Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door peter80 »

Joo Bikerss,
Ik had alweer een tijdje geleden een Elektrische mini scooter gekocht. Deze heb ik opgehaald toen die helemaal uit elkaar lag. Maar het woord 'elektrisch' staat me niet zo aan omdat dit moeilijk / niet op te voeren is en daarbij ook helemaal geen verstand heb van het elektrische gedeelte :oops: :mrgreen:
Dus het staat al vast dat er een 49cc standaard chinees blokje onder komt te zitten. Dit is een duur geintje maar ik denk zeker de moeite waard! Het staat vast dat er een chinees onder komt dus een ander blok hoeft dan ook niet aangeraden te worden. Verder zie je in de titel ook Mini Yamaha Aerox staan, dit is dus eigenlijk het hele project, want dit nog wel ingewikkelder dan er een blokje onder plaatsen aangezien het hele frame er al is. Toen ik de mini scooter kocht was is even bang dat het ook de kappen van een elektrische mini scooter zou hebben, maar dit is gewoon van een benzine, er zit zelfs een gat voor de trekstarter !! Mijn broer heeft vele scooters gehad en daaronder ook 3 rox'jes. Ik vind dit zelf de mooiste scooter van alle scooters die ik ken (geloof me , het zijn er veel :mrgreen: ) Naja het ding stond dus al wel een maandje op et zolder, dus ik moest de boel al afstoffen (er stoffig op et zolder :P :P ) Kheb het ding bij mn ma in de auto gegooid en ze heeft me naar de werkplaats gereden. zette ze me af en ging weg, betekende dus de hele werkplaats voor me alleen. altijd fijn werken vind ik dat, alleen.
Ik ben toen maar begonnen met foto's maken van het scootertje toen die op de werkbank stond (ging net :P )

Hier de foto's:

Niet echt het standaard mini scooter frame..
Afbeelding
Er zitten achter veertjes op.
Afbeelding
Ook had de achterband en de elektrische motor een tandwiel.
Afbeelding
Het standaard scooter zadeltje.
Afbeelding
Er waren een boel gaten dicht gemaakt met hout plamuur.
Afbeelding
Totaal beeld van de voorvork en stuk frame.
Afbeelding


Daarna maar begonnen aan het voor spatbord. Ik vond het spatbord saai en lelijk en heb het dus aangepast tot mijn eigen stijl, eerst geschuurd en daarna de mal die ik thuis had gemaakt overgetrokken, daarna eruit ge-dremelt.
en het resultaat mag er dan denk ik ook echt wel wezen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ILLUMINATI! :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Ook meteen in de primer gezet, dit was de eerste laag.
Afbeelding


Toen het stuurt eraf gehaald. Eerst de hand vaten en daarna het hele stuur, zag er nog wel redelijk uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik moest wel lachen want toen ik de voorvork eruit hield was er echt niets over van de 2 lagers..
Afbeelding
En de andere lager.
Afbeelding


Terug naar het zadel, omdat er een aerox achterkant op komt moet het zadel ingekort worden. Dus eerst de stof eromheen weggehaald, en daarna het zadel ongeveer 8 cm ingekort.

De buddy + het Zadel
Afbeelding
Alleen de buddy met het gat erin, hier kan je wel zien dat het een elektrische mini scooter is, want hier zat de accu.
Afbeelding
De bekleding eraf gehaald.
Afbeelding
Dit stuk heb ik het zadel ingekort.
Afbeelding
Afbeelding
Gauw het stofje er omheen gewikkeld. Niks zat nog vast
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even snel samengevat wat ik dus gedaan heb:
Het zadel ingekort en afgewerkt.
Afbeelding
Het plastic onder het zadel afgewerkt/afgezaagd.
Afbeelding
En hier het resultaat:
Afbeelding


Het scootertje buiten gezet.
Afbeelding
Voorop komt ook een aerox voorkap.
Afbeelding

Ook heb ik de schockbrekers ertussen uit gehaald, deze ga ik zeker weten verlengen zo dat je een high-end krijgt, is sowieso een stuk gaafer vind ik dan, omdat je dit ook veel ziet bij getunede aeroxen.
Afbeelding

