"The White Ramonster" van Ramon

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

1e keer..
Moet even m'n voetsteunen een stukje verder erop slaan (buisjes) :lol:
M'n voorkant van m'n motorlaarzen tape ik ook wel even in, mocht ik diezelfde dag leren om over de grond te gaan.
Daarom doe ik ook nog even een kniebeschermer over m'n motorbroek heen.
Dubbelop, maar een gat in m'n motorbroek is ook weer zo zonde he..
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Oke ik ga dus volgende week werken, en dan heb ik weer wat meer geld.
Ik zat eraan te denken om een tuningskit FASE2 te halen met oa
racekoppeling, bigbore kit, en 14mm carburateur.
Met alle toebehoren natuurlijk.
Maar ik sprak dus afgelopen maandag een jongen op de kartbaan, en die zei dat je eigenlijk gewoon PMT'tjes eronder moet leggen.
Bij zijn 1e chinees kocht hij die 2e hands.
Nu zit ik dus te denken, om even te wachten met die tuningskit, en dan even kijken hoe het met deze chineze banden gaat, en dat ik eerst geld moet uitgeven aan banden..
Wel jammer, maargoed wat heb je aan power als je een bocht niet snel kan nemen omdat je banden totaal geen grip hebben.

Hebben jullie ervaring met het bandenverschil?
En die tuningskit fase 2, rijd m'n bike dan snel?
Zelf weet ik bijna zeker van wel.
Er komt naast die FASE2 ook nog een dikke uitlaat op die ik dus zelf las, en er zit nu al een tuningskit fase 1 in.
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Oke...
Ik vind nieuw een beetje te gek, op marktplaats zijn er geen te vinden.
Moet dus eigenlijk aan 2e hands PMT'tjes komen...

Wat is traag?
Tegenover een blata of grc, ja tuurlijk is dat traag.
Maar aangezien ik nooit rijd op een kartbaan rijd dat wel lekker vlot denk ik zo.
Gebruikersavatar
Danny
forum gebruiker
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 feb 2008, 16:50
Locatie: noord-holland

Bericht door Danny »

zet te koop gevraagt, zijn er genoeg :wink:
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Doe ik gelijk even...
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Nee dat is waar, ik ga gewoon eerst een keertje rijden en kijken hoe het gaat.
Dus een bigbore kit en racekoppeling helpt niet veel?
En ik weet ook niet of ik hem snel verkoop.
Misschien vind ik het leuk en rijd ik er een hele lange tijd op.
Plezier kost ook geld, dan krijg ik het wel niet terug, maar heb ik wel een lange tijd leuk gereden.
Maar een 14MM is wel gewoon een leuk verschil om erop te zetten?

Ohja, als jy zegt dat een bigbore kit niet zoveel helpt, dan tuned m'n vader de std cilinder wel.
Dat is natuurlijk minder resultaat als de bigbore, maar het kost niks.
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

TheRamon schreef:Nee dat is waar, ik ga gewoon eerst een keertje rijden en kijken hoe het gaat.
Dus een bigbore kit en racekoppeling helpt niet veel?
En ik weet ook niet of ik hem snel verkoop.
Misschien vind ik het leuk en rijd ik er een hele lange tijd op.
Plezier kost ook geld, dan krijg ik het wel niet terug, maar heb ik wel een lange tijd leuk gereden.
Maar een 14MM is wel gewoon een leuk verschil om erop te zetten?

Ohja, als jy zegt dat een bigbore kit niet zoveel helpt, dan tuned m'n vader de std cilinder wel.
Dat is natuurlijk minder resultaat als de bigbore, maar het kost niks.
nah... uit die standaart kun je ook niet veel halen hoor...
3e spoeler. booster poorten.
verder kan je natuurlijk de kop eraf knallen en dan de timingen opmeten en verbeteren, daarna een hd kop erof knallen van een bigbore.

dat is bijna het enigste wat je ermee kan...
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Uit std haal je misschien niet veel nee, maar het is beter als niks.

Std cilinder heeft geen kop?

Ik haal sowieso wel een 14MM'tje denk ik.
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Oke ik heb met mijn vader overlegd.
De PMT banden haal ik sowieso (2e hands).
De 14MM ook, die is 25 euro.
Nou is een tuningskit fase 2 60 euro.
Dan betaal ik dus maar 35 euro meer voor een dikke cilinder en een race koppeling.
Als ik dat zo bekijk is dat toch wel scherp geprijsd en ga ik twijfelen...
Het moet toch echt uitmaken?
Voor die 35 euro meer een bigbore + race koppeling, is dat het waard of niet?
Graag antwoord, opmerkingen en ervaringen. alles is best.


EDIT: Minibike-Tuner zegt in een ander topic dat de top dan al 10-15 km hoger ligt en veel beter optrekt

Ik zie ook dat mensen zeggen dat je met die bigbore kit amper verschil voelt met je std cilinder.
Maar een hoge druk big bore kit, daar voel je wel verschil in.

Maar dan kom ik wel veel duurder uit als dat ik gewoon die fase 2 neem.
Misschien dat ik toch alleen die carburateur neem...

Laat jullie reacties maar horen :)
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

volgens mij haal je het meeste vermogen uit een nieuwe uitlaat en een 14mm carb.
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Die zet ik er sowieso allebei op.
Uitlaat zelf maken.
Eerst met de std bocht even.
Later ga ik nog wel een dikke bocht maken.

Dus die bigbore en racekoppeling is echt gewoon zonde van je geld?
Die 35 euro kun je dus beter in iets anders steken?
Gebruikersavatar
demet
forum gebruiker
Berichten: 567
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 10:38
Locatie: weerselo

Bericht door demet »

ik vind het helemaal niet zonder
die cilinder loopt die mooier hogere top
en met de koppeling trekt veel beter op echt merkbaar;)
*Nieuw* sendai Nunchaku
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=27787
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Ah kijk aan :)
Nou misschien dat ik voor die 35 euro extra gewoon die cilinder en koppeling dan koopt samen in die tuningskit.
Ookal loopt het niet, dan is het altijd mooi als reserve als die chineze dingen kapot zijn.
Dan heb ik lekker goedkoop reserve en/of goede spullen voor weinig geld.
Jij bent geen echte racer, en jij vind het dus goed merkbaar.
Ik ben ook geen echte racer, dus beetje op hetzelfde niveau als jou denk ik.
Mooi, ik denk dat ik het toch ga nemen...
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Ik heb alles nog liggen voor een chinees. Uitlaat, carb set, en nog wel spul. Als je interesse hebt wil ik alles in één keer wel verkopen.

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

LG zie pb.
Plaats reactie