GEEN "Red Bull" Bike project! Update P11[07-06-06]

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

GEEN "Red Bull" Bike project! Update P11[07-06-06]

Bericht door Justin »

Ik ben een paar weken geleden begonnen met minibike met een chineesje, Maar vind het ook wel leuk een beetje te tunen enzo. Daarom hier wat foto's van m'n bike in de nog normale status. Wel al zonder stickers en al het achterspatbord..

Afbeelding
Afbeelding

Hij is al langs PIR3lly geweest voor een goede onderhoud beurt, alles even afgesteld(was nog nooit gebeurd) en loopt nu lekker!

Ik heb het geld niet op m'n rug groeien, (aangezien ik pas 13 ben) dus daarom zullen de updates niet snel en groot zijn.. maar ik doe m'n best met me nieuwe hobby!! Reacties zijn altijd leuk!


-------------------------------------------------------------------------
Eerste update! [28-03-06]

Jaja, Ik heb me eerste onderdeeltjes binnen! een rocketkey, strakkere koppelings veren en een middenbokje (die ik nog niet had)..

Dus ik begon met me Rocketkey..

Eerst m'n trekstarter eraf gehaald en dat ging vrijwel probleem loos.. Toen zat ik bij m'n vliegwiel in de problemen, Dat boutje in het midden kreeg >ik< met geen mogelijkheid los.. Dus had ik het een dagje laten rusten. De volgende dag: vandaag dus, kwam Telly(PIR3lly) langs om een kilometer tellertje te komen monteren (die van de kruidvat-actie geloof ik )Dus, dat even netjes erop gezet.
Afbeelding
Afbeelding
En toen naar het vliegwiel probleem gaan kijken.. En ja, natuurlijk.. Binnen 5 minuten was het boutje mooi los. Toen gingen we proberen het vliegwiel eraf te halen en dat ging (zoals ik eigelijk al had verwacht) moeilijk.. Toen stelde Telly voor om een "poulietrekker"(zie foto) te gebruiken, en gelukkig heb je zo'n gestoorde buur die een gereedschap kist heeft van 1000.- en daar zat zo'n ding wel in.. Dus die hebben we gehaald en nog eens geprobeert..:
Afbeelding
Dat lukte :D en toen kwamen we bij de spie:
Afbeelding
Even de oude eruitgehaald en de nieuwe gepakt (kijk hoe groot ie is vergeleken met die vinger):
Afbeelding
Hier de ouden en de nieuwe spie-tjes naast elkaar..:
Afbeelding

Nou, toen gemonteert en het hele vliegwiel-gebeuren weer in elkaar gezet..

Toen naar de andere kant. De koppeling, het koppelingshuis ging vrij probleemloos los en de koppeling zelf hoevde niet los om de veertjes te vervangen.. de koppeling zag er nog vrij goed uit vond Telly en ikzelf vond hem ook nog wel mooi :P :
Afbeelding
Toen dat ook weer netjes in elkaar gezet en tijd om alles even te testen.. Hij starte vrij goed, maar reed bij ongeveer 10km/u haperig (best grappig eigenlijk) .. Dus even toen hebben we even de bougiedop rechter gemaakt want die zat niet zo lekker, en ik heb een nieuwe bougie gepakt die ik nog had liggen.. Toen starte die weer goed, en reed zonder haperen!
Maar, !De km-teller deed het niet super..! na een paar keer proberen de goede afstand tussen het magneetje en de scanner te krijgen deed ie t prima.. :
Afbeelding
Ik kreeg maar een (beetje teleurstellende) 47km/u eruit, maar mischien is de omtrek van de band niet helemaal goed ingevoerd.. Dit kijk ik nog wel even na..(47km/u maar trekt wel als de t*r*ng)

Ik heb zondag in poeldijk gereden, En dat ging zeker hard.. Ben dus erg blij met me onderdeeltjes(en mijn rijkunsten :P )





--------------------------------------------------------------------------




Tweede update![08-04-06] tot [15-04-06]

Jaja!, ik wou maar eens voor weinig geld een grote verandering brengen aan me bike.. Dus gekozen voor : STYLING!
Mischien hebben julie al gezien dat ik bij het onderdeel : Van alles en nog wat, een topic had of er iemand een ontwerp kon maken voor me bike.
Dat is gelukt dankzij Scalibur , Ik had gevraagd om een red bull soort bike. En dat heeft Scalibur PRACHTIG voor me gedaan :
Afbeelding
( dit is met de computer gemaakt , zo is die dus NOG niet )

Als alles verloopt zoals mijn werk plan , sta ik 16 april(paasrace) in poeldijk met mijn nieuwe look! 8) En mag ik me officieel de eigenaar noemen van de "Red bull bike"



Update 08-04



Uiteraard. Eerst alles netjes opstellen en het goede gereedschap pakken!.
Afbeelding

Dan, de benzine eruit laten lopen( doormiddel van het flotterbakje open te draaien en de benzine kraan open laten staan..) en gelijk het zitje eraf gehaald.,,Toen, alle bezine kabels los gemaakt, netjes alle schroeven van het blok los, gasnaald eraf. Bobine losmaken . En het blok weghalen
Afbeelding

Hier me blokje, in erg vieze status.. heb ik dus ook gelijk grote schoonmaak beurt gegeven.. en een beetje aan gerommeld.
Afbeelding

Even samen met me buurjongen ( die ook een project heeft met spuiten ) alles geschuurt, ontvet en afgeplakt..
Afbeelding



Update 09-04



Vanochtend lekker vroeg opgestaan om mijn versgespoten kappen op te halen!!(vanuit de schuur waar het gespoten is) Alles zag er netjes uit zonder druipers enzo.
Afbeelding

Gelijk maar even het frame gepakt, en m'n K*T standaard eraf geslepen :twisted: (prachtig was dat)
Afbeelding
en meerdere plekjes bijgewerkt met de dremel.. Alles ontvet en mooi gespoten.. 2 uur laten drogen en alles was kurk droog.. Toen mee naar huisgenomen en ook gelijk de kuipdelen netjes in elkaaar gezet..
Afbeelding
Van de week komen de Red bull stikkers..

Toen moest ik even gaan leren voor me school ! :evil:

En na het eten weer aan de slag gegaan.. Met m'n velgen, gelukkig voor mij zat er GEEN loctite tussen de boutjes en ging alles er goed af.. Alles netjes afgeplakt:
Afbeelding


En het resultaat ( er worden ook nog witte letters op de band gezet )
Afbeelding

Tussen alles door heb ik ook nog een beetje me frame in elkaar gepropt:
Afbeelding
en ook nog m'n remhandvaten rood gemaakt..
Afbeelding

Meer updates volgen
Laatst gewijzigd door Justin op wo 07 jun 2006, 14:21, 24 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

hey

zo ben ik ook bezig geweest :D alleen ik hat geen topic
wat ik heb gedaan is:

frame gespoten
raampje doorzichtig zwart gespoten
een paar stickers er bij
gele lichtjs onder me mini
lichtjes in de lucht in laten
lichtje bij de benzine tank ( moet wel uit kijken voor vonken dus denk dat ik weghaal)
2 kleine rode lichtjes onder budysit
vel wit knipperlicht onder me budysit
powerfilter
rocketkey
lichtervliegwiel
strakkere koppelingsveren
racemembraam
en een kilometer teller er op

zo dat was het dat heb ik gedaaan maar hij staat nog neit helemaal inelkaar :P
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Lijkt me leuk!, als ie in elkaar zit, post dan gerust een foto, zodanig dan op dit topic... Lijkt me leuk om te zien, zo te merken ben jij net iets verder, maar ik wil ook in zo'n richting! met wat simpele goedkope onderdelen, ik denk dat ik begin met de rocketkey en een setje strakkere koppeling veren.. Goed keuze?? reacties graag..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ja want zo ben ik ook begonnen :D

maar ik heb nog geen verschil gemerkt :?

komt omdat ik nog neit helemaal goed inelkaar zit
ben pakking ergens vergeten #-o
Gast

Bericht door Gast »

Hey, hoe zit dat met afstellen... Ik heb nu 1 weekje een gewone pocketbike (zelfde als de 1e foto's alleen dan andere kleur). Maar moet ik m'n bike nog afstellen ofzo? En hoe wou je dat doen?

Gr. tom
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Ja afstellen helpt zeker! ik had m'n bike eerst nooit afgesteld, ernaa reedie veel beter! en het starten enzo ging ook allemaal beter.

Wat je allemaal kunt afstellen is:
Je remmen
je achterwiel
je gaspen
je stationairschroef
je remhandvaten
je gaskabels (bij het stuur) even zo draaien zodat je vrij snel gasgeeft.

je kan alles zo afstellen zodat hij het naar jou wenst doet.
stationair kan je beter doen terwijl je motertje loopt, dan hoor en voel je wat beter wat goed is, het is dus niet goed als je moter uitvalt bij gasgeven, het afstellen van stationair schroef kan je beter bij het begin beginnen(eerst helemaal naar links) en dan steeds verder proberen tot ie juist klinkt!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

En waar mag die stationair schroef zitten ?^^
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Shadowz schreef:En waar mag die stationair schroef zitten ?^^
Linkerkant van de carb (koperkleurige schroef met veer er omheen)

@ Justin:

Leuke bike, die van mij zag er ook ooit zo uit (vergelijkbaar)! Succes met je project en hou ons op de hoogte..

AE
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

je stationair schroef is is dat goudkleurige schroefje met een veertje erin op je caberateur, andere kant van je benzinekraan...
Laatst gewijzigd door Justin op wo 22 mar 2006, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

AngelEyes schreef: @ Justin:

Leuke bike, die van mij zag er ook ooit zo uit (vergelijkbaar)! Succes met je project en hou ons op de hoogte..

AE
Dankje AE, ik hoop dat mijn project later net zo word als jouwe! je bent een soort voorbeelt voor me :wink: :lol: ..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

ff nu snap ik et niet meer maar die schroef met veertje omheen is je stationer schroef maar wat is je sproeier dan want ik zie aleen maar sproeiers zonder veertje of is dat gewoonhet zelfde (zoveel verstand heb ik der niet van )
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Een sproeier is een soort schroefje wat IN je carb zit.
Deze kun je alleen zien door de carb open te schroeven.

Er zit een heeeeeel klein gaatje in waar de benzine door gaat. De grote van het gat bepaald hoeveel brandstof je bike uiteindelijk krijgt.

47/49cc sproeiers:
Afbeelding

39cc sproeiers:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Updates op m'n eerste post!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Justin schreef:Updates op m'n eerste post!
Hey wil ook graag zo kilometer teller erop, maar ben totaal niet technisch dus dat word lastig
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

trekt hij nu harder op met die strakke koppeling veertjes?

en wrom zet je waarschijnlijk je achterspatbord er weer op?
Plaats reactie