En de as van de achterbrug gepolijst, gewoon omdat ik er zin in had :mrgreen:
Afbeelding


En mijn aerox voorkap was tussendoor ook binnen gekomen.
Afbeelding

De voorkap van mn mini scooter gehaald en is kijken hoe dat staat met zo een aerox voorkap voorop.
Afbeelding

Veel en veels te groot, dat is wel te zien, maar in de wereld van polyester en plamuur kennen wij die woorden niet. Dus daarna uitgemeten hoe en wat en toen maar de elektrische zaag erbij gepakt en maar begonnen met zagen. Heel geconcentreed was ik dus aan het zagen, blijkt dat alles weer aan elkaar gesmolten is. :|
Dat komt namelijk door dat, het zaagje zo warm word dat het plastic zo weer aan elkaar smelt.
Hier even een foto van wat er dus gebeurde:
Afbeelding

Daarna alles heel rustig opnieuw met de elektrische zaag gezaagd en toen ging het wel aardig.
Afbeelding

Toen ik de stukken die ik had afgezaagd zag kwam er een goed idee in me op.
Die kapjes die ik had afgezaagd leken verdomd veel op die vleugels van een aerox op het beenschild.
Zo gezegd zo gedaan:
Afbeelding
Opmeten waar ik moet zagen
Afbeelding
Dus dit is van de kap gemaakt:
Afbeelding

De aerox kap word er als het ware omheen gebogen, zodat het wel een mooi geheel word.
Hier heb ik hem met een schroefje vast gemaakt. Dit ga ik denk ik in alle hoeken doen en dan poly'en zodat die precies goed staat.
Afbeelding

Er komt ook een aerox voorlamp en achter lamp in, de voorlamp ga ik zelf een beetje improviseren met 2 halogeen lampen en de achterlamp koop ik denk ik 2 dehands.

Kleine Update 09/10/12
Vandaag een polyester set gekocht en gister de achterkappen ook al bestelt. Ik zoek alleen nog een monoseat! Het lijkt me sterk, maar als iemand een monoseat heeft liggen, zet dan een reactie of stuur een pb.

Update 12/10/12
Joo vakantiegangers :D
Vandaag meteen uit school naar mn mini scooter gegaan en meteen aan de slag gegaan.
Ik heb dan ook zeker niet stil gezeten. Heb ook een paar dingen besloten, waaronder, dat ik mijn oude Chinese mini bike als 'donor bike' gebruik, daarom is er in de 'dingen die ik moet doen lijst' ook zoveel groen geworden :mrgreen:
Ik denk dat er wel genoeg gezegd is , tijd voor de foto's!

Als eerst heb ik mijn frame aangepast, het blok paste er namelijk niet onder door de twee steun balken die daar stonden.
Afbeelding

Het afgeslepen frame.
Afbeelding

Het blokje er ondergezet om even het totaal beeld te zien.
Afbeelding

Ook heb ik iets met karton gedaan. Waar karton zit word het afgeslepen waardoor alleen het zwarte deel overblijft.
Afbeelding
Afbeelding

Maar die steun balken staan daar niet voor niets, ik moest dus iets verzinnen om het weer ergens op te laten steunen, dit was niet zo moeilijk. Aangezien ik een paar foto's heb van een orgineel benzine mini scooter frame, kan ik deze eigenlijk gewoon namaken. Hirbij kwam ik dus op het idee dit staafje hier te lassen.
Afbeelding

Ook de voorkap is nu helemaal klaar en geschuurd. Alleen is dit geschuurd met korrel 120 en ik moet dit dus nog met korrel 80 schuren omdat dan de poly echt goed pakt en blijft zitten. Even een kijkje nemen :mrgreen:
Ook een mall van karton gemaakt waar ik het gat mee ga opvullen en ook gewoon overheen ga poly'en.
Afbeelding
Afbeelding

Totaal beeld:
Afbeelding

Ik vind het wel goed geslaagd!

