UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Uitdraai staat er.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Ziet er goed uit!
Ben benieuwd wat er maandag met die van mij gaat gebeuren :wink:

Trouwens, hier weer even de twee grafieken samen gevoegd.
Volledig aangepaste watergekoelde chinees vs. Tai Chi met ABT uitlaat en 17,5mm carb.:
Afbeelding

Toch interessant te zien hoe de Tai Chi veel meer vermogen onderin heeft, terwijl de watergekoelde het echt moet hebben boven de 8000 toeren.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Wat ik me vooral afvraag is waar het grote verschil met de eerste meting uit voortkomt?! (die van 7,5Pk)
Patrickn

Bericht door Patrickn »

hey welke malossi kleppen zijn dit ?

Afbeelding

kan ik deze gewoon op me std membraam monteren


zijn dat mss deze kleppen

http://www.euroscooters.nl/shop/product ... ts_id=2534

mvg

ohja hoe heb je dat trouwens gedaan met de choke van die 17.5 carb ?? of gewoon geen choke ?
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ik ben al een eeuwigheid op een nieuwe tank aan het wachten omdat mijn huidige tank lekt. Dus ik kan helaas niet testen met mijn tai chi.

Ik had het idee dat mijn bike met een sproeier 94 in mijn 17.5 carb veeel te veel benzine kreeg. Ik snap er niks van, alles sluit goed af, ik heb een goed spruitstuk, de membraamplaatjes sluiten goed af. De gasnaald stond al op de een na zuinigste stand.

Kan het zijn dat dat aan mijn cilinder ligt, dat daar gewoon een fout in zit :roll: ?

Hopelijk komt mijn nieuwe tankje maandag binnen, dan kan ik het nog ff uitgebreid uitproberen allemaal.
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Hmz, kheb de cilinder er af gehaald. Zag er eigenlijk wel heel goed uit. Geen beschadigingen, (vrijwel) geen bramen. Geen hoogte verschillen in poorten. Dus dat is in orde.

Zou het trouwens veel verschil maken om een a8 gasnaald in mijn 17.5mm te zetten? Ik weet niet wat het verschil in naald is, spitser/boller/langer? Bij ons in de buurt beweerde de man van de scooterzaak dat hij geen losse naalden kon bestellen anders dan het origineel van de carburateur.

Nu ga ik mijn kop vlakken, vervolgens de het membraam en de aansluiting van het spruitstuk ff controleren.
nolleke

Bericht door nolleke »

zo vandag eens getest met mijn tai-chi,s
het gekke is dat de 1 wel goed loopt (zeer goed )
iets te zenieuwachtig aan het gas maar verder doet hij het goed
maar de andere die wordt warm en heeft er dan geen zin meer in
komt gewoon niet meer op toeren
denk toch aan een brandstof probleem
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

royal schreef:Hmz, kheb de cilinder er af gehaald. Zag er eigenlijk wel heel goed uit. Geen beschadigingen, (vrijwel) geen bramen. Geen hoogte verschillen in poorten. Dus dat is in orde.

Zou het trouwens veel verschil maken om een a8 gasnaald in mijn 17.5mm te zetten? Ik weet niet wat het verschil in naald is, spitser/boller/langer? Bij ons in de buurt beweerde de man van de scooterzaak dat hij geen losse naalden kon bestellen anders dan het origineel van de carburateur.

Nu ga ik mijn kop vlakken, vervolgens de het membraam en de aansluiting van het spruitstuk ff controleren.
Hallo

Ik ben van mening dat een A8 naald noodzakelijk is een A7 is net te rijk onderin.

Ik kan je wel aan een naald A8 helpen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Patrickn schreef:hey welke malossi kleppen zijn dit ?

Afbeelding

kan ik deze gewoon op me std membraam monteren


zijn dat mss deze kleppen

http://www.euroscooters.nl/shop/product ... ts_id=2534

mvg

ohja hoe heb je dat trouwens gedaan met de choke van die 17.5 carb ?? of gewoon geen choke ?
Malossi VL 14.

Op de 17,5 mm kan je een hand choke kopen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Patrickn

Bericht door Patrickn »

*HANK* schreef:
Patrickn schreef:hey welke malossi kleppen zijn dit ?

Afbeelding

kan ik deze gewoon op me std membraam monteren


zijn dat mss deze kleppen

http://www.euroscooters.nl/shop/product ... ts_id=2534

mvg

ohja hoe heb je dat trouwens gedaan met de choke van die 17.5 carb ?? of gewoon geen choke ?
Malossi VL 14.

Op de 17,5 mm kan je een hand choke kopen.
heb je zon handchokesetje van polini erop gezet ?? di is nl met kabel maar ik wil graag met een lipje hebben zoiets als de std 14mm ook heeft
race--ace

frame

Bericht door race--ace »

Ik ben het helemaal eens met de bevindingen rond het frame.
Zelf kon ik hem na complete demontage ook niet meer in elkaar krijgen zo scheel was hij.
Heb gedeelten los moeten zagen en opnieuw lassen.

Voor de uitlaat heb ik ruimte moeten maken door een framepijp echt te halveren en van achteren weer dicht te maken met een vlakke plaat.

De achterloop van het voorwiel heb ik verandert door het achterframe in te korten zodat hij achter minder hoog staat daardoor verandert ( groter) de balhoofd hoek.

Inmiddels loop ik al tijden te tobben met de carburateur afstelling heb inmiddels de carburateur vervangen door een 16 mm Yamaha FS1 carburateur alleen die krijgt maar heel even genoeg benzine en dan staat hij droog, zal dat oplossen.
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: frame

Bericht door ab-tuning »

race--ace schreef:
Inmiddels loop ik al tijden te tobben met de carburateur afstelling heb inmiddels de carburateur vervangen door een 16 mm Yamaha FS1 carburateur alleen die krijgt maar heel even genoeg benzine en dan staat hij droog, zal dat oplossen.
Dan moet je het vlotterniveau iets hoger zetten :wink:
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Aikido gast
forum gebruiker
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 12:13
Locatie: Nieuwerkerk aan den ijssel

Bericht door Aikido gast »

schoon maken doet wonderen :)
GRC RR #17 Senior standaard
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Zo dat zeker!, gisteren bij PIR3lli langsgeweest en hij heeft een hoop voor me afgesteld en schoongemaakt. Rijd echt heerlijk nu. Start probleem is ook weg/veel minder
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

ik ga eindelijk iets aanpassen aan mijn radiator , en trouwens geweldig topic mijn complimenten voor het onderzoek en bedankt vor de tips :D

Mitch. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Mitch, Wat ga je eraan veranderen dan?
Gesloten