Extreem Modified Thai Chi
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Extreem Modified Thai Chi
Na enkele jaren bezig te zijn op scootervlak met een redelijke AC setup, vond ik het tijd om iets anders te hebben.
Mijn oog viel op een betaalbare Sendai Thai Chi. En daarom dan maar besloten om hieruit de nodige pk's uit te persen.
Dus de Thai Chi aangekocht.
Toen ook een Richa motorpak aangekocht
Maar dit was natuurlijk niet snel genoeg, dus ging de bike uiteen. Ik had al vlug opgemerkt dat er enkele dingen moesten veranderd worden, dus zogezegd zo gedaan.
-De cilinder afgewerkt (bevels en afbramen van de poorten, tevens ook de poorttiming gelijk gezet)
-Membraan aangepast + malossi carbon membraanplaatjes gemonteerd en een stuffer erin weggewerkt
-Spruitstuk getuned
-14mm std carb vervangen door een 19mm DO, terwijl die dan ook maar ff getuned.
daarna ook nog wat kleine dingetjes veranderd zoals andere gashendel, killswitch, enz..
Mijn oog viel op een betaalbare Sendai Thai Chi. En daarom dan maar besloten om hieruit de nodige pk's uit te persen.
Dus de Thai Chi aangekocht.
Toen ook een Richa motorpak aangekocht
Maar dit was natuurlijk niet snel genoeg, dus ging de bike uiteen. Ik had al vlug opgemerkt dat er enkele dingen moesten veranderd worden, dus zogezegd zo gedaan.
-De cilinder afgewerkt (bevels en afbramen van de poorten, tevens ook de poorttiming gelijk gezet)
-Membraan aangepast + malossi carbon membraanplaatjes gemonteerd en een stuffer erin weggewerkt
-Spruitstuk getuned
-14mm std carb vervangen door een 19mm DO, terwijl die dan ook maar ff getuned.
daarna ook nog wat kleine dingetjes veranderd zoals andere gashendel, killswitch, enz..
Laatst gewijzigd door Gast op za 04 jun 2005, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
2 mensen hier op het forum zijn erg veel bezig met (chinese) koppelingen.Fabriziracing schreef:de koppeling beter zijn te krijgen.
Wim Grob en Hank Kok
onder de namen " Wimgrob " en " *HANK* "
Je zou hun eventueel kunnen benaderen.. omdat hier erg goeie koppelingen te krijgen zijn.
Verder leuke bike !. alleen de stikkers niet super..vind zo`n bike mooi zonder stikkers
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Hij komt nog op de testbank, ik weet alleen niet hoeveel pk ze std hebben?? Volgens de fabriek hebben ze std 6.7pk maar daar klopt gegarandeerd niks van, net zoals ze beweren dat ze snelheden halen tot 100km/u. Ik schat dat ze std rond de 4 a 4.5pk hebben.Rossifumi schreef:Erreg leuk!
weetje al hoeveel meer pk het heeft opgeleverd?
Mooi werk.
Grt.
Eenmaal de afstelling goed staat, hoop ik rond de 8pk te scoren. Mss komt er in de toekomst nog een andere cilinder onder (blata?).
Wat ik wel al kan vertellen, is dat de acceleratie verdubbelt is. Ik moet hem alleen nog zien goed te krijgen van 0-30. Daarna heeft ie autowheelie en een uitstekende gasreactie. Nog wat verder afstellen dus.
Die stickers gaan er in de toekomst nog af, ik wil er volgend jaar mee deelnemen aan de belgische races.Untiej Mini Racing schreef:2 mensen hier op het forum zijn erg veel bezig met (chinese) koppelingen.Fabriziracing schreef:de koppeling beter zijn te krijgen.
Wim Grob en Hank Kok
onder de namen " Wimgrob " en " *HANK* "
Je zou hun eventueel kunnen benaderen.. omdat hier erg goeie koppelingen te krijgen zijn.
Verder leuke bike !. alleen de stikkers niet super..vind zo`n bike mooi zonder stikkers
Als je een exacte speed wil weten moet je eens zoeken naar : Garmin gecko 101.
Dat is een handgps met een uitstekende speedometer.
@ fabriziracer:
Zelf heb ike en blata, een eliyte 13 wrs.
Ik ben zelf ook een redelijk lopend scootertje gewend, maar een minibike is net even iets anders.
In je scooter zit een vario gebeuren, om je motorblokje exact op je pijp te kunnen afstellen.
een minibike heeft een koppeling die direct op de krukas zit, en meteen je achterwiel aandrijft zodra ie aangrijpt.
Het verschil zit hem nu in het gebruik van de powerband.
Bij je scooter kun je een hele piekerige pijp/setup goed afgesteld krijgen, en dat gaat bij ene minibike niet echt lukken.
De minibike heeft een redelijk vroeg beginnende powerband, een goede bike begint bijn de 9000rpm pas ECHT HARD te trekken, net iets ervoor, op ca 7500/8000rpm behoord de koppeling aan te grijpen.
als je de koppeling aan laat grijpen in de powerband, ben je in mum van tijd door je koppeling heen.
omdat ie dan dus totaal verbrand.
op de kartbaan kun je je koppeling het bestie nopg iets eerder aan laten grijpen, omdat je bochtje na bochtje alleen op je koppeling rijd wat erg veel van je koppeling vraagd.
als je op een lange buitenbaan rijd kun je hem iets later laten aangrijpen.
per vertanding scheeld de koppelingsafstelling ook nog.
Oja, ik heb gehoord, dat een goede taichi(waterkoeler) ca 6pk leverd.
de cilindertjes zijn redelijk brak afgewerkt, maar heel erg snel te krijgen.
Xander.
Dat is een handgps met een uitstekende speedometer.
@ fabriziracer:
Zelf heb ike en blata, een eliyte 13 wrs.
Ik ben zelf ook een redelijk lopend scootertje gewend, maar een minibike is net even iets anders.
In je scooter zit een vario gebeuren, om je motorblokje exact op je pijp te kunnen afstellen.
een minibike heeft een koppeling die direct op de krukas zit, en meteen je achterwiel aandrijft zodra ie aangrijpt.
Het verschil zit hem nu in het gebruik van de powerband.
Bij je scooter kun je een hele piekerige pijp/setup goed afgesteld krijgen, en dat gaat bij ene minibike niet echt lukken.
De minibike heeft een redelijk vroeg beginnende powerband, een goede bike begint bijn de 9000rpm pas ECHT HARD te trekken, net iets ervoor, op ca 7500/8000rpm behoord de koppeling aan te grijpen.
als je de koppeling aan laat grijpen in de powerband, ben je in mum van tijd door je koppeling heen.
omdat ie dan dus totaal verbrand.
op de kartbaan kun je je koppeling het bestie nopg iets eerder aan laten grijpen, omdat je bochtje na bochtje alleen op je koppeling rijd wat erg veel van je koppeling vraagd.
als je op een lange buitenbaan rijd kun je hem iets later laten aangrijpen.
per vertanding scheeld de koppelingsafstelling ook nog.
Oja, ik heb gehoord, dat een goede taichi(waterkoeler) ca 6pk leverd.
de cilindertjes zijn redelijk brak afgewerkt, maar heel erg snel te krijgen.
Xander.