De achterbrug wil ik gaan polijsten.
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens het zagen heb ik me gesneden :P
Afbeelding
En weer ready for the job!
Afbeelding

Ook heb ik de koel kap aangepast. Ik vond namelijk dat ding zo standaard :oops:
Achter die gaten komt racegaas
Afbeelding

Toen maar begonnen met het lassen. Gewoon, omdat het kan! :mrgreen:
Een lange tijd niet gedaan, maar het resultaat mag er best wezen :oops:

Laspuntjes gezet.
Afbeelding
Afbeelding

Helemaal gelast.
Afbeelding

Aan de andere kant hetzelfde.
Afbeelding

Omdat er een deel weg geslepen gaat worden dacht ik, dan las ik dat stuk dat niet geslepen word, voor 100 % stevigheid.
Dit stuk precies.
Afbeelding

Eerste lasnaad ZWAAR :shock: mislukt.
Afbeelding

Ook maar meteen die gaten dichtgelast, dit ga ik (net als andere lasnaden) mooi slijpen en afronden.
Afbeelding
Andere kant.
Afbeelding

Toen maar de andere kant gelast en die is er wel aardig uitgekomen, ik heb toch zeker wel 1,5 maand niet gelast :mrgreen:
Afbeelding

Ook zat dat ding waar de lagers in rollen (kon de naam niet zo gauw vinden :lol: ) los, dus deze heb ik ook meteen vast gelast met 6 las puntjes.
Afbeelding
Afbeelding

Frame wit gespoten om roest tegen te gaan.
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het weer. Ik ga nu lekker een weekendje weg en daarna ga ik weer door, ook zijn de achterkappen eindelijk naar mij toe verstuurd , dus dan kan ik maandag meteen beginnen. Als underseat neem ik een aerox voorkap of een bcd extreme, dat zie ik nog wel.

LaterZ

Update 15/10/12

Eindelijk mijn achterkappen binnen! Eerst nog het motorblok van mijn oldtimer in elkaar zetten morgen en daarna meteen weer lekker knutselen aan mijn mini scooter. Ook heb ik een km teller besteld, niet zo een kleine goedkope maar een beetje goede km teller. Ook heb ik vering verhogers besteld (voor het high-end). En ik heb van die dopjes voor op het ventiel. Ik vond ze wel geinig, het zijn van die granaatjes. En als laatste 2 gele led strips van 12v. voor nog geen 25 euro. :D En gratis verzenden!
hier een foto van de achterkappen.
Afbeelding
hier een foto van de km teller.
Afbeelding
hier een foto van de led strips.
Afbeelding
hier een foto van de ophoog blokjes
Afbeelding
en als laatste de foto van de ventieldopjes. :mrgreen:
Afbeelding

Adres van site blijft geheim, tenzei je goed zoekt.. :mrgreen:
Laterz

Update 16/10/12
Jow minibikers,
Vandaag heb ik veel gedaan, maar weinig foto's. [-X
Let's get started.
Het frame is nu helemaal afgeslepen zodat het blok nu ook precies past.
Afbeelding

Dit is gemaakt omdat anders de carb. nergens heen kan.
Afbeelding

Ook had ik die luchthappers weggehaald, maar was helemaal vergeten dat er een aerox achterkant op komt, dus niets voor niets geweest :|
Afbeelding

Tussendoor een fototje van mijn oldtimer :D
Afbeelding

De voorkap is nu echt helemaal klaar voor het poly'en. Dus ik heb vandaag ook al een deel gepoly't, maar er moet nog veel meer en veel meer lagen.
Afbeelding

Mijn poly setje :D
Afbeelding

linkerkant gepoly't
Afbeelding

rechterkant gepoly't
Afbeelding

Toen maar is met de achterkant bezig geweest, dat word nog het lastigst van allemaal.
het is namelijk veel te groot, en dat is erg moeilijk om dat te verkleinen of kleiner te laten lijken..
Afbeelding
Afbeelding

