Samenvatting over chinese minibikes

Meest gestelde vragen, chinese minibikes.

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

basjee schreef:
de winter schreef:
basjee schreef:geld dat ook voor auto's?
ik heb even in een blad gekeken:
Ford focus ST
nm: 320
pk: 225
Volgens mij kan dat niet hoor :?

Tenminste heb nog nooit gezien dan N.m(kopel) meer was dan Pk

Grt Rik
nou ik lees elke dag een autoblad en telkens staat er meer nm dan pk!
en bij diesel auto's is het verschil vaak nog een stukje hoger..
en ik wil best een foto maken van een blad
oké, heb even doorgevraagt(niet via forum) en het is blijkbaar niet mogelijk om het koppel om te rekenen naar pk's, dat is dus onafhankelijk van elkaar!....
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

dat verwachte ik al.
maar meestal is het aantal nm's hoger dan het aantal pk's
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
whitebee

Bericht door whitebee »

Ik vond het al bijzonder knap om van koppel naar vermogen om te rekenen, zeker met 1.36.

iemand heeft de klok horen luiden maar......


Deze 1.36 is een algemene omrekenfactor welke gebruikt wordt om PK om te rekenen naar Kw en andersom.

Er is wel een relatie tussen koppel en vermogen maar helaas niet rechtstreeks omrekenbaar.
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

kleine_duivel schreef:
basjee schreef:
de winter schreef: Volgens mij kan dat niet hoor :?

Tenminste heb nog nooit gezien dan N.m(kopel) meer was dan Pk

Grt Rik
het is wel mogenlijk dat er meer nm is dan pks bij autos maar dan moet het een auto zijn met een turbo

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

lol dat klopt ook dat is een sprot uitvoering
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Bram_Snoek schreef:
kleine_duivel schreef:
basjee schreef: het is wel mogenlijk dat er meer nm is dan pks bij autos maar dan moet het een auto zijn met een turbo

greetz Bram
Of diesel. NM geeft voornamelijk trek kracht op een bepaalde toerental aan.

Diesel motoren hebben een relatief laag toerental ten opzichte van benzine motoren maar normaal ook een veel lager PK verhouding dan benzine motoren van dezelfde inhoud.

Waar dan het verschil in komt is dat meestal met dezelfde inhoud een diesel veel meer NM's heeft in de lagere toeren tallen.

dat is ook de reden waarom een diesel "makkelijker" en harder trekt in normaal stadsverkeer(normaal bedoel ik niet een motor hoog in de toeren janken maar rustig rijden).

Omdat een diesel makkelijker rijdt is omdat je veel sneller op een motor zijn nominale trek kracht zit(ivm dat de koppel bereik veel lager in toeren is)

Een benzine motor heeft een compleet ander vermogens afgifte dan een diesel. De Pk's en trek kracht komen relatief gezien bij hogere toeren tallen in daarom voelt een benzine motor relatief dood aan laag in de toeren.


Uiteindelijk is het wel zo dat de benzine motor hoog in de toeren wel harder trekt dan een diesel want daar beginnen de PK's echt te tellen en daar loopt de diesel dan weer een beetje achter

Ik laat nu hier turbo's en intercoolers buiten beschouwing maar daar is het principe hetzelfde. Turbo's zorgen voor meer lucht(dus zuurstof) per ontbranding, dus kan er meer benzine in de mengsel gespoten worden.

Intercoolers zorgen voor een koelere lucht zodat de lucht wat samen krimpt(dus ook meer zuurstof per ontbranding) en over het algemeen een beter ontbranding in de mengsel.

Als je dat van de turbo niet zo goed begrijpt hier een voorbeeld. Stel dat men een turbo op een 2 liter motor aan heeft gesloten. Normaal gezien zou er dus 2 liter lucht per ontbranding aanwezig zijn(theoretisch kleppen grote inlaat etc. spelen hiermee een grote rol dus dat word meestal niet gehaald).

Als deze turbo 2 bar druk levert op een bepaald toerental zal op die teorental 2atmosfeer lucht in de ontbrandings kamer komen. Dit betekent dus(theoretisch) 2 keer zoveel lucht dus 2 keer zoveel benzine die verbrandt kan worden(dus in Theorie is het dan een 4 liter motor) vandaar dat een turbo zoveel winst in vermogen oplevert.

Trouwens meestal halen de turbo's 2 bar niet eens maar dat terzijde. Hier word dan een turbo op een turbo aangesloten zeg maar


NB! ga me nu niet afbranden als dat wat ik over die turbo's schrijf niet klopt want daar spelen heel veel factoren en berekeningen een rol in. Dit was een simpel uitleg van hoe een turbo werkt en wat die doet(voor de mensen die dat niet weten)
Gast

Bericht door Gast »

mar een lucky 7 dat frame lijkt me behoorlijk sterk en dat blok is dat ok beter dan standaart chinese van 150 euro
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

Wel goed topic :wink:
Erg slim van je !
Maar toch worden die CHinese bike's als prut beschouwt?!
Dat slaat eigenlijk neregsn op want de meeste mensen hebben gewoon een chinees en niet iedereen kan een mini betalen vanaf.
1000€ pleuries das nog la prijzig voor blata of polini :wink:
want Sendai is bijna verglijkbaar met een gemiddelde chinees.. :roll:
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Sendai en all die andere chinesen zijn allemaal gewoon hetzelfde!

Hoe je het ook went of keer ze zijn allemaal hetzelfde!!
Klaar dat is zo. Soms zijn die goedkopere van 200 euro nog zelfs beter!

Omdat : die een dikkere ketting,stevigere voorvork,2 remschijven, powerfilter en ga zo maar door..
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

had ik me toch bijna 700 euro uitgegeven aan een TaiChi hé :wink:
Gelukkig kan ik me nu prijzen met een GRC :P
is overgegaan op de scooterwereld...
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

mijn chineesje ging eerst goed, na 2 weekjes heb ik een VASTLOPER :evil:
komt nu bigbore(en waarscheinlijk een 14.mm carb.) op...

en dan maar hopen dat hij de komende tijd niet meer kaduk gaat :wink:
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

hej f ik heb een bike met 2 remschijven voor dikke keting en hij loopt iets harder als normaal maar hij ziet er wel et zelfde uit wat voor 1 heb ik er een sendai ??
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Als je een sendai zou hebben, dan zou je dat echt wel weten.. Je zal gewoon een chinees hebben met wat leuke dingetjes erop.. Dikke ketting, powerfilter, 'race uitlaat' en dubbeleschijfremmen zijn dingen ze vaak extra zijn op chineesjes.. ik neem aan dat je bike tussen de 150.- en de 200.- was?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

ja hij koste nieuw 285 maar hij was 2de hands maar er was nooit op gereden (heb ik wel gelijk gecheckt) hij had em al een jaar in de ghuiskamer staan voor de fun dus er zaten kleine beschadigingen op
dus ik heb em gekocht voor 135
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

he is denk ik en merkloze want hij was misschien wel duur toen hij hem kocht maar zo duur waren de mini's toen ene maat van mij had hem voor 325 euro :shock:
gewoon merkloos dingetje
Gesloten