china crosser project

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

zou ik men frame/velgen goud spuiten en men kappen zwart?

ja
8
53%
nee(da ga kei lelijk zijn :O)
7
47%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Billy
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 22:06
Locatie: ijmuiden bromtol: GRC mix
Contacteer:

Bericht door Billy »

minipower schreef:zuiger mag je niet zo in je blok doen!! hier heb je binnekort een vastloper van omdat hij uit balans is :wink: zuigers mag je eigenlijk alleen naar binnen toe af vijlen .


niels
hmm uit balans.. dus een zuiger met een gat voor een boosterpoort of inlaat is ook uit balans?(kijk is naar een membraangestuurde cilinder met inlaat op de cilinder zelf) zoiezo gaat dat ding alleen maar op en neer dus zijdelingse onbalans zal er weinig zijn.
het is meer dat als er te veel materiaal afgehaald word dat de zuiger de neiging krijgt om te gaan kantelen...

ontopic:
1 schokbreker zal meer dan voldoende zijn
zet hem alleen niet TE ver uit het midden vandaan, anders heb je kans dat de hele boel kromtrekt omdat je maar 1 kant ondersteunt in feite.
dus als je niet uitkomt dan zou je wel 2 schokbrekers moeten gebruiken om dit tegen te gaan (welke je dan wel helemaal aan de buitekant kan plaatsen)

sucsess verder met de opbouw/aanpassingen

gr Billy
50CC malossi power.... 8) [size=150][color=violet]mooi ROZE is niet lelijk...[/color][/size]
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

anders mag dr als nog niet zo ( onafgewerkte ) punt aan zitten :roll:
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

minipower schreef:zuiger mag je niet zo in je blok doen!! hier heb je binnekort een vastloper van omdat hij uit balans is :wink: zuigers mag je eigenlijk alleen naar binnen toe af vijlen .


niels
hoe bedoel je met dat ik zo men zuiger niet mag monteren? (die op de eerste foto is voor weg te gooien he,als je het daarop bedoeld?) die is er uitgekomen bij de revisie...



maar ik heb met iemand gesproken die er veel van weet en het is niet zo gemakkelijk om zo maar een kleinere te steken omdat je rekening moet houden met de veerafstand van de nieuwe schokbreker...
ook moetst ik iets weg slijpen en deze is heel belangrijk voor men frame.. dus hij zei,begin eerst met je blok en dan kunnen we samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.. de veerafstand van de nieuwe moet 4 cm zijn.

@ ramon: wat ik bedoel met dat het frame meer te verduren gaat krijgen:ook door gewoon te rijden moet het frame wat kunnen hebben :?

en als ik een veere van minder dan de helft zo groot steek,het is niet voor niets dat net zo'n lange veer net op die punten vast zit he... anders zouden ze een kleine schokbreker gebruiken omdat die goedkoper zijn om de prijs nog lager te maken.

@ billy:bedankt :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

bram_015 schreef:
minipower schreef:zuiger mag je niet zo in je blok doen!! hier heb je binnekort een vastloper van omdat hij uit balans is :wink: zuigers mag je eigenlijk alleen naar binnen toe af vijlen .


niels
hoe bedoel je met dat ik zo men zuiger niet mag monteren? (die op de eerste foto is voor weg te gooien he,als je het daarop bedoeld?) die is er uitgekomen bij de revisie...



maar ik heb met iemand gesproken die er veel van weet en het is niet zo gemakkelijk om zo maar een kleinere te steken omdat je rekening moet houden met de veerafstand van de nieuwe schokbreker...
ook moetst ik iets weg slijpen en deze is heel belangrijk voor men frame.. dus hij zei,begin eerst met je blok en dan kunnen we samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.. de veerafstand van de nieuwe moet 4 cm zijn.

@ ramon: wat ik bedoel met dat het frame meer te verduren gaat krijgen:ook door gewoon te rijden moet het frame wat kunnen hebben :?

en als ik een veere van minder dan de helft zo groot steek,het is niet voor niets dat net zo'n lange veer net op die punten vast zit he... anders zouden ze een kleine schokbreker gebruiken omdat die goedkoper zijn om de prijs nog lager te maken.

@ billy:bedankt :wink:
Ja dat is hartstikke leuk, en klopt ook wel, maar kom op, je weet toch waar het om gaat?
Een chinese 'minicrosser'. Dat ding zal echt geen dikke hobbels met een normale snelheid aankunnen. Dus dan ga je op een vlakke ondergrond rijden. En dan is een dikke veer echt onnodig.
Pocketbikes hébben niet eens vering (sommige misschien iets in de voorvork, maar de meeste hebben niks)
Dus waar maak je je druk om?
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

Ramon schreef:
bram_015 schreef:
minipower schreef:zuiger mag je niet zo in je blok doen!! hier heb je binnekort een vastloper van omdat hij uit balans is :wink: zuigers mag je eigenlijk alleen naar binnen toe af vijlen .


niels
hoe bedoel je met dat ik zo men zuiger niet mag monteren? (die op de eerste foto is voor weg te gooien he,als je het daarop bedoeld?) die is er uitgekomen bij de revisie...



maar ik heb met iemand gesproken die er veel van weet en het is niet zo gemakkelijk om zo maar een kleinere te steken omdat je rekening moet houden met de veerafstand van de nieuwe schokbreker...
ook moetst ik iets weg slijpen en deze is heel belangrijk voor men frame.. dus hij zei,begin eerst met je blok en dan kunnen we samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.. de veerafstand van de nieuwe moet 4 cm zijn.