Toen ben ik maar stukken gaan afzagen (met de dremel)
wat ik allemaal heb afgezaagd:
Afbeelding

En het resultaat maar nogsteeds veel te groot:
Afbeelding

Ook heb ik mijn kiesler monoseat besteld, echt f*cking vet! Voor €20 inclusief verzenden gescoort ! NICE DUS!
Met het frame ben ik zeer tevreden, de voor kap ook maar de achterkant valt vies tegen. :x

Dat was het weer voor vandaag,

LaterZ

update 17/10/12
Verfkleur(en) zijn bekend! Is niet heel bijzonder maar ik denk wel erg gaaf.
Aangezien ik mijn onderdeeltjes allemaal in goud heb besteld, is het sowieso goud.
De kappen worden rood-goud (metallic) .

ROOD/GOUD:
- Alle buiten kappen
- Racegaas

GOUD:
- Velgen

ROOD:
- binnen kappen

Zwart:
- Frame
_________________________________________________________________________________________________

Jow bikerss,
vandaag maar even kort aan de mini scooter gewerkt omdat er ook nog een ander project draait.
ten eerste ff mn frame mooi geveild, nu zijn alle lasnaden mooi glad, ook een nieuw speeltje gehaald. Was maar €15 bij de aldi, meteen meegenomen natuurlijk. Verder was ook de linker glasvezel mat mislukt van de voorkap, dus die op nieuwe gedaan en meteen ook de zijkanten gedicht, ook al één rand van één van de 'vleugels' in de voorkap.
Genoeg geklets, foto's.

Nieuw speeltje:
Afbeelding

Gaten aan het boren voor ophanging van het blok.
Afbeelding
Afbeelding

En het blokje past perfect!
Afbeelding

De voorkap opnieuw en andere delen gepoly't.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het geschuurde subframe.
Afbeelding

Het frame en het subframe gauw gespoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier een foto van een aerox die 2 jaar geleden de 1ste plaats had gewonnen op het jaarlijkse scooter festival.
Deze inspireerde mijzelf erg.
Afbeelding

dat was et weer

LaterZ

Update 19/10/12

Joww,
Mn Mono is binnen echt heel vet, vind ik zelf. Niet erg veel gedaan vandaag, Wel is de voorkap deels geplamuurd.
Fotoss:

Hier mijn kiesler mono:
Afbeelding

Zat racegaas achter vastgezet met lijm. Dat K*t spul weggehaald en weggegooid, behoord daar niet :P
Afbeelding

En hier met de zij kappen, aii das wel wat te groot, moeten dus nog wat op verzinnen, heb al wel wat is gedachten.
Afbeelding

Hier het polyesterplamuur, is gewoon van de action. Werd eerst afgeraden, maar het werkt prima!
Afbeelding

Rechterkant
Afbeelding

Linker kant
Afbeelding

Heb het ook al glad geschuurd, moet nog wel een 2de laag op natuurlijk.
Ook is de hele kap ook helemaal ge-poly't, behalve tussen de vleugels. Moet wel even nieuwe glasvezelmatten halen want die zijn op :lol:

Ik zal morgen foto's maken van het resultaat, ook laat ik de schroeven erin zitten en daar plamuur ik gewoon overheen. Wel zal ik dan het kopje wat platter maken en het schroefdraad zover mogelijk afslijpen.

Dat was het,
HET IS TROUWENS OOK NIET VERBODEN OM EEN REACTIE TE PLAATSEN :oops:

LaterZ


Update 21/10/12
Joww
vandaag lekker bezig geweest , laten we meteen beginnen.
Ten eerste heb ik ff de beugel voor de rem van mn minibike afgehaald, past perfect.
Afbeelding
Afbeelding

Ten tweede had ik beloofd ff wat foto's te maken van de voorkap, dus zoals beloofd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen (bijna) de hele kap geplamuurd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier even 2 fototjes om te laten doordringen hoe groot het verschil is tussen de achterkappen.
Afbeelding
Afbeelding

En ff tussendoor een foto van, de door mij opgeknapte, vespa. Hoppa kan die ook weer door de keuring :D
Afbeelding

Ook ff de tank erin geplaatst, Past.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen het beenschild aan de voorkap bevestigd. Past goed, maar nog niet helemaal hoe ik het wil.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja, das wel vet :oops:


En hier de lijst wat ik wil gaan bestellen, wel nog wachten tot mijn loon binnen is.. :|

Afbeelding

Er word vast nog wel veel meer besteld. Maar morgen begint school weer dus zal er weer weinig aan gewerkt worden. aangezien ik de vespa ook nog moet afmaken.

