Sharkbite's Duo tone Blata B1 replica.Update P1
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- thomas1991
- forum gebruiker
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
- Locatie: Tilburg
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Hij heeft aardig wat power meer dan een tai chi en rijd ongeveer gelijk als mijn andere watergekoelde blok. Ik ben niet zeker maar denk wel dat hij tussen de 6.2pk en de 8pk heeft.
Ik zal eens op de testbank gaan als ik eentje vind die goed en niet te duur is.
Ik zal eens op de testbank gaan als ik eentje vind die goed en niet te duur is.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
- Bram_Snoek
- forum gebruiker
- Berichten: 450
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
- Locatie: Spijkenisse
Wat ik nog altijd niet helemaal begrijp is waarom een watergekoelde 39cc toch (zogenaamd) meer power heeft dan een luchtgekoelde 39cc.Sharkbite schreef:Hij heeft aardig wat power meer dan een tai chi en rijd ongeveer gelijk als mijn andere watergekoelde blok. Ik ben niet zeker maar denk wel dat hij tussen de 6.2pk en de 8pk heeft.
Ik zal eens op de testbank gaan als ik eentje vind die goed en niet te duur is.
De cilinders zijn van binnen toch helemaal gelijk. Alleen de koeling is anders....
Vreemd...
Hoi Sharkbite,
Zou je me kunnen zeggen welke vertanding er standaard op zitten? En zijn er nog verschillen met jou 1e watergekoelde blok en dit blok zoals kleine dingen mss: wat voor tandwiel zit er in het koppelingshuis(met schroefdraad of zonder) lijkt of er een andere bobine opzit of lijkt dit maar zo?
Groeten
Zou je me kunnen zeggen welke vertanding er standaard op zitten? En zijn er nog verschillen met jou 1e watergekoelde blok en dit blok zoals kleine dingen mss: wat voor tandwiel zit er in het koppelingshuis(met schroefdraad of zonder) lijkt of er een andere bobine opzit of lijkt dit maar zo?
Groeten
Steven
zoveel verschil zal dat nu ook niet zijn, maar watergekoeld is altijd beter, wanneer een motor warm wordt zal hij minder gaan presteren bij waterkoeling koelt hij beter dus blijft hij langer presterenPIR3lly schreef:Wat ik nog altijd niet helemaal begrijp is waarom een watergekoelde 39cc toch (zogenaamd) meer power heeft dan een luchtgekoelde 39cc.Sharkbite schreef:Hij heeft aardig wat power meer dan een tai chi en rijd ongeveer gelijk als mijn andere watergekoelde blok. Ik ben niet zeker maar denk wel dat hij tussen de 6.2pk en de 8pk heeft.
Ik zal eens op de testbank gaan als ik eentje vind die goed en niet te duur is.
De cilinders zijn van binnen toch helemaal gelijk. Alleen de koeling is anders....
Vreemd...
Je bedoelt wanneer een motor TE warm wordt.tacchini schreef:zoveel verschil zal dat nu ook niet zijn, maar watergekoeld is altijd beter, wanneer een motor warm wordt zal hij minder gaan presteren bij waterkoeling koelt hij beter dus blijft hij langer presteren
Een koude motor presteerd namelijk slecht. Een te warme motor ook.
Maar als het dus erg koud is buiten... en je hebt een goede luchtkoeler... Dan zal deze dus niet slechter "moeten" gaan presteren. Uiteindelijk zou het resultaat dus gelijk moeten zijn. Zeker met die goedkope waterkoelers die alleen maar overkokers krijgen... Want dat koelt juist niet goed.
Maar ach. Er zal toch wel iets anders zijn... Vooral al je pech hebt, en 1 van die tai chi's hebt, waarvan de poorten links en rechts op verschillende hoogtes zitten. Die rijden echt voor geen meter.
Hee, Die jij laatst hebt gekocht he die krijg ik vrijdag ook! Maar waar moet ik op letten met het inrijden van die bike? en hij is neem ik aanSharkbite schreef:Ik heb hem daar inderdaad gehaald.
De watergekoelde maar ik rij al een tijd met mijn tai chi met een watergekoeld blok onder, deze ben ik aan het inrijden.
gewoon goed te tunnen??
Tobias
- jurre46
- forum gebruiker
- Berichten: 212
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 18:24
- Locatie: Hilversum/Mantgum
Bij die kerel had ik ook een supermoto gezien maar was niet meer op voorraad..dave7 schreef:marktplaats geloof ik http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 90.html%3F
toch sharkbite
Maar die dag nog bij iemand anders 1 opgehaald
Mvg,
Jurre
----------------------------------------------------
Geen minibike meer..
----------------------------------------------------
Geen minibike meer..
----------------------------------------------------
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
@ PIR3LLy : Ik kan je daar geen deftig antwoord op geven, zolang ik als met 2takt te maken heb zijn de watergekoelde altijd al sneller geweest en hebben ze ook meer power gehad. Bij het minibike verhaal is dit ook niet anders. Ik was eerst ook van dezelfde mening als jou maar nu met de waterkoeler moet ik wel toegeven dat er een duidelijk verschil is.
@ DiStefano : De bobine is anders staat een plastic kapje over denk ik.
Staandaard is het 6 om 68 zoals in de meeste gevallen. Veel verschil in het motor zit er niet, aangezien blata nog geen nieuwe watergekoelde blok heeft zal hun "inspiratie" ook even op zijn .
@ Tobias..(H) : Waar je moet op letten is dat er geen koeldarmen gekneld zijn, je rustig het motortje start, alles even nakijken op hun goede werking en eventueel wat aanpast of verbeterd als dat niet zo is en dat je de remhendels niet te vast zet want anders BREKEN die net zoals bij mij . Of deze bike makkelijk te tuning is, heb je Hanks topic al doorgelezen? Dit is echt een must om deze eens door te lezen. Wat je daar allemaal aan opsteekt is echt geld waard.
Ik heb waarschijnlijk goed nieuws: een vriend van mij (NRGizer vanop dit forum) is gisteren naar en scootershop geweest. Daar staat een mooie testbank en voor het uurloon van een werknemer kan er naar hartelust getest worden. Aangezien een run geen uur duurt zal de prijs ook niet zo hoog liggen
Dus over het vermogen van deze bike en die van de tai chi kan binnekort geen twijfel meer over bestaan.
@ DiStefano : De bobine is anders staat een plastic kapje over denk ik.
Staandaard is het 6 om 68 zoals in de meeste gevallen. Veel verschil in het motor zit er niet, aangezien blata nog geen nieuwe watergekoelde blok heeft zal hun "inspiratie" ook even op zijn .
@ Tobias..(H) : Waar je moet op letten is dat er geen koeldarmen gekneld zijn, je rustig het motortje start, alles even nakijken op hun goede werking en eventueel wat aanpast of verbeterd als dat niet zo is en dat je de remhendels niet te vast zet want anders BREKEN die net zoals bij mij . Of deze bike makkelijk te tuning is, heb je Hanks topic al doorgelezen? Dit is echt een must om deze eens door te lezen. Wat je daar allemaal aan opsteekt is echt geld waard.
Ik heb waarschijnlijk goed nieuws: een vriend van mij (NRGizer vanop dit forum) is gisteren naar en scootershop geweest. Daar staat een mooie testbank en voor het uurloon van een werknemer kan er naar hartelust getest worden. Aangezien een run geen uur duurt zal de prijs ook niet zo hoog liggen
Dus over het vermogen van deze bike en die van de tai chi kan binnekort geen twijfel meer over bestaan.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
- thomas1991
- forum gebruiker
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
- Locatie: Tilburg