Pagina 2 van 7

Geplaatst: wo 04 mei 2005, 22:49
door Gast
:idea: even wat aanvullende info,

Ik heb een nieuwe orginele cilinder gepakt, hier op de draaibank de kop zeg maar afgestoken, vervolgens een conus er bij gedraaid, deze voorzien van een squish-band in de radius v.d. kop van zuiger (om zo de kans op detonatie te verlagen) de squish is nu 0.5mm. overigens.
Hierna het bougiegat geboord en van draad voorzien,
dan kan het meten beginnen, dat wil zeggen klein eindje uitdiepen, dan met een maatbekertje het volume meten met water, en dit net zolang tot je het juiste volume boven je zuiger over hebt, om aan de door jouw gekozen compressieverhouding te komen. Daarna er een losse koelpet bij gedraait waarmee je zeg maar de conus op de cilinder klemt.

wat de bougie in de conus betreft dit is inmiddels al verholpen door inderdaad een bougie met langere schacht. :wink:

tevens is het nu mogelijk, om doormiddel van een dikkere voetpakking en het opnieuw verlagen v.d bovenzijde van je cilinder, de inlaatperiode te verlengen, dus meer fuel voor de bigbang.(immer het aantal graden dat je spoelpoorten op staan word verhoogt). :lol:

Geplaatst: zo 08 mei 2005, 13:01
door steurtje
Hey wat voor uitlaat heb je gebruikt?
voor een piagio of minarellie of zow?
grt Silas

Geplaatst: zo 08 mei 2005, 13:40
door Thomas
zeer mooi hoor, wil je niet wisselen? :lol:

Hoe rap gaat dat?
En scheelt dat veel met die uitlaat?

Geplaatst: zo 08 mei 2005, 13:55
door Gast
Ik heb vanwege de mooie ronde bocht de uitlaat voor een peugeot genomen, dan ben je al bijna bij de uitlaatpoort.

Ik heb al even wat proef gereden en hij is over de hele linie nog al wat krachtiger geworden, vanaf het midden gebied gaat hij helemaal als de brandweer richting top. wat hij op top doet weet ik nog niet omdat ik nog geen tijd heb gehad om uitgebreid te testen op een lang stuk (eigen)weg.

wordt vervolgd.

Geplaatst: zo 08 mei 2005, 15:10
door Gast
Vette bike man, zou ook graag eens je top weten ze. :D

Geplaatst: di 17 mei 2005, 20:45
door Gast
*updated zie eerste post bovenaan dus :lol:

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 11:39
door Thomas
nice , zeg maar nu ik nog eens goed kijk (die stickers) waar heb je dat
gehaalt (ducati letters) of zat dat er al bij?

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 13:02
door Gast
Hoi Thomas,

De stickersets kon ik er toen de tijd bijkopen, kosten wel 25 euro extra, maar het is wel echte goeie kwaliteit, dus niet van die vellen reclame die er standaard bij zitten.

Ik heb nog een tweede set kunnen bemachtigen alleen die bewaar ik voor als hij een keer overgespoten wordt. (Na de eerste grote crash dusss.haha).

Welink de importeur in de duitsland waar al deze L7-bikes vandaan komen, die kan ze vast wel leveren, ik zou zeggen benader hun eens, hij adverteert veel met minibikes op ebay.de , is vrij snel te vinden.

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 13:10
door Thomas
Casper205gti schreef:Hoi Thomas,

De stickersets kon ik er toen de tijd bijkopen, kosten wel 25 euro extra, maar het is wel echte goeie kwaliteit, dus niet van die vellen reclame die er standaard bij zitten.

Ik heb nog een tweede set kunnen bemachtigen alleen die bewaar ik voor als hij een keer overgespoten wordt. (Na de eerste grote crash dusss.haha).

Welink de importeur in de duitsland waar al deze L7-bikes vandaan komen, die kan ze vast wel leveren, ik zou zeggen benader hun eens, hij adverteert veel met minibikes op ebay.de , is vrij snel te vinden.
ja maar ik zal geen kopen maar normaal ging ik een model van ducati (in mini) kopen en ik vroeg me dat af


ps: heb net eens gaan kijken op de site en is dat normal dat die minibikes zo goedkoop zijn :?

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 14:14
door Scalibur
Casper205gti : Je hebt een PB

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 14:19
door rossi-nr.1
mooi werk..maar je kan ook std. koppen kopen bij vhm...iig voor scooters..

dit kost niet veel en kunnen specifiek op maat gemaakt worden...

jouw binnenkant loopt conisch??..van buitenkant naar bougiedraad zeg maar...

hier hoort een radius in te zitten etc...dan loopt het nog beter..

maar toch puik werk

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 15:27
door Gast
Hoi Rossi,


M'n binnenkant loopt conisch ja, maar ik heb de conus er ingestoken met een radiusbeitel, een vrij grote wel is waar maar toch, dus het meer een grote radius, dan puur conisch.

bedankt voor je tip, in iedergeval

greetz casper

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 16:14
door Gast
Ik heb precies dezelfde bike alleen dan de aprilia versie. Maar volgens die Lucky 7 site is jou en mijn bike van "superieure kwaliteit", maar is het niet gewoon een doodnormale chinees? Op die site zie je ook de verschillen tussen de Lucky 7's (mijne is geen Lucky 7, maar frame en alles is sprekend) en een andere merk X.

Zou ik dan toch een goede aankoop hebben gedaan? Mijne komt ook bij Welink Germany vandaan, misschien dat iemand iets meer weet over zijn bikes.

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 21:34
door blanco220
Welink laat zijn minibikes rechtsteeks via containers overkomen uit china.En bestelt er ook in 1 keer superveel waardoor hij hele mooie prijzen krijgt. bestelt superveel en is vaste klant dus krijgt mooie aanbiedingen.En hij verkoopt toch 1 van de beste chinezen.Dat zie je aan de kwaliteit. Hij koopt alleen kwaliteit aan.
groeten

Geplaatst: wo 18 mei 2005, 22:40
door Gast
Welke merk bike is het trouwens ? hij ziet er echt netjes uit zo .. puik werk!