[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

Hank ik heb een vraagje...

Toen jij de zuiger vervangen had , heb je toen een overmaat zuiger gekocht of gewoon de standaard maat?
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

dennisvaassen schreef:Hank ik heb een vraagje...

Toen jij de zuiger vervangen had , heb je toen een overmaat zuiger gekocht of gewoon de standaard maat?
Hallo

Ik rij nu 2 jaar met deze cilinder en er is geen slijtage te zien, dus koop elke keer een B zuiger.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Neluhz

Bericht door Neluhz »

dave schreef:eigenlijk, een soort van powervalve, maar dan net weer wat anders alleen het zelfde idee. Het mooiste zou zijn om een powervalve te ontwikkelen voor de minibike, welke automatisch, door een 2e kabel of dergelijke word bediend.
powervalve is idd mooi idee, maar maak het maar eens :|
misschien wel te doen indien je een testbank tot je beschikking hebt, maar je zult hele nieuwe formules moeten verzinnen, wil je echt resultaat behalen denk ik.
heb ook nog nooit een zelfbouw powervalve gezien, maar is idd een leuk idee :P
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

*HANK* schreef:
dennisvaassen schreef:Hank ik heb een vraagje...

Toen jij de zuiger vervangen had , heb je toen een overmaat zuiger gekocht of gewoon de standaard maat?
Hallo

Ik rij nu 2 jaar met deze cilinder en er is geen slijtage te zien, dus koop elke keer een B zuiger.
oke bedankt dan weet ik welke ik moet kopen :D

kom er trouwens net achter dat er een evo zuiger in de mini zit en een standaard krukas :?
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
race--ace

16 mm

Bericht door race--ace »

Is 16 mm niet het maximum dat gebruikt mag worden voor de eigenbouw tweetakten ? ik houd me daar bij mijn puch maxi tenminste aan voor het geval ik ooit nog eens RAP wedstrijden ga rijden.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 16 mm

Bericht door üntiej#21 »

race--ace schreef:Is 16 mm niet het maximum dat gebruikt mag worden voor de eigenbouw tweetakten ? ik houd me daar bij mijn puch maxi tenminste aan voor het geval ik ooit nog eens RAP wedstrijden ga rijden.
50cc = max 20mm
65/70cc = max 16mm

Onthou dat.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

heje

Bericht door Gast »

t zal wel weer aan mij liggen :roll: maar umm waarom bij een 50 cc max een 20 mm? en bij 65/70 cc max 16 mm? Ik vind dit nogal maf ik weet dat jullie gelijk hebben maar ik zou zeggen juist andersom :oops: kan iemand mij dit uitleggen waarom het juist zo is? :wink:

mvg

GvP
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

dat doen ze omdat anders de 70cc ( vaak een stuk harder trekken)
ga maar racen met:
70cc en 21mm
50cc en 21mm
dan merk je wel wat hoor!
ligt ook aan de afstelling.
en untiej was het geen 21mm voor 50cc?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Nee Bas het is 20mm op 50cc.

Niels
Gast

heje

Bericht door Gast »

aha dat snap ik, maar dan kan je tog speciale klassen doen voor 70 en 50 cc en wat voor carb dat moet je dan zelf weten :roll: ik doe ik hier nu dom :oops: nja t is wel logisch maar tog dan heeft een 70 nog maar weinig zin lijkt mij :roll:

mvg

GvP
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Re: heje

Bericht door TnTnelis »

Guus van Pienbroek schreef:aha dat snap ik, maar dan kan je tog speciale klassen doen voor 70 en 50 cc en wat voor carb dat moet je dan zelf weten :roll: ik doe ik hier nu dom :oops: nja t is wel logisch maar tog dan heeft een 70 nog maar weinig zin lijkt mij :roll:

mvg

GvP
Toch rijd 70% of misschien wel meer met 70cc,puch klasse is er eigenlijk niemand dacht ik met 50cc.

Niels
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ook een groot deel rijd met 65 cc.. :wink:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Bianchiteamnoord
forum gebruiker
Berichten: 158
Lid geworden op: di 03 jan 2006, 06:19
Locatie: Assen

Bericht door Bianchiteamnoord »

en we hebben ook allemaal tijd om met nog meer aparte klassen te gaan rijden haha we komen al in tijd nood

gr sven
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Zo een kleine update hoe het er voorstaat, namelijk de eerste training op Zwolle is geweest.

De aanpassingen zijn zeker ten goede gekomen, de bike trekt van onderuit een heel stuk beter, met als gevolg mijn persoonlijk beste tijd daar kunnen verbeteren.

Alleen de dip bij de 14000 toeren verstoord het uiteindelijk.
We hebben getest met verschillende tandwiel verhoudingen, als hij heel kort vertand staat dan komt hij door de dip heen en schiet er alsnog een keer vandoor maar het duurt te lang, dus uiteindelijk op de ronde tijd langzamer.
Vertanden we langer dan komt hij niet door de dip heen, en blijft bij 14000 steken.

Dus, er komt een andere uitlaat.
Maar om nu de juiste te bepalen hebben we besloten ( ik en Aad) om een testuitlaat te maken, een die uit verwisselbare sigmenten is opgeboud en met flenzen, zo is het mogelijk om een stukje van de uitlaat aan te passen en er dus niet elke keer een hele nieuwe gemaakt hoeft te worden, maar alleen het desbetreffende deel waar we van denken dat het anders moet zijn.
Tevens is er wat verzonnen om de eind conus traploos te kunnen verstellen, dit om de uitlaat lengte heel gemakkelijk te kunnen aanpassen.
Ja ik weet het we gaan heel ver :wink: maar dat is nu juist de kick om het helemaal voor elkaar te krijgen, tevens kunnen we deze uitlaat ook voor andere setups van b.v. scooters of Puch blokken gebruiken en dus ook hier een ideale uitlaat voor ontwerpen en testen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

*HANK* schreef:Tevens is er wat verzonnen om de eind conus traploos te kunnen verstellen, dit om de uitlaat lengte heel gemakkelijk te kunnen aanpassen.
Dit is precies wat ik had verwacht :wink:
Het kon niet uitblijven namelijk..

Ben benieuwd..
Gaat het in Zwolle al toegepast worden ? Of is dat nogal krapdag
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie