GRC GP Midi replica

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

GRC GP Midi replica

Bericht door Picobello »

Paar weken geleden een oude motor van mij geruild tegen een minibike. Het is een watergekoelde 50cc met een BZM replica motor.

Afbeelding

Bike wordt in orde gemaakt voor mijn zoontje die nu op een Blata Minimotard rijdt.
Heb eerst de hele bike uit elkaar gehaald om alles te controleren.

Afbeelding

Blokje eronderuit gesleuteld en bij het bekijken van het blokje werd ik eerst een beetje treurig want de vorige eigenaar had het naar wat later bleek lekke spruitstuk "gerepareerd" met vulkaniserende tape #-o

Ik heb de carburateur en het spruitstuk er af gehaald en het blokje ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen. Bied zeker potentie. Ik zal mijn vriend Erik van EHT-racing eens een keer naar het blokje laten kijken. Heb over het blokje niet veel terug kunnen vinden buiten dat het van een fabrikant komt die kettingzagen, bosmaaiers en buitenboordmotoren maakt. Motortje heeft wel een moderne opbouw met de cilinder direct op het karter vastgebout en niet met lange tapeinden waarmee ook de kop vastgezet wordt.

Zit een 19mm carburateur op en een groot tweekleps membraan met glasvezel membraanklepjes. Spruitstuk was gescheurd en door de vorige eigenaar gerepareerd met vulkaniserende tape maar ik heb gelijk een nieuwe besteld. Moet wel goed zijn anders kans op een vastloper i.v.m. valse lucht. Oude eigenaar had ook grote lelijke slangenklemmen gebruikt om de carburateur en luchtfilter vast te zetten. Moet ook anders.

Daarna werd ik toch ook wel weer heel blij :D
Bij nadere inspectie bleek dat de cilinder die op het blokje zat gewoon splinternieuw was. Geen aanslag in de uitlaatpoort en geen slijtagesporen op de zuiger.

Afbeelding

Cilindertje heeft hulppoortjes bij de uitlaatpoort. \:D/

Rest van het blokje ziet er ook prima uit.
Bougie er uitgedraaid en effe onsteking getest. Bougie vonkt.

Afbeelding

Ook de koppeling is als nieuw

Afbeelding

Blokje effe goed schoongemaakt en squish opgemeten. Squish is 0,55mm dus niet verkeerd. Koppelingshuis en trekstarterhuis gespoten (waren beide beschadigd) en koelslangen netjes op maat gemaakt en met peciale slangklemmen vastgezet.

Vandaag weer aan de GRC gewerkt.

Zitten nieuwe kappen op van veel dikker materiaal al er eerst op zat. Kappen gespoten in mat zwart. Kuip heb ik ook al maar die moet nog gespoten worden en ik heb nog een kuipsteun nodig.
Uitlaatbeugel gemaakt en splinternieuwe radiateur gemonteerd (eerst zwart gespoten) die ik van Harladesh heb overgenomen. Rood geannodiseerde stuurdoppen en rood geannodiseerde schroeven gebruikt.

Afbeelding

Daarna carburateur erop en brandstof in de tank. Effe trekken en de filter ingespoten met remmenreiniger en hij begon te pruttelen.....

Hij loopt!

Effe beetje warm laten draaien en daarna wat gas durven geven (blokje is nog nieuw).
Zit veel power in, blokje draait lekker snel zijn toeren in en reageert erg fel op het gas (ketting lag er nog wel af). Eerst een paar heat cycles draaien voordat er belast veel gas mee gegeven mag worden.

Afbeelding

Wielen er in en dan kunnen we woensdag op het Junior TT circuit gaan testen.
Tankaansluiting lekt iets, morgen effe lijmen.

