Verhaal 49cc chinees.

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
tim minibike
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 16:33
Locatie: maarssen

Verhaal 49cc chinees.

Bericht door tim minibike »

Hallo forumleden. Dit topic gaat over het verhaal van mijn minibike. Het begon allemaal 1 jaar geleden. Een kennis van mij kreeg een minibike en ik vond het zo gaaf dat ik er ook een wilde. Dus ik naar mijn ouders en zitten smeken en het mocht. Ik was heel erg blij dus ik meteen op internet kijken naar minibikes. Toen heb ik mezelf aangemeld op het forum en vragen gesteld over minibikes. 3 maanden later was het dan zover. Na veel op marktplaats gekeken te hebben vonden we een minibike. Een zwarte met witte vlammen. Hij had 2 jaar stilgestaan en miste de contactsleutel. Ik had hem toen opgehaald en op mijn kamer gezet. Een week later ging ik naar een loods waar ik regelmatig kom om te sleutelen. Mijn buurman was er ook en hielp mij met mijn minibike. Hij had het contactslot omzeild dus: BENZINE ERIN!! Toen zag ik ineens allemaal benzine over de grond lopen. Bleek dus dat mijn benzinefilter was geknapt :x .
toen naar de brommerboer geweest en een nieuwe gehaald. Ook had ik maar meteen benzineslangen meegenomen want de oude waren keihard. Toen ze erop gezet en benzine ingedaan. HIJ STARTTE!! 8) dus ik blij. Daarna nog alles ff afgesteld. Ik heb ongeveer 3 weken met de standaard carburateur gereden en daarna heb ik hem eraf gedonderd omdat ik zo nijdig werd van het lekken!! :x . Toen een 14mm performance carburateur kit gekocht en erop gezet. Ik merkte wel verschil. Hij startte sneller en voor mijn gevoel trok die sneller op maar het belangrijkste: Hij lekt niet!! en nu nog steeds niet dus ga niet reageren dat het een slechte carburateur is want niet iedereen kan de echte carburateurs betalen!! maar nu even on topic. Toen heeft die een paar maanden stilgestaan I.V.M de kou. daarna ben ik er weer mee verder gegaan. Toen heb ik alle roestige boutjes en moertjes vervangen en gespoten. En tot slot heb ik er vandaag nog alluminium ventieldoppen van de action erop gezet. Dit is het verhaal van mijn minibike en reageer alsjeblieft niet dat chineesjes super slecht zijn want ik kan niet net als jullie een fabrieksbike of replica kopen. Ik ben pas twaalf jaar en ik krijg geen zakgeld dus dan gaat het moeilijk. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden alvast bedankt.




Gr. Tim 8)
X1 Midibike, 110cc occ mini chopper 8)
tim minibike
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 16:33
Locatie: maarssen

Re: Verhaal 49cc chinees.

Bericht door tim minibike »

Niemand?
X1 Midibike, 110cc occ mini chopper 8)
tim minibike
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 16:33
Locatie: maarssen

Re: Verhaal 49cc chinees.

Bericht door tim minibike »

?????????
X1 Midibike, 110cc occ mini chopper 8)
tim minibike
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 16:33
Locatie: maarssen

Re: Verhaal 49cc chinees.

Bericht door tim minibike »

Vandaag nog ff op een fabrieksterrein gereden hij rijd heel erg soepel en hij startte ook weer in een keer trekken ;). Gr. Tim
X1 Midibike, 110cc occ mini chopper 8)
tim minibike
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 16:33
Locatie: maarssen

Re: Verhaal 49cc chinees.

Bericht door tim minibike »

Niemand??
X1 Midibike, 110cc occ mini chopper 8)
Plaats reactie