Denna's Custom Reesbeest Update 15-02-2009 Pagina 6

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
*minibiker*
forum gebruiker
Berichten: 397
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
Locatie: back

Bericht door *minibiker* »

OO klote ! maar wel mooie schijven
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

jammer jammer allemaal Dennis.

Hoop voor je dat je gewoon doorgaat en het beste er van gaat maken.

Zo een velg is toch wel voor weinig ergens te regelen?

Kan je vertellen met een fabrieks (grc,pasini,dm) zit het ook niet altijd mee. Zijn genoeg mensen die ook genoeg problemen daar mee hebben.
Gebruikersavatar
fryslan boppe
forum gebruiker
Berichten: 1910
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
Locatie: stiens

Bericht door fryslan boppe »

Ik zou zeggen verkoop hem en koop fabrieks bike

Kost je in aanschaf minder maar veel minder problemen

en dit gaat uitendelijk net zo duur worden als fabrieks
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197198994-40.jpg[/img]
1to3
forum gebruiker
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:04

Bericht door 1to3 »

fryslan boppe schreef:Ik zou zeggen verkoop hem en koop fabrieks bike

Kost je in aanschaf meer maar veel minder problemen

en dit gaat uitendelijk net zo duur worden als fabrieks
kleine verbetering ;)
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Dat klopt jongens. Maar dan komt er de kwestie geld bij kijken natuurlijk.

Ik heb veel geld in dit ding gestoken en heb er tot nu toe nog niks voor terug gekregen. natuurlijk maakt iedereen fouten of vergissinkjes. Maargoed, het is toch jammer natuurlijk.

Als ik weer werk heb ga ik iig sparen voor een fatsoendelijke bike. Ik had zelf een Pasini midi 4takt in mijn hoofd, al word dat wel een lange tijd sparen voordat ik weer kan rijden.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
fryslan boppe
forum gebruiker
Berichten: 1910
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
Locatie: stiens

Bericht door fryslan boppe »

Je kan pasini 4 takt halen kost je hoop maar heb je ook wat en eigelijk weinig onderhoud

Staat ook een mooie 2de handse dsf op forum? Dat niks
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197198994-40.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Voor mij is 2 takt geen goed idee. Dan wil ik steeds harder en harder en dat kost meer en meer geld.

Een 4takt is goedkoop in onderhoud en is niet makkelijk sneller te maken. Alleen de aanschaf is een stuk duurder.

Ik ben momenteel echt blut, dus nu iets aanschaffen gaat niet. Ik heb op het moment ook geen werk, dus er zijn geen inkomsten.

Ik heb trouwens het idee dat een Pasini midi ongeveer de grootste minibike ertussen is, dat trok mij ook voor een heel groot gedeelte.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Update 7 15-02-2009:

Ik blijf toch nog ff 2takten. Ik blijf het knutselen enz toch heel leuk vinden.

Ik heb weer wat dingen aangepast. Ik zei dat ik vorige keer er nogal last van had dat de bike echt in de bocht wou vallen en als ik eenmaal platter lag dat hij nogal glijachtig aanvoelde. Dat kwam deels door mezelf en deels door me bike.

Het kwam door mezelf, omdat me voorrem niet in orde was en ik dus genoodzaakt was om harder met de achterrem te remmen als met de voorrem, wat ervoor zorgt dat hij gaat schuiven aan de achterkant. en dat hij dus ook niet een bocht in wil duiken, wat hij normaal wel zou doen als je je voorrem veel meer zou gebruiken.

Het lag deels aan de bike omdat me voorwiel niet recht staat ,maar zo \ erin als je vanaf de voorkant kijkt. Daardoor gaan de rechter bochten fijner als de linker bochten. Ook stond me voorwiel uit het midden, iets meer naar links vanuit de voorkant gezien. Dat kan natuurlijk nooit lekker sturen. Ook heb ik een nieuw frame en dat had ik niet in mijn achterhoofd gehouden. Dit echte blata frame heeft een stijlere balhoofdshoek, waardoor hij wat rapper in de bocht zal vallen.

Nu dus over naar de update. Zoals ik al aangaf vind ik het nogsteeds leuk om veel te knutselen. Dat ben ik dus gaan doen. Ik vond de RR kap voor geen meter zitten. Ik had na maandag me stuitje letterlijk open liggen en geloof mij, dat is niet prettig. Wat ik ook merkte was dat de kap nogal laag stond aan de achterkant, waardoor ik nog minder plaats had voor me benen en dat ik daarom meer naar achter ging zitten, waardoor ik met me stuitje op de rand van de kap ging zitten, waardoor me stuitje kapot ging.

