Blue Tai Chi: 17,5mm+ABT-uitlaat. Update P8: fotootjes!!

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Thanx!

Ben er ook ontzettend blij mee.
Nu maar hopen dat ik er veel plezier van heb!
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Nou ! Geweldig ding!!! Mischien nog je velgen blauw? zou mooi staan. Waneer zie ik je rijde?? :?: :P
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Justin schreef:Waneer zie ik je rijde?? :?: :P
Heb je me vandaag niet gezien of gehoord dan??

ssssssst, niet verder vertellen dat ik in de straat heb gereden hoor.... :lol:
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

:P nee niet gehoord , ik zit op sgool weetje :shock:

rijdie lekker dan? Zeker je eerste keer met de aanpassingen?

(boeie dat je op de weg rijd?, ik ben nog nooit ergens anders geweest dan op de weg :P )
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Het is echt niet te geloven hoe snel ie geworden is...
Hij was al rap, maar nu...... :shock:
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Hoe hard gaf je kilometer teller aan dan? hier in de "Langeraarse straatjes"
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

63 echte km's... met 6-68 vertanding.
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

PIR3lly schreef:63 echte km's... met 6-68 vertanding.
dan klopt er iets niet..! met die vertanding en wat jij eraan gedaan hebt moet je veel en veel sneller kunne..!
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Euhm, nee. niet echt... Klopt hardstikke goed zelfs...
Reken maar uit. 89cm banden omtrek, 6-68 vertanding, max 14000 toeren per minuut:

http://www.v-racer.nl/html/speedo.html

Je kunt het ook zonder dit programmaatje uitrekenen, kom je op precies hetzelfde uit.
En dat is het theoretisch maximaal haalbare.
De dingen die ik veranderd heb hebben geen invloed op topsnelheid (misschien iets meer toeren door aanpassing van het cilindertje), het geeft alleen meer trekkracht. Je zit dus sneller aan je top, maar je top wordt niet hoger (bij dezelfde vertanding).
Laatst gewijzigd door PIR3lly op ma 13 mar 2006, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

nou ik neem aan dat de carb en de uitlaat toch wel aardige verbetering op top heeft..!

kan me niet voorstellen.. enne ik rijd zonder aanpassingen al 75..!
op mn eigen teller voor auto !
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Steven, ik heb al vaker snelheden van jou gelezen...
Ik ben bang dat ze bij jou niet helemaal kloppen (of je moet een 7-68 of 8-68 vertanding hebben, heb je dat wel eens gechecked?)

Het is echt vrij simpel.
Jouw banden omtrek is toch ook iets van 89cm? (je had je teller op 890mm staan).

Een tai chi maakt maximaal 14000 toeren per minuut (kijk maar naar de uitdraaien van de test tai chi).

Op dit top toerental draait je achteras dan (met 6-68 vertanding): 14000/68x8=1235 toeren per minuut. Dus in een uur 1235x60=74100 omwentelingen.
Elke omwenteling is 89cm, dus per uur 74100x89=6594900cm
Dit is dus 65,949 km per uur....
Harder kan gewoon echt niet, maakt niet uit hoe groot je carb of uitlaat is.
Als je blokje niet meer dan 14000 toeren maakt, gaat het gewoon niet!
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

PIR3lly schreef:Steven, ik heb al vaker snelheden van jou gelezen...
Ik ben bang dat ze bij jou niet helemaal kloppen (of je moet een 7-68 of 8-68 vertanding hebben, heb je dat wel eens gechecked?)

Het is echt vrij simpel.
Jouw banden omtrek is toch ook iets van 89cm? (je had je teller op 890mm staan).

Een tai chi maakt maximaal 14000 toeren per minuut (kijk maar naar de uitdraaien van de test tai chi).

Op dit top toerental draait je achteras dan (met 6-68 vertanding): 14000/68x8=1235 toeren per minuut. Dus in een uur 1235x60=74100 omwentelingen.
Elke omwenteling is 89cm, dus per uur 74100x89=6594900cm
Dit is dus 65,949 km per uur....
Harder kan gewoon echt niet, maakt niet uit hoe groot je carb of uitlaat is.
Als je blokje niet meer dan 14000 toeren maakt, gaat het gewoon niet!
Mits je vertanding niet verandert, maar idd dat is een goede theorie :shock:

Nog nooit zo over nagedacht :twisted:
Leuk om een keer tegen zoiemand te beginnen die zecht dat zijn brommer 99km/h rijd, jammer dat je net nogal veel gegevens moet weten :roll:

Grt Rik
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

nouja.. sorry..

tgeeft me niets wat jij en/of anderen er van vinden..

tgaat me er meer om dat ik zelf weet hoe snel i gaat.. en ik ben er tot nu toe snel zat mee..!
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Ik val je niet aan hoor steven... Het is ook niet mijn mening, maar gewoon een harde feit. Soms lijkt het inderdaad of die dingen echt bloedsnel gaan. Echte km's zijn echter meestal wat lager dan je zelf verwacht. Weet je trouwens echt zeker dat je een 6-68 vertanding hebt? Misschien is het wel anders en haal je dus wel die 75km/uur.

De meeste mensen weten ook nooit precies hoeveel toeren hun bike draait. Wij hebben het voordeel dat hank de test chinees en een tai chi op de bank heeft gehad. Die test chinees had ook een abt uitlaat en een 17,5mm carb en kwam ook niet boven de 14000 toeren uit.

En met de test chinees gebruikten ze een 6-72 vertanding, dus die zal niet harder dan 62km/uur gaan. Alleen trekt ie natuurlijk wel bruut op en dat is toch waar het om gaat op de kartbaan.

Wil je snelheden boven de 100 halen, dan kun je er altijd nog een 9-67 vertanding opgooien... :wink:
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Het ziet er netjes uit zo, de kuip past weer mooi zo.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Plaats reactie