Eindelijk...

Hier kan je praten over minibike gerelateerde zaken
English: Talk about minibike related stuff

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Dit jaar Nk rijden of toch nog een jaar wachten???

Dit jaar
14
47%
jaar wachten
16
53%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gast

Eindelijk...

Bericht door Gast »

Eindelijk heb ik dan een minibike aangeschaft.
De 1ste keer had ik blij me motorbroek (met kneepads) van me combi aangetrokken en klaar om plat door de bocht te gaan.
Dat viel toch effe tegen en uiteindelijk had ik wel in korte broek kunnen uitproberen.
Ik kwam niet in de buurt van met me knie aan de grond.
Voor me gevoel (op dit moment) is dat ook onmogelijk omdat me voet in de weg zit.
Als ik nu door de bocht ga raakt me schoen continue het asfalt.
Maar ik ben bang dat als ik hem nog platter leg,ik de minibike misschien ga liften waardoor ik onderuit ga.
Maar voor de rest voelde de bike prima aan en met de power zat het ook goed.
Ik twijfel nog als ik dit jaar NK's ga rijden.
Ik weet dat het tempo op dit moment in het NK nog te hoog ligt om competatief te zijn.
Achteraan rijden of laatste worden vind ik niet erg maar zolang ik maar wel me lijnen kan houden.
Niet dat ik continue aan de buitenkant zit omdat ik aan de kant moet en weer eens door iemand op een ronde ofzo word gezet.Dus daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik heb trouwens ook een nieuwe nickname op dit forum,ik heet nu Spercie-B en voorheen dcati.
Ik zat te twijfelen tussen Water-M of Spercie-B.Tis wel duidelijk welke het is geworden...
Laatst gewijzigd door Gast op ma 08 nov 2004, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
wevie666

Bericht door wevie666 »

wat voor een minibike heb je dan?
Gast

Bericht door Gast »

Pasini,ik zal binnekort wel paar foto's plaatsen.
Gebruikersavatar
JaGuTo Racing Team
forum gebruiker
Berichten: 176
Lid geworden op: do 28 okt 2004, 15:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door JaGuTo Racing Team »

Zit je met je hielen op de steuntjes van je minibike of met je zijkant van je voeten.? Want ik zie veel mensen met hun hielen op een minibike zitten en dan kun je niet plat door de bocht..
[url=http://www.jagutoracing.nl/][img]http://members.home.nl/h.sterk/images/sticker.jpg[/img][/url]
wevie666

Bericht door wevie666 »

je moet de zijkant van de voet op het stepje zetten..
Gast

Bericht door Gast »

Ik zet inderdaad gewoon me voet op de stepjes maar ik zal ze weleens schuin erop zetten,thnx.
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Oud topic dit, maar dat maakt niet uit.. Zie 'm nu pas :lol:
Natuurlijk NK gaan rijden!! Heb ik ook gedaan zonder enige ervaring vooraf, en het viel best mee eigenlijk.

Over voeten aan de grond.
De eerste paar races versleet ik per manche (bijna) een slidertje van mijn minibikeschoenen :o Dat heb ik inmiddels niet meer.
Afbeelding
Ik zet m'n voeten met de zool tegen de motor, dus met de buitenkant op het stepje. Na de race heb ik altijd wel wat pijn in de enkels, vanwege mijn lengte.. Maar op deze manier heb ik m'n voeten nooit aan de grond, maar juist de knie (zoals het hoort 8) ).

Als je niet zo groot bent als ik (1.91), kan je in principe je voeten met de zool op je stepjes hebben. Zie Henk de Ruiter en Danny v/d Boogaart (de eerste twee):
Afbeelding

Supermooie fiets heb je trouwens! 8)
Tot ziens bij de NMC's! :wink:
Gast

Bericht door Gast »

hey titanium pads mag je die eigenlijk gebruiken, had een paar gevonden van merk Evolution, word lekker vonken.
jesse-13

Bericht door jesse-13 »

als ik jou was zou ik niet met je stepjes over de grond gaan :lol:
#mikey#

Bericht door #mikey# »

ik ben 1.96 en rijd ook gewoon met de punten van me schoenen op de stepjes ik raak de grond ook niet met me schoenen maar wel met me pads 8)
Gast

Bericht door Gast »

Hey JVDW Racing,

Thnx voor de uitleg :D ,maakt het wel een stukje duidelijker met foto's erbij.
Ik ben er nog steeds niet over uit als ik dit jaar al NMC's ga rijden,ook in verband met vervoer.
Ik heb zelf geen rijbewijs dus ben ik altijd afhankelijk als iemand me dan wil brengen.

Ik ga wel trainen/oefenen op het circuit van stadskanaal.
Misschien zijn jullie daar dan ook :D en kan je mij effe voorrijden welke lijnen ik moet rijden op het circuit ;).

Ik had ergens in een ander topic al gelezen dat je zo rond de 1,90 was.
En aangezien ik ook bijna 1.90 ben had ik jullie site al effe bezocht om te kijken hoe jij door de bocht ging :lol: (trouwens gave site).
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Spercie-B schreef:Hey JVDW Racing,

Thnx voor de uitleg :D ,maakt het wel een stukje duidelijker met foto's erbij.
Ik ben er nog steeds niet over uit als ik dit jaar al NMC's ga rijden,ook in verband met vervoer.
Ik heb zelf geen rijbewijs dus ben ik altijd afhankelijk als iemand me dan wil brengen.

Ik ga wel trainen/oefenen op het circuit van stadskanaal.
Misschien zijn jullie daar dan ook :D en kan je mij effe voorrijden welke lijnen ik moet rijden op het circuit ;).

Ik had ergens in een ander topic al gelezen dat je zo rond de 1,90 was.
En aangezien ik ook bijna 1.90 ben had ik jullie site al effe bezocht om te kijken hoe jij door de bocht ging :lol: (trouwens gave site).
Misschien gaan we nog wel trainen op Stadskanaal :) Moeten we even zien. Zou leuk zijn natuurlijk :wink:
Bedankt voor de complimenten trouwens 8)
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

JaGuTo Racing Team schreef:Zit je met je hielen op de steuntjes van je minibike of met je zijkant van je voeten.? Want ik zie veel mensen met hun hielen op een minibike zitten en dan kun je niet plat door de bocht..
Beste Jaguto, ik weet niet precies wat je bedoeld met hielen op de minibike, maar ik rij ook meestal met de stepjes tot aan de hielen. Maar de voeten wel plat tegen het motorblok aan.
Als je zo rijdt, dan heb je meer stabiliteit in de bochten. Al is het allemaal maar een eigen gewen wording. In italië hangen de meeste hun voet zelfs volledig naar beneden! (zie italiaanse sites)

En voor SpercieB. Rij maar NK! daar zal je een pak meer leren dan in je eentje op een kartbaan! 1 goede raad: Hou je ogen en oren open op de wedstrijden en gij zult veel leren! (zei de Oude Belg)
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Afbeelding
:lol:

Of ik 't nou mooi vind lijken? Nee :)

Afbeelding
Dit nog wel opzich :P
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

of zo:
Afbeelding

Alleen is erg vermoeiend.
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Plaats reactie