Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

jeff schreef:Hee,

Ik heb je project een beetje gevolgt,
Ziet er mooi uit zou de pk's wel willen weten van dat blokje met die cilinder.
En een paar foto's misschien?

Niels zei dat je de koppeling rond de 9200 moet zetten,
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb een blata b1 met 50cc bzm cilinder,
Heeft genoeg pk's en mijn HANK koppeling en zocchie koppeling houden het super lang vol en mijne staat op 8300 toeren ongeveer.
Als je de koppeling tegen de 9200 zet hakt de koppeling alleen wat harder in de bel,
Dus krijg je een andere klap tegen je ass(vinden sommige mensen misschien lekker ofzo? Haha grapje.)
Maarja meningen verschillen.

Veel plezier met je project verder,
Ben egt benieuwt naar de resultaten.

Gr,jeff.
Hoi jeff,

Ik heb het nu zo druk met mijn werk dat het er nog niet van is gekomen om eens te gaan banken met mijn minibike.

Ik heb nu wel mijn blokje binnen, eerst lekte het en daarna was de krukas verkeerd om in gezet, maar nu heb ik hem thuis dus komend weekend zet ik het blok ff in elkaar, kijk of er nog wat braampjes of dergelijke ergens zijn en ben dus van plan om het spul komend weekend helemaal in elkaar te hebben(onder mn frame).

Het volgende punt is het verbeteren van de voorkant, met name hoe alles vast zit bij het balhoofdlager en bij de stangen naar beneden, misschien dat ik zelf nog 2 carbon stangen maak i.p.v de allu stangen in de kroonplaat.

Om het project af te ronden in de zomer ga ik een nieuw kappen ontwerp maken van carbon.

Het is eingelijk een studie opject van me, want mijn volgende project word een aprilia rs 125 of 250 die max getuned en full race trim word.

groeten en bedankt voor het volgen van mijn project en ik zal kijken dat mn koppeling niet onnodig slijt i.v.m met te laat pakken enz.
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

tuning101 schreef:hey,

ik volg je project al een tijdje en het wordt wel mooi....
ook die kroon platen heb je apart gevreest

succes verder
Ben echtt benieuwt naar wat of ie doet :wink: :!:
Hoi,

Dankjewel dat doet me een plezier om te horen.
Ja dat was wel een werkje, ik ben er nog niet geheel tevreden over maar het is maar een beetje om er van te leren enz.

Morgen zal ik wat foto's proberen te plaatsen van toen het blokje was getuned door HTtuning.

Heb net ff de boel wat geupdate zoals je hierboven kunt zien dus dan weet je weer hoe en wat het project er voor staat.

Groetjes
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

Zo staat het er nu ff bij


Afbeelding
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een voorbeeld van mijn werk met carbon, als ik een rc powerboat kan maken lukt een kappensetje ook wel :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeff
forum gebruiker
Berichten: 218
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 15:23
Locatie: velp (gld)

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door jeff »

klinkt allemaal heel mooi.
ben echt bnieuwt.
Blata B1 50cc BZM.
Gebruikersavatar
tuning101
forum gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 10 sep 2011, 09:27
Locatie: nijkerk (GLD)

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door tuning101 »

had je je kabel van je temp/toeren meter beter achter je frame langs kunnen doen en met kleine stukjes tape weg kunnen werken of had je dit ff vlug gedaan? :D :wink: :roll:
blata! power!!!
blata b1 rep in paddock
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=33237
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

tuning101 schreef:had je je kabel van je temp/toeren meter beter achter je frame langs kunnen doen en met kleine stukjes tape weg kunnen werken of had je dit ff vlug gedaan? :D :wink: :roll:
Ja dit had ik ff vlug gedaan, ik moet het nog allemaal ff beter wegwerken en ook het geen wat je normaal niet ziet moet ik nog ff goed afwerken, zoals de massa kabel van de ontsteking etc.
Gebruikersavatar
tuning101
forum gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 10 sep 2011, 09:27
Locatie: nijkerk (GLD)

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door tuning101 »

oke succes maak er wat moois van!
blata! power!!!
blata b1 rep in paddock
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=33237
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

Dankjewel:) , morgen is mn laaste vrije dag en dan ga ik het spul in elkaar zetten en de bekabeling beetje beter weg werken enz.

Groetjes
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

Vandaag het blokje helemaal in elkaar gezet en in het frame gehangen, zaterdag de ketting even inkorten en de rest ff snel vastzetten en in elkaar zetten en als het weer mee zit voor de eerste keer weer rijden, kijken hoe die pk's voelen :).
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

Even een update tussendoor,

Het blokje hangt in het frame, koelvloeistof er in lekt het weer bij een carterboutje, warschijnlijk heeft HTtuning het vlug vlug in elkaar gezet, dus nu ff opsturen naar een blata dealer, en de cilinderkop word mooi rood gespoten( net zoals bij mv agusta f4 en de brutale) Morgen gaat het blokje op de bus dus hopelijk kan ik volgend weekend eindelijk eens wat testen.

Groetjes
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door minipower »

Kijk en precies daarom kan je het beter aan mensen overlaten die ervaring met die blokken hebben :mrgreen:

Ik denk als je de bouten van je cilinder iets los draait en alle bouten van je carter extra aandraaid en vervolgens ook die van de cilinder dat hij niet meer lekt :wink:

Niels
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

minipower schreef:Kijk en precies daarom kan je het beter aan mensen overlaten die ervaring met die blokken hebben :mrgreen:

Ik denk als je de bouten van je cilinder iets los draait en alle bouten van je carter extra aandraaid en vervolgens ook die van de cilinder dat hij niet meer lekt :wink:

Niels
Ja dat klopt, hij heeft heel veel verstand van tuning enz, alleen weinig tijd;) dus hij zal het wel vlug vlug in elkaar hebben gezet, ik stuur het blokje ff op en het frame en de velgen, want die worden gespoten.

Het frame: achterbrug, subframe(waar het zitje aan vast zit), het frame waar het blok aan hangt wordt rood gespoten.

De cilinderkop word met hittebestendige rode lak gespoten(net zoals bij de mv agusta motoren)

De framedragers blijven gewoon zoals ze nu zijn, of zal ik die ook zwart spuiten net zoals de velgen?

Groetjes,

Nathanael
Gebruikersavatar
jeff
forum gebruiker
Berichten: 218
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 15:23
Locatie: velp (gld)

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door jeff »

hee,

ik dacht dat je er ook een scooter cilinder op wou gaan zetten?
enne al getest en op de testbank gehad?

gr, jeff.
Blata B1 50cc BZM.
Gebruikersavatar
nathanaelbasting
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:11
Locatie: cadzand

Re: Blata b1 replica 50cc kit 12pk

Bericht door nathanaelbasting »

Hoi jeff,

Ja dat was een optie om een mhr speed 7t tuned door HT tuning er op te laten zetten, dit komt misschien nog wel, maar dat is nog niet mijn prioriteit eerst eens kijken hoe het nu loopt, het blokje lekte(kwam door de carters hoorde ik vanmiddag die heiko(HT tuning) had gepreparreerd voor me).

Nu heb ik het blokje naar iemand anders opgestuurd, heb er zelf geen tijd voor om het in elkaar te steken.

Volgende week zaterdag heb ik het spul terug, de gespoten velgjes het rode frame en het blokje.

Zodra alles binnen is gooi ik de fotos op internet en testen en als ik eens een dagje genoeg tijd heb dan ga ik banken.

Mvg,

Nathanael
Plaats reactie