REACTIES, GRAAG!

LaterZ

2de update 21/10/12

Joww,
ik vond het wel zo goed nieuws dus ik dacht dat moet een eigen plekje krijgen :oops:
Ik had het over verchromen van het frame en de velgjes..
Nu laat ik dus de velgen verchromen voor maar €45 per velg! das erg goedkoop vind ik zelf.
Worden volgende week zaterdag naar de verchromer gebracht en ik mag zelf het proces bekijken :D
Als ik deze week het frame afkrijg, gaat die ook meteen mee en dan kan die ook worden verchroomd voor €100.
Al met al, een top prijsje voor verchromen. Helaas mag ik niet vertellen wie dit gaat doen en waar want hij wou liever anoniem blijven. :|

LaterZ (voor de 2de keer :P)

Update Kleurkeuze 23/10/12

Joww bikerss,
vandaag ff langs de karwei geweest, hadden namelijk allemaal nieuwe kleuren binnen.
daarbij gaat het verchromen ook niet door, de verchromer had namelijk de velgjes nog niet gezien en toen die ze zag zei die dat het NIET kon omdat hij dacht dat de velgjes van staal waren :| :^o
Wel kon hij ze chroom spuiten, maar ik dacht: dat kan ik zelf ook wel.
Genoeg gel*lt over het slechte nieuws..
Lets go to the colorss:

Ten eerste natuurlijk de primer :P
Afbeelding

Dan rood:
Afbeelding

Dan mettalic goud:
Afbeelding

toen vond ik nog wat leukss, zilvere vloks:
Afbeelding

Ook goude vlokken:
Afbeelding

Ik ga denkik voor de goude, gewoon omdat ik denk dat dat er beter uit komt te zien.

En hier het chroom voor de velgen:
Afbeelding


Weet niet of ik het er allemaal mooi opkrijg maar we zien vanzelf wel..

Dat was het, als je denkt dat jij een leukere kleur samenstelling weet zet dan even een reactie :D

LaterZ

Update 26/10/12
Joww,
vandaag niet veel gedaan maar toch wel weer een stapjes verder..
Vandaag kwam er een pakketje binnen en ik dacht dus, ALLE ONDERDELEN! :D maar waren dus alleen veer verhogers en ventieldopjes -.- denk dat de rest morgen komt tenminste dat hoop ik.
Afbeelding
Afbeelding

Ja dat verhogen gaat dus niet door haha :P hou ze wel voor mijn scooter ( ja nog een project :P )
Afbeelding

Ook ik heb ik het sleutelgat dichtgemaakt, aangezien ik toch geen sleutel als contact slot ga gebruiken (onzin dat spul :P )
ff geschuurd
Afbeelding

Met schilders tape ff glasvezelmat vastgeplakt
Afbeelding

Ge-poly't
Afbeelding

Ook heb ik de lagertjes uit de velgies getikt.
Afbeelding
Afbeelding

en afgeplakt voor het spuiten, ik weet het niet dat dit de beste manier is maar ik ben liever lui dan moe :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Ook de voorkap voor de 2de keer geplamuurd, ziet er al 10 keer beter uit!