Zodra ik weer wat verder ben horen jullie het van mij

Groetjes,

Pico
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door minipower »

Leuk projectje, ik hoop dat je niet zo veel gezeur hebt met dat bzm rep. Blok als ik vroeger had... :wink:
Keep the forum alive =D>
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Picobello »

Weer een paar avonden aan de GRC gewerkt. Hij is zover klaar om woensdag 17 oktober op de Junior Track mee te gaan rijden. Tank gerepareerd, benzinekraantje gemonteerd, wielen gemonteerd en remmen gemonteerd en afgesteld.

Afbeelding

Kuip en wielen worden later gespoten, eerst zaakje laten rijden en afstellen.

De Minimotard en de werkstandaard gaan ook mee naar Assen. Alles staat al gepakt

Afbeelding

Morgen maar eens kijken hoe het gaat.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door minipower »

Succes!
Keep the forum alive =D>
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Picobello »

Vandaag op het Junior TT circuit een paar leuke sessies gehad.

Afbeelding

Hij heeft wel alleen met de Blata gereden, de GRC was bij nader inzien nog niet helemaal klaar. Uitlaat zat niet goed vast aan de cilinder en de bougie zat ook nog los in het gat gedraaid :oops: .....

Bij het warmdraaien van de GRC bleek deze toch wel heel erg fel op het gas te reageren waardoor ik het niet verantwoord vond om er nu al mee te gaan rijden. Ik ga waarschijnlijk de remmen voor ook nog aanpassen. Ze komen niet helemaal vrij en hebben niet een vast drukpunt zoals bij de Blata. Eens kijken of ik er een paar andere (lees GRC) klauwen op kan zetten om de voorremmen te verbeteren.

De VPRO was er ook voor opnamen voor Vila Achterwerk en Tim van "New Kids" was er ook om eens met een minibike te rijden. Wordt over 3 weken op zondagmorgen uitgezonden.

Mooie promotie voor de minibikesport!

Werd ook nog even een "wedstrijdje" gereden met Tim.

Afbeelding

Tim had de smaak goed te pakken en wilde eigenlijk niet meer afstappen van de Blata Elite waar hij mee rond mocht rijden.

Tim heeft na afloop mijn zoon nog geïntervieuwd. Zondag over 3 weken eens kijken wat er van de opnamen is overgebleven.

Afbeelding

Volgende week woensdag is er weer zo'n opstapdag van de KNMV voor degenen die een keertje op het Junior TT circuit willen rijden onde begeleiding van ervaren coureurs.

Voor de wat meer ervaren rijders zonder licentie is er zondag een mogelijkheid te rijden op Assen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Lg tweewielers »

Goed bezig meneer Picobello! :wink:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Timotje231 »

Gaat er mooi uit zien hoor!, Maar kan je niet zo'n prop in de uitlaat maken, dat ie langzamer gaat, dat je zoontje er wel aan kan wennen?, Net zoals bij je mini motard, daar haal je toch elke keer een stukje prop eruit, dat ie steeds iets harder gaat?

Zeg even als Tim op tv komt met je zoontje, Wil wel is eens zien:P

Gr Timo
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Picobello »

De GRC gaat volgende week zondag mee naar Elsloo en daar kunnen we op ons gemak een beetje oefenen met de GRC. Ringen kan altijd nog, die heb ik nog liggen van de Blata en die kunnen er zo tussen.

Vanavond het probleem met de remmen opgelost. De bouten waarmee de remmen bevestigd zijn waren iets te lang. De remklauwen zitten op bouten met pennen geschoven en zijn dus zwevend opgehangen. Doordat de schroefdraad te lang was werd de klauw te ver naar binnen gedrukt en liep de rem aan. Nu een paar ringen er tussen gelegd en het probleem is over. Remt nu wel goed. Nu nog een strakker drukpunt wat waarschijnlijk met andere kabels en remhendels ook opgelost is.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Picobello »

Kogel is door de kerk, De GRC GP Midi replica wordt verkocht en er komt een Blata Elite 14JR voor in de plaats.