@ ramon: wat ik bedoel met dat het frame meer te verduren gaat krijgen:ook door gewoon te rijden moet het frame wat kunnen hebben :?

en als ik een veere van minder dan de helft zo groot steek,het is niet voor niets dat net zo'n lange veer net op die punten vast zit he... anders zouden ze een kleine schokbreker gebruiken omdat die goedkoper zijn om de prijs nog lager te maken.

@ billy:bedankt :wink:
Ja dat is hartstikke leuk, en klopt ook wel, maar kom op, je weet toch waar het om gaat?
Een chinese 'minicrosser'. Dat ding zal echt geen dikke hobbels met een normale snelheid aankunnen. Dus dan ga je op een vlakke ondergrond rijden. En dan is een dikke veer echt onnodig.
Pocketbikes hébben niet eens vering (sommige misschien iets in de voorvork, maar de meeste hebben niks)
Dus waar maak je je druk om?
waar ik me druk om maak :?:
simpel: het frame is al brol. nu ga ik er nog belangrijke steunpunten van weghalen+andere verzwakken,hoe denk je dat'k der mee kan gaan rijden? :shock:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Het kan wel wát hebben hoor. :roll:
Rechtuit rijden zonder hobbels brengt geen problemen hoor.
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

het verwijderen ging niet.
Laatst gewijzigd door bram_015 op wo 03 mar 2010, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

Ramon schreef:Het kan wel wát hebben hoor. :roll:
Rechtuit rijden zonder hobbels brengt geen problemen hoor.
nee,zeker niet zonder veer,of een te skappe,men frame zakt zo in..; en het moet wel iets kunnen verdragen he

:wink:

foto's zijn veelste groot,via www.fotoverkleinen.nl ?
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Nee gewoon in paint de optie hellen gebruiken.
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

morgen verwijder ik wel de andere :

vandaag bezig geweest met de snelgas,het is een domino snelgas
en het monteren ging nog vlotter dan ik had verwacht:

de oude gas:



Afbeelding

Afbeelding

het uitknopje:

Afbeelding

Afbeelding

de domino snelgas:

Afbeelding

originele handvat uit elkaar met het nieuwe handvat ernaast:

Afbeelding

handvat erin
Afbeelding

omhulsel erover:



Afbeelding

Afbeelding

op het frame:



Afbeelding

Afbeelding

zo,dit was het voor vandaag :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

Vieze handen \:D/
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

Richard schreef:Vieze handen \:D/
Valt nog wel mee. :lol:

waarom staat je andere bike te koop?

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

Klopt :mrgreen:

Ik heb alwel eens zulke vieze klauwen gehad.. tjonge dat wil je niet weten :lol:

Behalve de boven kant. Overal zwart :lol:
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gebruikersavatar
jell3456
forum gebruiker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:02
Locatie: veenendaal

Bericht door jell3456 »

ik net nog wou me pakking vervangen lektedaar beetje (uitlaat pakking)
'
ontopic: ziet er leuk uit :lol:
gr,
mn project pagina.
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29986
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

pasini-ernie schreef:
Richard schreef:Vieze handen \:D/
Valt nog wel mee. :lol:

waarom staat je andere bike te koop?

Gr,
men handen zien er toch nog ok uit :shock: zijn al véél erger geweest :lol:

@ ernie: die staat te koop omdat ik igg de onderdelen van gebruik en ik wou er een bzm rep of zo onder bouwen maar dan moet je aanpassingen doen(natuurlijk) en evt versterken,en het frame is van aluminium,moeilijk te lassen dus,en ik kan alleen nog maar lassen met metaal(ben het aan het leren)
jell3456 schreef:ik net nog wou me pakking vervangen lektedaar beetje (uitlaat pakking)
'
ontopic: ziet er leuk uit :lol:
gr,
wees slim,ga in een winkel pakingpapier of "gweipapier" hoe wij het hier zeggen halen,stukken goedkoper en kun je héél véél pakkingen uit maken(ga ik ook doen)

en,ik ga alle pakkingen vervangen en dan nog eens vloeibare pakking der tussen! :wink:

voor foto's vandaag vrees ik een beetje voor,maja,zal men best doen.

o ja,wil je men poll even invullen,? :oops:
Hardstyle is Lifestyle!
Plaats reactie