke blokken best willen produceren mits er genoeg vraag na is.
al met al, een 4t blok met keuze uit cilinder inhoud 50/100/110/125cc met inner rotor ontsteking en race cdi passend voor een fabrieks bike, prijs inschatting mits dr genoeg vraag is: +/- 350euro
wie zeggen dr als dr zoiets komt heb ik interesse?
heb met onze chinese fabrikant contact gehad over een 4t blok zonder schakel etc. die passend is voor bijv. een mt-4 ( b1 ) en hun hebben toegezegt dat ze zulke blokken best willen produceren mits er genoeg vraag na is.
al met al, een 4t blok met keuze uit cilinder inhoud 50/100/110/125cc met inner rotor ontsteking en race cdi passend voor een fabrieks bike, prijs inschatting mits dr genoeg vraag is: +/- 350euro
wie zeggen dr als dr zoiets komt heb ik interesse?
niels
ikke en hebben ze dan ook een tijdsbestek genoemd
--------------------- DM GP1 FACTORY BZM SANDRO DM GP1 MINI CAS POLINI 910 CARENNA DANI DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
hou dr wel even rekening mee dat voor zoon blok dr een maal is dat je goed een maandje of 2 - 3 verder bent mits er genoeg vraag naar is ( zeg als begin bestelling 50 ofzo voor die chinesen ) dus zou ook wel even aan de duitsers enzo gaan na vragen denk ik :p
minipower schreef:hou dr wel even rekening mee dat voor zoon blok dr een maal is dat je goed een maandje of 2 - 3 verder bent mits er genoeg vraag naar is ( zeg als begin bestelling 50 ofzo voor die chinesen ) dus zou ook wel even aan de duitsers enzo gaan na vragen denk ik :p
kun je beter de bevestigingspunten van bzm/polini kiezen...zijn meer frames waar zo'n blok dan onder zou passen.
klopt maar zou iets moeten worden wat zeg maar universeel is en zoon beetje onder elke motor moet kunnen passen, heb tot zoveer nog neit echt veel reacties