Derbi Master zijn Mini Bike

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Meestal nemen ze voor een stinger een binnenmaat van 22mm, ik zal nog wel ff nakijken ook.
derbi master

Bericht door derbi master »

oke bedankt

en de pijp vanaf me cil (org op de pijp) was maar 21mm binnen werks :? ga er ma een 28 of 30mm op zetten :wink:
Gast

Bericht door Gast »

het buisje in de demper moet dezelfde diameter hebben als de tailpipe (want die heeft nog een tailpipe werking). Dus het bochtje (de tailpipe) dezelfde diameter maken als de demper binnendiameter. Heb het uit die tweetakt uitlaten special van MOTO 73 van heeeeel lang geleden gehaald.

duzz
derbi master

Bericht door derbi master »

aha dus de zeflde diamter als het pijpje met al die gaatjes in je demper

oke thenks

morge naar de staal boer om te kijken of ie wat pijpjes heeft en of ie die kan buigen voor me :) (binnen diameter 28mm)
Gast

Bericht door Gast »

klopt als een bus (van 28mm haha).
Gast

Bericht door Gast »

28mm als tail? :|

Voorbocht mag ik hopen? :P voorbocht moet mooi op cilinder aansluiten etc. Ik gaat zo ff opzoeken...

EDIT: Ok Bell style geeft bij een cilinder inhoud van 50 tot 80cc een stinger lengte van 100 tot 205mm en een binnendiameter van 17 tot 19mm...

Maar dit zijn maar richtwaardes. Simonini heeft standaard geeneens een stinger, behalve de demper. Probeer hem zo kort mogelijk te houden denk ik.
Gast

Bericht door Gast »

als de demper binnen diameter 28mm is dan moet de tailpipe dat ook worden, maar het lijk mij wel een beetje dik ja.
derbi master

Bericht door derbi master »

aha oke eens kijke wat ik nog heb liggen :lol:

en die 28-30mm binnen werkse pijp die is voor bij me uitlaat poort idd [-X

nou kon dus hier in de buurt nergens pijpen van 1-1.5mm dik vinde van een binne diameter van 28-30mm dus heb ik via via een ventje gevonde die voor me 1.5mm plaat staal van 30cm lang kan walse 8) dan ek 30mm binnen werks en dan kank verder gaan klooie :wink:
derbi master

Bericht door derbi master »

nou eb vanaaf dus ff met me pijp bezig geweest heel gepruts weer maar het resoltaat is der :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nu me voorbocht nog die word gewalst voor me dus kank morge om en dan pas make :)
Gast

Bericht door Gast »

jaja t begind al wat te worden 8)

dat ding gaat straks echt vliegen denks met die 75cc :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

ut word vast wel wat ,,, succes
derbi master

Bericht door derbi master »

nou pijp is dus na lang geploeter en heel wat gelas pasgemaakt 8) (lekt nog een klein beetje bij het koppel stuk) dus morge eens kijke hoe het rijd :wink: en morge komen der foto's En filmpie's O:)
Gast

Bericht door Gast »

je schoenen stinken strax naar uitlaat gassen heb ik nu ook.
derbi master

Bericht door derbi master »

ja dat klopt maar ja veel anders kan het niet en dan stinke ze maar :)

hier heb ik wat foto's van hoe ie der nu bij staat en paar filmpies 8)

http://members.lycos.nl/jobse86//Mini%2 ... /Filmpies/Klik hier voor naar de map met filmpies te gaan|

en hier nog wat foto's:

Afbeelding

en hier mijn super laskunste :wink:
Afbeelding

nu nog een beetje inrijde
Gast

Bericht door Gast »

Laat je koppeling nog wat meer slippen, zal ie nog wat leuker wegtrekken waarschijnlijk.
Plaats reactie