Verschil:
1ste keer plamuur + geschuurd
Afbeelding

2de keer plamuur + geschuurd
Afbeelding

nog wel weer flinke stukken niet gelijk maar moet ff andere plamuur halen (lakplamuur)
en ook nog weer een bakje ploy plamuur..
Afbeelding

Dat was het

LaterZ

Kleine update 27/10/12
Joww,

Vandaag ff het benschild bekeken en het ziet er goed uit. Morgen ff plamuren en is dat ook weer gefixt!
Afbeelding

Laterz

Update 30/10/12
Joww,
Vandaag fotoloze update, heb vandaag de voorkap geplamuurd en weer opnieuw geschuurd, begint er nu echt op te lijken! Ook besloten dat ik de achterkant helemaal anders ga aanpakken, hele mono gaat weg en blijven alleen de achterkappen over. Moet toch wel custom houden he :P . Ik laat denkik de vleugetjes aan het beenschild weg. Word me toch iets teveel werk.. :oops: Als dit project af is , ga ik hem niet houden maar verkopen. Alles leuk en aardig maar ik rijd er toch nooit op :oops: ook zijn kleuren veranderd :p ga hem denkik zwart-oranje spuiten. Oranje binnen kappen en de buiten kappen MAT zwart. Lijkt me wel het mooiste.

LaterZ

Update 01/11/12
Joww,
vandaag mn chinees spul binnen gekregen :) eindelijk!!
gelijk maar de foto's:

het pakketje:
Afbeelding

Hier had ik het dus vandaan :P :
Afbeelding

en de inhoud, erg tevreden mee.
Afbeelding

zaterdag weer lekker aan werken :)

LaterZ

Update 02/11/12
joww, vandaag weer lekker veel gedaan :D
laten we maar meteen beginnen!!

km tellertje.
Afbeelding

Dus toen een gat gemaakt in de stuurkap
Afbeelding

En met de km teller ziet het er dan zo uit.
Afbeelding

Toen maar is bezig geweest met het beenschild. Hier is het plamuur van het dicht ge-polyde sleutelgat.
Afbeelding

ook de opnieuw geplamuurde voorkap.
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien ik de led-strips binnen had ben ik er is overna gaan denken waar ik die zou gaan plaatsen.
in het beenschild 2 ledstrips leek me wel wat. Dus ik ben maar gaten gaan boren en ziet er goed uit!
Hier alleen de rechter kant.
Afbeelding

aangesloten op accu
Afbeelding

toen ook aan de andere kant gedaan. Alleen is er nu al weer 1 ledstrip kapot dus heb gelijk ff nieuwe besteld haha :P
Afbeelding

Ook ff het plamuur strak gemaakt, zitten nog een paar puntjes.
Afbeelding

toen het hele beenschild gesuurd en dit is het resultaat van vandaag
Afbeelding

Toen maar is de kappen erop 'gelegd'. Niks vastgezet dus.
Afbeelding

ik weet nu ook hoe ik de achterkappen wil hebben. Ik heb nog een paar aanpassingen gedaan en zo komt die:
Afbeelding

Dus ben al bezig geweest met poly. Ik heb nu alleen dit aan elkaar gepoly't en hierna doe ik de achterkappen.
Afbeelding

juist, ik heb de koelkap ook maar gewoon gedaan. Het kan en het is ook nog mooier vind ik :oops:

Dat was het. Heb ook nieuwe polyesterhars en glasvezelmatten gekocht. Ik heb 1kg polyesterhars + verharder en 5m2 glasvezelmatten en 1kg polyesterplamuur voor iets boven de 35 euro. Had ik dat maar eerder gedaan haha, maargoed van fouten leer je.

laat een reactie achter wat je er van vindt :D

LaterZ

Kleine update 03/11/12
Joww,
ff een update gedaan voor de achterkant, zit helemaal aan elkaar en ziet er goed uit. Gek genoeg is het zelf al redelijk stevig :o Het is ook alweer geschuurd maar nog niet een nieuwe laag erop, ik ga namelijk nu naar de indoor-scooter sprint race van mn broer. Hij doet mee in de 70CC klasse :D Ook kan ik morgen niks aan de mini scoot doen omdat we dan een dagje efteling gaan samen met mn zwager ern mn broer en zus :D
Hier de foto's:

Zo kwam die van het zolder af:
Afbeelding
Afbeelding

Toen geschuurd:
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het alweer :mrgreen:

LaterZ

Update 13/11/12
joww,
vandaag ziek geweest , maar ook aan de bike gewerkt.
Ten eerste heb ik de rechter achterkap aan de achterkappen gepoly't, is erg stevig!