Snappen jullie het nog? :lol:

Dus ik ben de kap ff anders gaan positioneren. Ik wou em eerst behoorlijk hoog zetten met de achterkant. Maar dan zit je vet met je ballen tegen die tank, geen strak plan dus. Ik wou em ook verder naar achter zetten, maar dan steekt die kap een heel stuk uit achter het achterwiel. Dat is echt fokking lelijk :roll: . Dus ik heb em gewoon in zen geheel ongeveer 1,5 cm hoger gezet en ietsjes meer voorover laten hellen, maar niet veel. Gewoon alles een beetje op et oog natuurlijk ;) .

Afbeelding

Ik heb ook de balhoofdshoek weer aangepast. Hij is heeft nu de hoek van een Kit frame. Dus dit word nog iets valleriger weggedrag. Dat word dus weer flink wennen.

Ik heb ook een stuurdemper binnen gekregen. Hijs echt uber groot, das wel jammer.

Afbeelding

Eens kijken of we die netjes pas krijgen in dat kleine ding ;) .

Dit was em weer voor nu.

Ps: Ohwja, een andere achtervelg is besteld. Gewoon weer een chinese velg, fok dat, ik merk het vanzelf wel als die weer scheurt.

Daarom is trouwens ook de voorvelg grijsmetallic (niet dat je dat metallic op de foto kan zien ofzo :roll: ), de achterste word ook direct gespoten als ik die binnen heb.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Ik ben trouwens ook bezig met de hydraulische voorrem pas te krijgen. Ik heb het spul weggebracht naar de draaier/frezer. Als ik het terug krijg kan ik de schijfrem iig monteren en moet ik de adapterplaat voor de klauw aanpassen en gaten boren, dan zou het moeten passen. Als de adapter niet achter de pootremklauw past moet ik die nog ff laten affrezen en dan kan hij er wel achter.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Er mogen best reacties geplaats worden.

Ik sleutel graag en deel ook graag mijn knutselwerkjes, maar een beetje feedback is wel zo leuk.

Kritiek mag ook trouwens, tips en tricks ook :) .
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

Ben benieuwd hoe het straks rijd Dennis als alles weer opgebouwd is.

Die hydro remmen ging je toch verkopen?
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Ja, de achterste gaat wel weg en 1 van de schijven ook.

De voorste ben ik nu pas aan het maken, omdat die mechanische erg sponzig is en hij remt eigenlijk haast niet. Daardoor ben ik meer met achter gaan remmen, wat niet echt ten goede kwam van het bochtenwerk.

Het houd me iig bezig, vind het toch moeilijk om niet te sleutelen eigenlijk. Ondertussen ben ik natuurlijk wel aan het sparen voor een fabrieks :roll: .
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Je bent goed bezig, ben benieuwd wat er uit gaat komen :wink:

Heb zelf ook ongeveer hetzelfde gedaan.. standaard b1 repje gekocht en maar aan blijven knutselen. Veel van geleerd dat wel, maar het is echt iets zonder eind :roll: Daarna ben ik ook over gestapt op een fabrieks.

Kijk anders in het topic van mijn oude b1 replica (weinig meer orgineel)
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11356
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Jou topic had ik idd wel eens doorgelezen. Mooi ding was dat. Inprincipe alle leukere B1 reps eigenlijk.

Het is idd veel sleutelwerk en qua ervaring heb ik het niet echt nodig, aangezien ik al een aantal jaartjes sleutel (voorheen aan scooters). Ik hou gewoon van sleutelen. Ik sleutel ook meer als dat ik rijd. Alleen staat hij nu wel heel erg veel stil wegens omstandigheden.

Als het goed is krijg ik binnenkort EINDELIJK eens me krukas en vliegwiel terug van me LC blokje. Die zijn weggebracht voor te laten balanseren. Achteraf zou ik et ook niet gedaan hebben, maar het spul was al weg. Dan kan mijn waterkoker iig weer inelkaar en dan ben ik eindelijk van dat tai chi blok af wat 3 seconden naloopt aan het eind van het rechte stuk :roll: . Hopelijk kan ik dan eens gewoon me rondjes gaan rijden zonder al die problemen.

Thuis is sleutelen, maar rijden moet ook echt rijden zijn vind ik.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Mijn nieuwe achtervelg is binnen.

Ik ben er best blij mee, alleen 1 ding is minder. Hij is 5 spaaks en me voorvelg is 3 spaaks, dus nu heb ik direct een reden om een 5 spaaks voorvelg te halen.

Deze velg is namelijk smaller als de achtervelg die ik eerst had. die wat ik eerst had was 74 in de breedte en deze is ongeveer 70. Daardoor staat me bandje wat boller en heb ik meer grip in de bochten :lol:.

Hier ff foto's van de velg:

Afbeelding

Afbeelding

Dus binnenkort ff een voorvelg bestellen, dan heb ik iig 2 5 spaaks velgen ;) .
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
Plaats reactie