Sharkbite's Duo tone Blata B1 replica.Update P1

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Ziet er goed uit hoor :wink: En niet duur natuurlijk.
Volgens mij kosten die chinezen over en tijd bijna niks meer.....
Zit zelf ook een beetje te twijfelen of ik nu ook die wil hebben.

Maar veel suc6 ermee :lol:
Gast

Bericht door Gast »

bram dat vraag ik me ook af:S

ps : hoeveel tands heeft dit fietsje ?
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Hij heeft aardig wat power meer dan een tai chi en rijd ongeveer gelijk als mijn andere watergekoelde blok. Ik ben niet zeker maar denk wel dat hij tussen de 6.2pk en de 8pk heeft.
Ik zal eens op de testbank gaan als ik eentje vind die goed en niet te duur is.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

ja dat moet je zeker doen :D

voel je verschil tussen trekken en top tussen de 2 "verschillende" blokken

groetjes Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Sharkbite schreef:Hij heeft aardig wat power meer dan een tai chi en rijd ongeveer gelijk als mijn andere watergekoelde blok. Ik ben niet zeker maar denk wel dat hij tussen de 6.2pk en de 8pk heeft.
Ik zal eens op de testbank gaan als ik eentje vind die goed en niet te duur is.
Wat ik nog altijd niet helemaal begrijp is waarom een watergekoelde 39cc toch (zogenaamd) meer power heeft dan een luchtgekoelde 39cc.
De cilinders zijn van binnen toch helemaal gelijk. Alleen de koeling is anders....

Vreemd...
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Hoi Sharkbite,

Zou je me kunnen zeggen welke vertanding er standaard op zitten? En zijn er nog verschillen met jou 1e watergekoelde blok en dit blok zoals kleine dingen mss: wat voor tandwiel zit er in het koppelingshuis(met schroefdraad of zonder) lijkt of er een andere bobine opzit of lijkt dit maar zo?

Groeten
Steven
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

Mooi kappenset =P~
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

leuke bike,

nette lasjes ook op de laatste foto!
heb ze wel eens slechter gezien #-o
suc6 dr mee

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

PIR3lly schreef:
Sharkbite schreef:Hij heeft aardig wat power meer dan een tai chi en rijd ongeveer gelijk als mijn andere watergekoelde blok. Ik ben niet zeker maar denk wel dat hij tussen de 6.2pk en de 8pk heeft.
Ik zal eens op de testbank gaan als ik eentje vind die goed en niet te duur is.
Wat ik nog altijd niet helemaal begrijp is waarom een watergekoelde 39cc toch (zogenaamd) meer power heeft dan een luchtgekoelde 39cc.
De cilinders zijn van binnen toch helemaal gelijk. Alleen de koeling is anders....

Vreemd...
zoveel verschil zal dat nu ook niet zijn, maar watergekoeld is altijd beter, wanneer een motor warm wordt zal hij minder gaan presteren bij waterkoeling koelt hij beter dus blijft hij langer presteren
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

tacchini schreef:zoveel verschil zal dat nu ook niet zijn, maar watergekoeld is altijd beter, wanneer een motor warm wordt zal hij minder gaan presteren bij waterkoeling koelt hij beter dus blijft hij langer presteren
Je bedoelt wanneer een motor TE warm wordt.
Een koude motor presteerd namelijk slecht. Een te warme motor ook.

Maar als het dus erg koud is buiten... en je hebt een goede luchtkoeler... Dan zal deze dus niet slechter "moeten" gaan presteren. Uiteindelijk zou het resultaat dus gelijk moeten zijn. Zeker met die goedkope waterkoelers die alleen maar overkokers krijgen... Want dat koelt juist niet goed.

Maar ach. Er zal toch wel iets anders zijn... :? Vooral al je pech hebt, en 1 van die tai chi's hebt, waarvan de poorten links en rechts op verschillende hoogtes zitten. Die rijden echt voor geen meter.
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Sharkbite schreef:Ik heb hem daar inderdaad gehaald.

De watergekoelde maar ik rij al een tijd met mijn tai chi met een watergekoeld blok onder, deze ben ik aan het inrijden.
Hee, Die jij laatst hebt gekocht he die krijg ik vrijdag ook! Maar waar moet ik op letten met het inrijden van die bike? en hij is neem ik aan
gewoon goed te tunnen??

Tobias
Gebruikersavatar
jurre46
forum gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 18:24
Locatie: Hilversum/Mantgum

Bericht door jurre46 »

dave7 schreef:marktplaats geloof ik http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 90.html%3F

toch sharkbite
Bij die kerel had ik ook een supermoto gezien maar was niet meer op voorraad.. :(
Maar die dag nog bij iemand anders 1 opgehaald :P

Mvg,
Jurre
----------------------------------------------------
Geen minibike meer..
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

@ PIR3LLy : Ik kan je daar geen deftig antwoord op geven, zolang ik als met 2takt te maken heb zijn de watergekoelde altijd al sneller geweest en hebben ze ook meer power gehad. Bij het minibike verhaal is dit ook niet anders. Ik was eerst ook van dezelfde mening als jou maar nu met de waterkoeler moet ik wel toegeven dat er een duidelijk verschil is.

@ DiStefano : De bobine is anders staat een plastic kapje over denk ik.
Staandaard is het 6 om 68 zoals in de meeste gevallen. Veel verschil in het motor zit er niet, aangezien blata nog geen nieuwe watergekoelde blok heeft zal hun "inspiratie" ook even op zijn :wink: .

@ Tobias..(H) : Waar je moet op letten is dat er geen koeldarmen gekneld zijn, je rustig het motortje start, alles even nakijken op hun goede werking en eventueel wat aanpast of verbeterd als dat niet zo is en dat je de remhendels niet te vast zet want anders BREKEN die net zoals bij mij :( . Of deze bike makkelijk te tuning is, heb je Hanks topic al doorgelezen? Dit is echt een must om deze eens door te lezen. Wat je daar allemaal aan opsteekt is echt geld waard.

Ik heb waarschijnlijk goed nieuws: een vriend van mij (NRGizer vanop dit forum) is gisteren naar en scootershop geweest. Daar staat een mooie testbank en voor het uurloon van een werknemer kan er naar hartelust getest worden. Aangezien een run geen uur duurt zal de prijs ook niet zo hoog liggen :twisted:
Dus over het vermogen van deze bike en die van de tai chi kan binnekort geen twijfel meer over bestaan.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

mooie bike hoor (ps 1800e bericht :D )
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Wat heb je eigenlijk allemaal gedaan, toen je hem kocht en op de werkbank uit elkaar had gehaald..? En heb je ook nog wat aangepast..?

MVG thomas
Plaats reactie