Hier alles vastgeplakt:
Afbeelding

En hier alles gepoly't:
Afbeelding

Ten tweede heb ik de tandwielen van de 2 bijgeleverde elektrische motoren afgehaald.
Afbeelding'
Afbeelding

Daarna een lagertje op het frame gelast. hier gaat het staafje + tandwielen voor de overloop doorheen.
Afbeelding

waardoor de kettingen zo komen te hangen.
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog even aan de voorkap gewerkt. Ik werd helemaal gek van het plamuren, steeds weer een paar puntjes vergeten, dus heb ik hem heel licht zwart gespoten. En toen kwamen die puntjes goed naar voren. Staat ook al in het (lak)plamuur maar geen foto van.
Afbeelding

Afbeelding


Dat was em weer, nu uitzieken en volgende week toetsweek .___.
Dus komende tijd even geen update's

LaterZ

Update 1/12/12
Joo bikers,
lange tijd niets van me laten horen, druk gehad met school of geen zin.
Heb in iedergeval een bestelling staan bij brinkmotoren, maar er 1 ding niet op voorrad en wil het lieft alles in 1 keer dus dat duurt nog wel even.
Wat ik heb besteld:
- Benzine filter met slang (€4,95)
- Bigbore kit fase 2 (€57,50)
- Pakkingen set (€9,95)
- Vlotterbak pakking (€2,50)
- Membraan (€9,95)
- Rocketkey (€7,50)

Totaal van :€92,35 + 6,75 verzenden
Erg blij mee in iedergeval. En ga niet zeiken dat bigbore kits zo slecht zijn blablabla, het staat vet en elke km harder is weer een stapje dichterbij. :D
Ik wil in iedergeval voor het einde van het jaar de kappen in de primer, of misschien al wel in de lak hebben.
Lak heb ik ook al staan en gebeurt met compressor. Heb bij de auto zaak 2K mat zwarte lak en matte blanke lak gekocht voor iets meer dan 67 euro. Mooi prijsje dacht ik zo. Mn buurman gaat de boel spuiten in zijn spuitcabine. Wel het toch wel meteen goed hebben :mrgreen:
Dat was et weer,

LaterZ

Update 09/02/13
Joww bikers,
Na een lange tijd niets meer gedaan te hebben aan deze bike, is het dan eindelijk zover dat ik er weer mee doorga. Vandaag even langs de coater hier in dtc geweest, laat het frame (inclusief achterbrug' zit er namelijk aan vast gelast) en de velgen en de carters stralen en coaten voor €65. Mooi prijsje vind ik zo, laat trouwens ook meteen mn scooter frame (ja ook al een scooter :lol:) en velgen en carterkap mee coaten voor €120. Is al betaald maar ik lever ze donderdag pas af, aangzien het frame nog wat aanpassingen nodig heeft en heb al betaald omdat ik het anders al uitgeef :P . Ook heb ik de bestelling van brinkmotoren gecancelt, volgensmij waren een aantal onderdelennooit meer leverbaar aangezien hun ook niet wisten wanneer het zou binnen komen :| .Ga morgen lekker een paar dagen weg en dan donderdag nog ff het frame aflassen, en misschien al de achterkap polyesteren en purren. Maar dat zien we nog wel ff :mrgreen:. Hmmffff spuiten is dus ook niet doorgegaan, baal ik zelf eigenlijk wel van, mja shit happens. Er zit niet echt haast achter dit project aangezien ik ook mn schakel en scooter nog heb waarmee ik bezig ben. Binnenkort dus weer een foto update! :D En dan check ik jullie

