Zwart/Oranje Tai Chi (17.5mm & BZM-koppeling)

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Zwart/Oranje Tai Chi (17.5mm & BZM-koppeling)

Bericht door royal »

Hey mensen,

eindelijk kwam het er dan van.. Na het opleuken/opknappen van mijn auto begon het toch weer te knagen. Ik moest een hobby of sport vinden en ik had altijd gezegd: "als ik iets wil dan is het weer minibiken maar dan wil ik geen rommel!"

Na een trotse eigenaar geweest te zijn van deze zelfbouw-bike met puch blok en airsal 70cc cilinder, kwam ik er achter dat na elke keer over het circuit te glibberen, het toch wel vervelend was om wéér banden te verwisselen. Het ding was vergelijkbaar met een simpele bami, trok net iets harder en remde als een gek. Het zat alleen niet fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Zelfbouw-bike maar weer verkocht voor 100 euro en ff gewacht tot de goedkope bami-bikes goedkoper waren want ik moest mijn auto nog opknappen. Toen had ik het helemaal gevonden...dacht ik.
Een mooie chinees voor 200 euro ofzo.
Een grote ellende:
- Toen ik hem uit de doos haalde viel het me al op dat heel het kuipwerk en de bevestigingspunten scheef waren.
- De trekstarter begaf het na 1 dag rustig aan het koort te hebben getrokken.
- De Schroefjes van de stuurhandles braken af bij het vastzetten van het stuurtje. De eene schroef zat er nog niet eens half in, bij de ander zat de handje nog los. En geloof me, ik heb jaren met modelauto's gereden voor de fun, ik weet hoe je schroeven moet aandraaien!
- Vervolgens alle schroeven vervangen, zag ik dat het spruitstuk maar met 3 schroeven vast zat, de 4e zat er half ingedraaid. Ging ook niet verder, net alsof de draad in het blok ophield.
- Hij was uiteindelijk ingereden dus ik wou er mee de kartbaan op, maar het voelde allemaal niet zo fijn aan. WTF! De achterband is net een ei!

HEEL GAUW dat ding er uit gedaan natuurlijk want zo'n rommel moet ik dus echt niet hebben. Was wel een mooie trouwens..helaas

Afbeelding

Het zat er financieel weer aan en het begon weer heel erg te kriebelen.
Kocht ik voor weinig een tweedehandse tai chi. Toen ik ging kijken heb ik er niet op gereden want daar was nergens ook maar een beetje plaats. Hij starte goed en er zat een bzm-koppeling op en nog een losse 17.5 carb met spruitstuk erbij.
Die moest ik hebben natuurlijk! Kom ik thuis en wil ik ff rijden. Merk ik dat de bike gewoon bijna niet weg wil! Meteen koppelingsklok er af. Zag ik dat die knakkert vergeten was een revet o.i.d. tussen de koppeling en het krukasmoertje te plaatsen. De koppeling kon dus vrij bewegen. Gelukkig niks beschadigd, alles weer goed vastgezet. 14mm er af gehaald want die gozer had hem kloote afgesteld en tja..een 17.5 zat er nou eenmaal bij en de filter van de 14mm viel toch al uit elkaar.
Vandaag was ik vrij, even lekker weeste rijden. Koppeling en carburateur afgesteld. Hij starte alleen moeilijk, en als hij warm was helemaal niet.
Meteen naar de brommerman geweest om een nieuwe bougie halen van ngk. Hij had geen champion dus ik moes het er maar mee doen (die van ngk gingen bij mijn puch telkens kapot vanwege de hoge toeren). Tot mijn verbazig start hij nu perfect, warm of koud!
Heel leuk, maar mijn uitlaat demper hing ineens op half 11 zag ik toenstraks. Heb ik weer even mogen bakken en braden. Ook maar gelijk vloeibare pakking tussen de beide uitlaatdelen gesmeerd omdat er meer lucht tussen deze delen uit kwam dan uit de demper :roll: Meteen het zitframe wat geboegen want die chinezen hebben dat deel er volgens mij met zijn 2-en opgeschroefd (eentje met kracht op zijn plaats houden, de andere vastschroeven)

Komt alles toch nog goed :D Morgen of overmorgen nog even het laatste afstelwerk, dan komen de remmen aan de beurt want die doen het nu helemaal nog niet. Komen denk ik ook bountymike-remhandles op, lekker kort :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door royal op zo 02 apr 2006, 18:37, 4 keer totaal gewijzigd.
Patrickn

Bericht door Patrickn »

leuk ding :D
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

leuke bike! :wink:
doe je mee aan mini cross ofzo :?: :P hele voorspatbord zit onder de modder :P
suc6 dr verder mee!

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
pietjuh
forum gebruiker
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 16:49
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door pietjuh »

ziet er mooi uit :wink:
veel succes ermee...
2e plaats NK Sen. Open 50 2011
2e Plaats NK Sen. Open 40 2010
2e plaats NK Sen. Open 40 2009
3e Plaats NK Sen. Open 40 2008


HK racekoppelingen!
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

Zeker een hele vooruit gang! succes ermee :!:
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Eeey ziet er vet uit! :wink:
ga je nog een beetje (optic)tunen? :D
sucses ermee!
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

@ doede46: Ik had hem nog wel een beetje schoongemaakt :wink: Ik had op een asfalt parkeerplaats wat gereden om het een en 't ander af te stellen maar het asfalt was nog nat en er lag rommel uit bomen.
@ slyjoker: Ik denk dat ik hem origineel houdt. Zonder stickers, gewoon pikzwart, misschien dat ik de uitlaat ook nog wel zwart maakt :P (begint al een beetje roest op te komen zag ik)
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Hey ten eerste leuke bike man :!:
Een tai chi is zeker niet een van de slechtere minibikes zelfs een van de beste chinezen want ze zijn goedgekeurt voor NK wedstrijden.Voor de rest zou ik het Topic van hank eens door lezen die heeft een test gedaan met een watergekoelde chinees en die heeft nu dik 10 pk.Hier de link,
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=7100


Voor de rest veel succes met je bike enne heb je de volle kuip er ook bij gehad :roll:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ja ik heb ook de volle kuip, die gaat er op als alles goed is afgesteld :D
Ja ik heb al wat rond zitten neuzen op dit forum. Kprobeer me altijd in te lichten over de voord- en nadelen voor ik iets koop. Zodoende dat ik Hank's topic van top tot teen heb doorgelezen.

Update: remmen zijn ook weer gefixed. Blokjes opgeschuurd, alles ontvet, nieuwe remkabels en aluminium ATB-remhandles.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ze zijn goedgekeurd ja maar met een hoop aanpassingen,Het is niet zo dat wanneer je een tai chi heb je gelijk mag rijden.
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Het was ook niet mijn bedoeling om wedstrijden te rijden, zo snel issie ook weer niet;)
Had ik jou grc moeten kopen haha
Gast

Bericht door Gast »

royal schreef:Het was ook niet mijn bedoeling om wedstrijden te rijden, zo snel issie ook weer niet;)
Had ik jou grc moeten kopen haha
zijn verschillende klasses :wink:
red devil

Bericht door red devil »

:wink: paar aanpassingen je je mag meej rijden :D
maar ziet dr leuk uit .. dit zijn toch 1 van de betere chineesjes :!:
veel rij plezier toegewenst :D
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

Nice nice nice..> :D

me rijd ook op tai-chi .. :D

en die van mij is wel heel snel... dus ik zal in 2007 waarschijnlijk te vinden zijn in de modified klasse..

kijk ff op mn site...
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Met de Tai Chi ?!
Gesloten