Nylus b1(rep.) pag. 8

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

wat was er eerder ?

de kip
5
38%
het ei
8
62%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Razor

Bericht door Razor »

nylus schreef:zou een scooter accu niet genoeg hiervoor zijn ? het enige wat ik verder aan electronica heb ( krijg ) is mijn stage 6 meter ( gebruikt vrijwel niks ) en dan de electronica die ik nodig zal hebben voor de injectie.

mocht de gewichts verdeling straks een probleem geven zal ik een nieuw frame maken. ik heb al gemerkt dat chineese frames toch niet alles is :roll: vooral de wangen waar al een stuk van was afgebroken en toch weer even de tijd koste om netjes te freezen en een plaatje te maken die stevig erin verwerkt is.

maar ja, ik zal hem morgen eerst maar een af maken zodat ik klaar ben voor zondag



Grt Niels
de accu zal wel voldoen maar zonder bijladen is hij erg snel te leeg om nog goede performance tegeven, met injectie ga je waarschijnlijk ook electronische onsteking moeten gebruiken welke ook weer in contact staat met het brein welk ook de injectie timed. Zal niet makkenlijk worden om het goed te doen. Ik heb er ook wel eens naar gekeken en een goede onsteking van een scooter met goede laadmogenlijkheid tegelijk zal heel veel aanpassing op de krukas en carterhelft vragen. Laten we het dan nog maar niet over de prijs van dat alles praten :lol:
Dan is het bijna makkelijker om een watergekoeld scooterblok om te bouwen zodat hij op je bike past.
Heb je wel de mogenlijkheid om veel meer cc te gebruiken en 20PK en zelfs meer is dan tot de mogenlijkheid. 8)
Divirion

Bericht door Divirion »

Razor schreef: Deze accu (plus alle andere elektronica) zal moeten laden(dynamo) en ook een plaats moeten vinden op je bike, de plaats voorop je bike was hier zeer geschikt voor, een accu voor je uitlaat (waar je oude rad zat) is niet aan te raden.

Waarom niet..??
Als hij het eenbeetje goed doet ( en dan kan hij vast wel )
Moet dat toch gewoon een geschikt plekje kunnen zijn ?
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

:D vandaag test gereden, onder het reiden is hij maar 62 graden geworden : doel berijkt! ik wouw er eigenlijk 60 krijgen maar 62 is ook niet slecht.

het enige wat ik u nog moet doen is even mijn waterpotje waterdicht maken want de binnenste ring sluit niet goed af. verder pobeer ik van de week nog een printplaatje maken die ik aan mijn tempratuur meter koppel en een regelaar der op. zo kan ik bv als ik voor de start lijn sta te wachten en geen rij wind heb hem toch nog koelen.

daarna zie ik wel weer verder wat ik er aan ga doen. :roll: even nog een weekje over slapen...

tot morgen dan maar :wink:

Grt Niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Razor

Bericht door Razor »

nylus schreef::D vandaag test gereden, onder het reiden is hij maar 62 graden geworden : doel berijkt! ik wouw er eigenlijk 60 krijgen maar 62 is ook niet slecht.

het enige wat ik u nog moet doen is even mijn waterpotje waterdicht maken want de binnenste ring sluit niet goed af. verder pobeer ik van de week nog een printplaatje maken die ik aan mijn tempratuur meter koppel en een regelaar der op. zo kan ik bv als ik voor de start lijn sta te wachten en geen rij wind heb hem toch nog koelen.

daarna zie ik wel weer verder wat ik er aan ga doen. :roll: even nog een weekje over slapen...

tot morgen dan maar :wink:

Grt Niels
heel netjes qwa temp., de ideale bedrijfs temperatuur voor een tweetakt ligt tussen de 55 en 70 graden(afhankelijk van de omstandigheden).
Elke 10* hierboven geeft 3% vermogens verlies en meer slijtage. :wink:
Je kan voor die laatste paar graden altijd nog een extra alu warmtewisselaar tussen de slangen zetten op een plek met rijwind.
Of een water reservoir( inplaats van het potje) van koper of een ander meekoelend materiaal.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

en als je een extra radiator (zo'n kleinere, pasini 4T oliekoeler bijv.) nog op zijn oude plaats zet? :twisted:
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Ben er benieuwd naar, zie het morgen in breda wel..

Helaas ben ik er zonder bike :roll: Maarja, kan ik foto's maken :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

thomas1991 schreef:Ben er benieuwd naar, zie het morgen in breda wel..
ik heb je eigenlijk niet meer gezien hoor.... wist eigenlijk ook niet wie je was :lol:

maare 66 graden indoor scheeld me toch weer 14-15 graden.

jammer dat vandaag mijn waterpotjes dop niet afsloot. zelfs met 3 rubberen ringen in en een laag montage kit wouw hij niet dicht.
van de week dus even ergens een nieuw potje ( waarschijnlijk blata :twisted: ) vandaan halen en dan ben ik weer klaar voor volgende week roosendaal.

ze stonden vandaag trouwens wel raaaar te kijken :lol: lol
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »


ze stonden vandaag trouwens wel raaaar te kijken :lol: lol
hoezo dan?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

tja hoezo ? foto's spreken voor zich denk :roll: iedereen denkt allemaal dat hij daar niet veilig zit. maar hun gaan allemaal van het ergste senario uit. als ik dat ook zou gaan doen kan hij op die oude plaats ook kapot.

grt
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

Even een beetje opruimen hier.

Zie pagina 1.
Laatst gewijzigd door nylus op za 10 feb 2007, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Bericht door EVD »

en je bent niet tegen het contragewicht gekome met het draaien? en ik zie dat hij gebalanceerd is met gaten boren hier en daar, is hij dan nu nog wel in balans :roll:



grtz erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

EVD schreef:en ik zie dat hij gebalanceerd is met gaten boren hier en daar, is hij dan nu nog wel in balans


grtz erik
tja, het blijft een gok natuurlijk, maar als hij nu uit balance is zet ik er toch een heel ander ontstekings systeem op. over een tijdje begin ik toch weer met een zelfbouw ( maar dit keer een echte zonder te frotten ! ) dus als die nieuwe ontsteking goed zou werken stop ik hem ook op die zelfbouw.

m.a.w. ik ben weer lekker bezig met vanalles en nog wat :wink:

Grt Niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Kijk he die raditeur ok maar hey vloeistof reservoir zit way to BAD

Recht boven je uitlaat warme lucht stijgt op en je uitlaat wordt warm.Zo zal je reservoir warm worden en zo het koelwater ook :wink:
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Bericht door EVD »

ja en je potje moet boven je radiateur zitten anders vult hij niet bij en gaat het lucht wat in het potje zit naar boven toe (je radiateur in)
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
Divirion

Bericht door Divirion »

DAt van Speedydevil snap ik wel...
Daar heeft hij eigenlijk wel een punt...
Maar dat van EVD niet helemaal...
Z'n Potje zit toch ook ( qua hoogte ) Boven zijn radiateur...
En dur stroomt het water gewoon naar beneden..( de radiateur in )??

Of heb ik hiet iets verkeerd begrepen ?
Plaats reactie