LATEEEERRRRRZZZZZZZZ

Things to do:
moet ik nog doen
heb ik al gedaan


aerox voorkap bestellen
aerox voorkap aanpassen
frame in afbijt
kappen schuren
aerox monoseat kopen
aerox achterkappen kopen
aerox voorlicht kopen
aerox voorlicht aanpassen
49 cc chinees blok kopen
uitlaat lassen
alle benodigde spullen voor een mini bike kopen
frame aanpassen
voorkap poly'en
beenschild poly'en
costum achterkap poly'en
benodigde kappen plamuren
verfkleuren kiezen
kappen spuiten
frame spuiten
nog wat andere kappen costum maken anders is het zo saai :oops:


Uitgaves:
Mini scooter €30
Aerox voorkap incl. Verzenden €14
Polyester setje €17
Achterkappen aerox incl. verzenden €18
Mijn oude mini bike (chinees) €0
2x gele led strip 24cm. €3,18
km teller €16,54
ventiel dopjes €1,58
schokbreker verhogers €3,42
Monoseat incl. verzenden €20
polyset incl. verzenden €35,70
mat zwarte 2K lak + mat blanke lak €67,??



Totaal: €305,42
Laatst gewijzigd door peter80 op za 09 feb 2013, 23:55, 32 keer totaal gewijzigd.
Neem het beste, maak het beter
jelleb10
forum gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: za 28 jul 2012, 22:47
Minibike:: geen
Locatie: grootegast

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door jelleb10 »

ziet er nice uit tis wat werk maar je hebt dan wel wat
ik kijk uit tot volgende updates
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door Timotje231 »

Ik heb ook zoon slot op mijn mini scootertje, Het gaat zo:
Aan de rechterkant hoort een kabel (kan ook een remkabel), en die gaat naar je slot toe, maar als je de orginele sleutel niet heb, dan heeft het geen zin:P

Maar ziet er mooi uit hoor!

Greaatz Timo
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door peter80 »

Hele kleine update 09/10/2012

Todo lijst en kosten lijst bijgewerkt.

LaterZ
Neem het beste, maak het beter
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door peter80 »

Update 12/10/12
Neem het beste, maak het beter
jelleb10
forum gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: za 28 jul 2012, 22:47
Minibike:: geen
Locatie: grootegast

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door jelleb10 »

nice
ik ben ook nog opzoek naar zoon miniscooter electrische maar ze vragen nog best veel geld voor die dingen :shock:
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door Timotje231 »

Mensen vragen er veel geld voor, omdat ze uniek zijn in nl, ze worden nergens over de hele wereld meer verkocht, omdat china de producite gingen stoppen , omdat niemand ze kocht., ze staat meestal rond 150 euro te koosp, maar je moet ook gewoon goed zoeken., heb mijne werkend voor 20 euro gekocht:d, alleen hij ziet er spuuglelijk uit:p

En btw, mooi projecte hoor peter!, weet je wat wel misschien een mooie idee is, dat je allemaal kleine neonlampjes in je vleugels van je voorkap gaat maken, dat zou er gaaf uitzien denk ik!

Gr Timo
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door Lg tweewielers »

Dit is tenminste een leuk project :)

Succes met het namaken! Zal wel gaaf zijn een mini aerox!

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door peter80 »

Dankjewel man!

Laterz
Neem het beste, maak het beter
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door peter80 »

Update 15/10/12
vandaag komt er een grotere update

Laterz
Neem het beste, maak het beter
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door Lg tweewielers »

Mooie manier van updaten :mrgreen:

En die ventieldopjes zien er gevaarlijk uit !!! hahaha

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door peter80 »

Haha , ja dat moet maar zo eh !! :mrgreen:

laterz
Neem het beste, maak het beter
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door Timotje231 »

ziet er mooi uit hoor!, Heb een vraagje:, Waar heb je die kmteller gekocht voor 16 euro:o?, Ik zoek al een tijdje, maar alleen maar voor 80+ gevonden,

Gr Timo
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door peter80 »

UPDATE 16/10/12
Neem het beste, maak het beter
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Mini Scooter / Mini Yamaha Aerox

Bericht door peter80 »

UPDATE 17/10/12
Neem het beste, maak het beter
Gesloten