Ben vandaag weer even met de minibike bezig geweest maar dit ding is veel te snel voor mijn zoon. We hebben samen overlegd en zijn tot de conclusie gekomen dat we beter voor een Blata Elite Junior kunnen gaan.

Advertentie staat inmiddels bij Te Koop Aangeboden.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Timotje231 »

Is het niet juist dat een Elite sneller is?, een Elite had 4,2 pk volgensmij, maar het kan zo zijn dat jouw rep meer pk heeft!

Gr Timo
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door minipower »

Een elite is nog sneller, heeft een veeeeel hoger koppel... Mocht je er toch een willen, ik weet er nog 2 te staan waar hij nog jaren mee uit de voeten kan wil hij nk gaan rijden etc. Die 2 fietsjes heeft scott deroue nk en ek mee gereden, zijn zeer goed getuned en zijn makkelijk te begrenzen.

Niels
Keep the forum alive =D>
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Picobello »

Elite 14 JR heeft minder vermogen. Een peekaatje of 5. Heeft maar een 3 poorts cilinder. Er zijn veel snellere Elite 14's op de markt. De gewone heeft een peekaatje of 10 en de WRS zit op 16 peekaa.

Zodra ik de replica verkocht heb neem ik wel contact met je op Niels.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door minipower »

Een elite jr of r haalt makkelijk 10-11 pk ;) en dat zijn fabrieks pk's die niet te vergelijken met chinese pk's zijn.

Met zoon bzm rep blok mag je blij zijn met 9 pk :wink:

Ik raad je aan om vollopig nog met deze bike te rijden.

Niels
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Lg tweewielers »

Maar is het model en de betere koppelafgifte niet beter voor de kleine om mee te rijden niels..

Dat rep blokje zou wel heel erg piekerig zijn en zon blatatje heeft een beter vermogensafgifte wat het rijden weer makkelijker maakt.

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Mar1tin
forum gebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 29 okt 2012, 17:30
Minibike:: GRC replica 50cc BZM
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: GRC GP Midi replica

Bericht door Mar1tin »

Picobello schreef:
Zitten nieuwe kappen op van veel dikker materiaal al er eerst op zat. Kappen gespoten in mat zwart. Kuip heb ik ook al maar die moet nog gespoten worden en ik heb nog een kuipsteun nodig.
Uitlaatbeugel gemaakt en splinternieuwe radiateur gemonteerd (eerst zwart gespoten) die ik van Harladesh heb overgenomen. Rood geannodiseerde stuurdoppen en rood geannodiseerde schroeven gebruikt.


Afbeelding


Pico

Bovenstaand brommertje is vanaf zaterdag dus mijn nieuwe hobbyobject. :D
Los bijgeleverde kuip zou iig nooit gepast hebben want radiateur veel te groot (te lang dus), onderkuipje/puntbak zit volledig in de weg. Ook uitsparingen voor trekstarter moeten veel dieper omdat anders topkuip te ver naar beneden wijst. Gezocht naar een alternatief, gevonden maar te lange levertijd en redelijk ruim geprijst. :shock:

Afbeelding

Wordt hem dus niet voorlopig, daarom maar begonnen om de puntbak duchtig te modificeren want volle kuip is toch echt mooier. =D>

Weet niet of Rene er zelf mee gecrasht is of dat het "oude" schade was (rechter schetsplaatje en steun tegen starterhuis geplooid) maar na een aantal aanpassingen qua remmerij en ketting/wieluitlijning liep alles vrij en eerste echte proefrit kunnen maken. Verrassend veel vermogen wat er redelijk giftig in komt met powerwheelies als resultaat. :shock: Of het door m'n vedergewicht komt weet ik niet maar voorlopig genoeg paardjes om te oefenen.
Zodra toonbaar genoeg open ik wel een "eigen" topic met mooie plaatjes.

Rene iig nog bedankt voor het bezorgen en de grijpvoorraad extra onderdelen, komen zeker van pas.
8)
RSV4 Factory
KTM 690 SMC-R
Bamiracert
Plaats reactie