minipower schreef:Voor een replica krijg je nooit meer als 250 euro
Ik mag blij zijn als ik 600 krijg voor mn b1, en ja die is ook fors getuned en geen enkele replica zou die bijhouden....
Ja daarom doe ik hem ook niet weg het is een veel te mooi project:), idd de standaart blata replica'tje zullen je nooit bijhouden, maar ik ben wel van mening als je er een andere cilinder op zet en alles aanpast( ik denk hierbij aan een 70cc mhr 7t clinder) dan trekt die alle standaaart blata's er uit.
En om discusie's te voorkomen over dit onder dat dat niet past op een blata replica blokje, het past wel Heiko Tuning is er een aan het opbouwen voor een klant van hem, normaal heeft die cilinder getuned op een minarelli scooter rond de 22 a 23pk max op dat replica blokje zal dit ongeveer 18 a 19pk zijn volgens Heiko.
Genoeg om een standaart en getuned blata minibiketje er uit te trekken, of dit ook lang mee gaat dat is nog de vraag maar het kan dus wel.
minipower schreef:Voor een replica krijg je nooit meer als 250 euro
Ik mag blij zijn als ik 600 krijg voor mn b1, en ja die is ook fors getuned en geen enkele replica zou die bijhouden....
Ja daarom doe ik hem ook niet weg het is een veel te mooi project:), idd de standaart blata replica'tje zullen je nooit bijhouden, maar ik ben wel van mening als je er een andere cilinder op zet en alles aanpast( ik denk hierbij aan een 70cc mhr 7t clinder) dan trekt die alle standaaart blata's er uit.
En om discusie's te voorkomen over dit onder dat dat niet past op een blata replica blokje, het past wel Heiko Tuning is er een aan het opbouwen voor een klant van hem, normaal heeft die cilinder getuned op een minarelli scooter rond de 22 a 23pk max op dat replica blokje zal dit ongeveer 18 a 19pk zijn volgens Heiko.
Genoeg om een standaart en getuned blata minibiketje er uit te trekken, of dit ook lang mee gaat dat is nog de vraag maar het kan dus wel.
Groetjes
Geloof mij maar die 'heiko' loopt nog wel tegen de nadelen aan van chinese carters enzo ik heb met mijn replica vroeger tich carters kapot gekregen al met een pktje of 11 a 12...
minipower schreef:Voor een replica krijg je nooit meer als 250 euro
Ik mag blij zijn als ik 600 krijg voor mn b1, en ja die is ook fors getuned en geen enkele replica zou die bijhouden....
Ja daarom doe ik hem ook niet weg het is een veel te mooi project:), idd de standaart blata replica'tje zullen je nooit bijhouden, maar ik ben wel van mening als je er een andere cilinder op zet en alles aanpast( ik denk hierbij aan een 70cc mhr 7t clinder) dan trekt die alle standaaart blata's er uit.
En om discusie's te voorkomen over dit onder dat dat niet past op een blata replica blokje, het past wel Heiko Tuning is er een aan het opbouwen voor een klant van hem, normaal heeft die cilinder getuned op een minarelli scooter rond de 22 a 23pk max op dat replica blokje zal dit ongeveer 18 a 19pk zijn volgens Heiko.
Genoeg om een standaart en getuned blata minibiketje er uit te trekken, of dit ook lang mee gaat dat is nog de vraag maar het kan dus wel.
Groetjes
Geloof mij maar die 'heiko' loopt nog wel tegen de nadelen aan van chinese carters enzo ik heb met mijn replica vroeger tich carters kapot gekregen al met een pktje of 11 a 12...
Ja ik denk idd dat als ik zoiets zou laten doen ik zoiezo orginele blata carters zou pakken als basis of mss w50 carters, alleen kan je dan nog wel ergens mee racen?ik zat zelf ook nog te twijfelen om een w50 blok onder mijn blata frame te hangen maar dit kost nogal wat en aangezien ik aan het sparen ben voor een honda pcx 125 staat dit nou even aan de kant;).
Maar zelfgemaakte carbon kuipdelen(zelf ontworpen) dat staat zoiezo nog op mn lijstje misschien als ze goed bevallen dat ik er setjes maak om te verkopen.
Hoi, ik heb al een filmpje gemaakt dat hij draait enz maar ik heb nog geen filmpje dat ik er op rijdt, ik zal vandaag even alles op youtube zetten en dan zet ik hier de link.
Het is zover mijn filmpje staat op youtube ik heb er nog geen stukje bij gedaan toen ik aan het rijden was want ik ga een go pro camera kopen en dan kan ik een beter filmpje maken.
tuning101 schreef:leuk geluidje
maar je ketting staat denk een beetje los hij trilt als een malle
Ja klopt;) die staat alweer strak hoor;)
De volgende stap is een ander kappenset te ontwerpen en te maken van carbon en als er vraag naar is dan maak ik er een stuk of 10 in gelimiteerde oplage met gefreesd allu plaatje waar op staat welk nummer het is.
Groetjes en bedankt voor jullie leuke reactie's
ps er komt zoiezo nog een onboardfilmpje te staan op youtube, maar eerst eens een go pro motorsport camera bestellen;).
tuning101 schreef:oke stoer heel veel succes en hopelijk worden het mooie kappen
Het zal wel een tijd duren voordat ik die kappen af heb, in de tussentijd maak ik nog wel eens een filmpje en de testbank hebben jullie ook nog te goed want we willen wel weten hoeveel pk of hoe weinig er in zit;).
15 juli is er een scootersprint in goes(zeeland) zeelandhallen.
Ik ga er ook naar toe met een vriend en zijn sprintscoot+ mijn minibike.
We gaan daarvoor nog even proberen om een carbon achterspatbord te maken voor zijn scooter en als dat gelukt is dan maag ik ook gelijk mijn spatbordjes van carbon:).
Mijn minibike lekt ook olie/benzine, dus even uitgezocht waar het vandaan kwam, blijkt tussen de carb en het spruitstuk vandaan te komen, en de carberateur lekt ook, dus we gaan maar even een nieuwe powerjet carb bestellen van stage 6 warschijnlijk word het een 19mm of 21mm carb.