Miniracer - Nieuwe fotos - gepolijste voorvork - 20-08-2004
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
gerben...je bent een donderse wieslippe...dikke vetbek..
ma ik zocht dat ding al..had er ooit eens iets over meegekregen..magoed..meningen van minibikers is niet verkeerd.!..
alsnog..
iemand hier zijn mening over ?..
greetz
ma ik zocht dat ding al..had er ooit eens iets over meegekregen..magoed..meningen van minibikers is niet verkeerd.!..
alsnog..
iemand hier zijn mening over ?..
greetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
hmja..
kzie wel..
iemand nog verdere tips ?...
Waar ik bijvoorbeeld ECHT op moet letten bij het tunen en maken van een lekker snel blokje...
Deze vraag vooral gericht aan de echte wedstrijdracers..
Greetz
JW Mini Racing
kzie wel..
iemand nog verdere tips ?...
Waar ik bijvoorbeeld ECHT op moet letten bij het tunen en maken van een lekker snel blokje...
Deze vraag vooral gericht aan de echte wedstrijdracers..
Greetz
JW Mini Racing
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
YoUntiej Mini Racing schreef:Probleem trouwens opgelost...
ik had me blokophangings platen er te LAAG ingelast, zodat me blok te dicht op de grond hing....platen er weer afgehaald...
en ga ze vandaag opnieuw erin maken...dan blok erin...en heb geinformeerd bij mijn woonplaatselijke woonplaats Groothandel....met brommer onderdeeltjes enzo:P...
Polini 65cc konk daar nie mer krijgen...dan ma ergens anders..komt wel goed...
enige membraan cilinder die ze hadden was de 75 Gilardoni...en hoe jammer et ook is..et mag nie... >70cc...
duS....
dan snel spul in 1 keer kopen..geen gezeur..geen goedkope zooi erop..alles goed, alles snel, alles betrouwbaar...
Cilinder (laten) tunen, carters pas maken, krukaswangen vullen, Koppeling iets verlichten, HPI erop, carterhelfden daarna stralen, cilinder erop...alles aansluiten...uitlaatje maken....en inrijden maar...
NOg 1 vraag over het polijsten van mijn spoelkanalen @ carter..
is het beter dit te polijsten ?..of "ruw" te laten..
polijsten lijkt MIJ beter...voor snellere stroming van het mengsel..
Iemand hier een mening over ??...
Greetz
Untiej Racing
spoelers ruw laten!!!
polini cilinder kun je bestellen bij: www.50cc.nl
Succes
Wim
spoelers niet polijsten!!
Als je het ruw laat vormt er een laagje aan de binnenkant van het carter waar door het nog beter stroomt zonder wervelingen! Ik heb er nog wel een schuurpapiertje door gehaald.
Te ruw is ook niet goed.
Secundair tandwiel bijwerken? platen aan de zijkant ivm het slaan op en door de olie! deden ze vroeger bij de sowb race's ook!
Als je het ruw laat vormt er een laagje aan de binnenkant van het carter waar door het nog beter stroomt zonder wervelingen! Ik heb er nog wel een schuurpapiertje door gehaald.
Te ruw is ook niet goed.
Secundair tandwiel bijwerken? platen aan de zijkant ivm het slaan op en door de olie! deden ze vroeger bij de sowb race's ook!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
bedoel je...het tandwiel dicht maken?Markie schreef:spoelers niet polijsten!!
Als je het ruw laat vormt er een laagje aan de binnenkant van het carter waar door het nog beter stroomt zonder wervelingen! Ik heb er nog wel een schuurpapiertje door gehaald.
Te ruw is ook niet goed.
Secundair tandwiel bijwerken? platen aan de zijkant ivm het slaan op en door de olie! deden ze vroeger bij de sowb race's ook!
verders mooi bike!
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
In het secundair carter blok is het niet nodig om een hogere carterdruk te krijgen! dit is alleen van toepassing in het krukas carterdeel.
Ja, als je het secundair tandwiel dicht maakt: bijv ingieten of platen erop doen. Anders kun je het secundair tandwiel verglijken met een soort van schep! Zorg wel dat je ze goed vast maakt
daar komt toch ook wat kracht op te staan, dus ze willen wel eens losschieten! Ik ben nu aan het kijken met wat ik het ga ingieten!
Ja, als je het secundair tandwiel dicht maakt: bijv ingieten of platen erop doen. Anders kun je het secundair tandwiel verglijken met een soort van schep! Zorg wel dat je ze goed vast maakt
daar komt toch ook wat kracht op te staan, dus ze willen wel eens losschieten! Ik ben nu aan het kijken met wat ik het ga ingieten!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Jep.. You`re right...
had er ff nie aan gedacht met krukas ruimte..en je andere carter ruimte..
krukas vullen doek sowieso....wel voor meer druk..
en je moet eigelijk gewoon 2 platen laten draaien aan weerszijden van het tandwiel..en bevesting maken...dmv bouten..lijkt mij et makkelijkst..
Zo`n idee krijg je dan..
Tandwiel van Bert van de Woude..
greetz
had er ff nie aan gedacht met krukas ruimte..en je andere carter ruimte..
krukas vullen doek sowieso....wel voor meer druk..
en je moet eigelijk gewoon 2 platen laten draaien aan weerszijden van het tandwiel..en bevesting maken...dmv bouten..lijkt mij et makkelijkst..
Zo`n idee krijg je dan..
Tandwiel van Bert van de Woude..
greetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Schep effect kan juist ook goed zijn, zo stroomt je olie tenminste goed rond.
Net als bij het koppelingshuis "tuning" verhaal. Iedereen boort er nu gaten in met de gedachte dat het gewicht scheeld en sneller rijd ofzo... terwijl een van de eerste met het idee het juist deed om de spoeling van de olie naar de koppeling beter te maken...
Net als bij het koppelingshuis "tuning" verhaal. Iedereen boort er nu gaten in met de gedachte dat het gewicht scheeld en sneller rijd ofzo... terwijl een van de eerste met het idee het juist deed om de spoeling van de olie naar de koppeling beter te maken...
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
idd..heb je gelijk in...
OF je doet het niet..
OF je maakt het wel..en maakt het HELEMAAL oliedicht...
en idd...ik geloof dat de gaten in de koppeling nie helpen...dan kan je wel zeggen..alle kleine beetjes helpen..maar de eerste functie is inderdaad het stromen van de olie na het kopp.huis...
Miss iemand wel opgevallen..hoe piepklein dat gaatje is..waar de olie zich doorheen moet "werken"..??
OF je doet het niet..
OF je maakt het wel..en maakt het HELEMAAL oliedicht...
en idd...ik geloof dat de gaten in de koppeling nie helpen...dan kan je wel zeggen..alle kleine beetjes helpen..maar de eerste functie is inderdaad het stromen van de olie na het kopp.huis...
Miss iemand wel opgevallen..hoe piepklein dat gaatje is..waar de olie zich doorheen moet "werken"..??
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !