Ervaring met 6,5" sendai velgen

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

wevie666

Ervaring met 6,5" sendai velgen

Bericht door wevie666 »

Wie heeft er een beetje ervaring met 6,5" sendai velgen? Ik zit er namelijk sterk aan te denken om deze te kopen voor mn zelfbouw mini.. is dit wat en zijn deze goed te bevestigen (tandwiel enzo).

ltr wevie
Gast

velgen

Bericht door Gast »

waar wil jij die kopen bij jos van dijk? want die wil ik ook kopen maar ik weet nie of da die van sendai zijn of iets anders maar ik ben benieuwd
mazzzl jeroen
wevie666

Bericht door wevie666 »

jos heeft of dure sendai of heel goedkope blata velgen.. als het sendai velgen bij jos zijn zou het mooi zijn want dan hebben ze de zelfde aansluiting (tandwiel enzo) als blata... dan fiks je die banden er zo in
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ik ben ook nog opzoek naar een 6.5 inch voorvelg als dat die nou zijn met die blata aansluitingen waar ik natuurlijk op hoop zou dat mooi zijn voor mij. heeft iemand al z'n sendai velg???

mzzl eric
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

eric...heb jij al 6,5 inch 8ervelg dan?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

rossi

ik heb geen 6.5 inch achtervelg
maar je weet nog niet natuurlijk dat ik van het najaar een mini gabouwen met een scooter blok waar een 10inch achtervelg opzit daarom zoek ik een 6.5 inch voorvelg.

mzzl eric
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

wevie666 schreef:jos heeft of dure sendai of heel goedkope blata velgen.. als het sendai velgen bij jos zijn zou het mooi zijn want dan hebben ze de zelfde aansluiting (tandwiel enzo) als blata... dan fiks je die banden er zo in
Yo

ik heb ook velgen van Jos Dijkman

Blata remschijven passen net niet!!

polini wel, er zit ietje verschil in de steekcirkel van de bevestigingsgaatjes, ook bij Blata en polini!

klein rond vijltje, 20 minuutjes, en alles past!!

velgen zijn goed!! alleen dichten de banden niet netjes af, lopen snel leeg!


GGrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

Je kunt beter gewoon orginele velgen van Polini kopen met PMT banden erbij ofzo. Hier betaal je mss een paar tientjes meer voor, maar zijn een stuk makkelijker te monteren + dat je er veel langer plezier van hebt en deze dichten WEL goed :wink: !!!

Ik heb ze vorige week ook besteld en had ze de volgende dag in huis en tot nu toe hebk er een goede ervaring mee! En volges mij zijn er weinig mensen die over deze velgen klagen...

(hoop dat ik niet off topic ging :P )
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Dat ben ik niet helemaal met je eens..

Het niet afdichten is niet echt een probleem, als je een pomp of een compressor meeneemt kun je ze altijd weer oppompen.

Polini heeft alleen nog maar deelbare velgen. Ook al zijn ze nieuw, ze lekken ook.. Check de spanning maar eens na 1 week..

Bij alle nieuwe minibikes bestaan de velgen uit 1 gedeelte. De banden kun je op een wedstrijd er op laten draaien (bij Vincent Hop) of zelf doen met een paar lepels.. Polini velgen splitsen en weer in elkaar zetten kost meer tijd.. Ik heb vorige week nog 4 nieuwe banden op polini velgen gelegt..

Het verwisselen van banden doe je, bij intensief gebruik, misschien twee keer per jaar.. Dus waar maak je je druk om..

De sendai velgen en banden zijn een stuk goedkoper als PMT banden en polini velgen. Dus een goed alternatief als je een fun-bike hebt of als je weinig rijdt..
Gebruikersavatar
Stenley
forum gebruiker
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:45
Locatie: Eindhoven

Bericht door Stenley »

Mwoaah, ik vind die deelbare velgen wel rielekst. Bij mij liepen ze echt niet binnen een week leeg. Heb er 2 jaar meegereden en nooit problemen.

En over het verwisselen van banden, op Zwolle reed ik vorig jaar mijn wiellagers kapot en toen moest de velg uit elkaar, binnen kwartiertje was het wiel eraf, uitelkaar, inelkaar en weer gemonteerd :D Met een beetj goeie wil gaat dat ook heel snel.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Om de wiel lagers te vervangen, hoeft de velg echt niet elkaar!
wevie666

Bericht door wevie666 »

Wim schreef:
wevie666 schreef:jos heeft of dure sendai of heel goedkope blata velgen.. als het sendai velgen bij jos zijn zou het mooi zijn want dan hebben ze de zelfde aansluiting (tandwiel enzo) als blata... dan fiks je die banden er zo in
Yo

ik heb ook velgen van Jos Dijkman

Blata remschijven passen net niet!!

polini wel, er zit ietje verschil in de steekcirkel van de bevestigingsgaatjes, ook bij Blata en polini!

klein rond vijltje, 20 minuutjes, en alles past!!

velgen zijn goed!! alleen dichten de banden niet netjes af, lopen snel leeg!


GGrrttzz

Wim
Maar van welk merk minibike komen deze velgen nou af dan? dat ze leeglopen maakt me niet erg uit.. kan je zo weer oppompen. Het gaat mij erom of ze goed te monteren zijn.
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

wevie666 schreef:
Wim schreef:
wevie666 schreef:jos heeft of dure sendai of heel goedkope blata velgen.. als het sendai velgen bij jos zijn zou het mooi zijn want dan hebben ze de zelfde aansluiting (tandwiel enzo) als blata... dan fiks je die banden er zo in
Yo

ik heb ook velgen van Jos Dijkman

Blata remschijven passen net niet!!

polini wel, er zit ietje verschil in de steekcirkel van de bevestigingsgaatjes, ook bij Blata en polini!

klein rond vijltje, 20 minuutjes, en alles past!!

velgen zijn goed!! alleen dichten de banden niet netjes af, lopen snel leeg!


GGrrttzz

Wim
Maar van welk merk minibike komen deze velgen nou af dan? dat ze leeglopen maakt me niet erg uit.. kan je zo weer oppompen. Het gaat mij erom of ze goed te monteren zijn.

merk... geen idee, geen sendai!!

Ja goed te monteren...maar. dat had ik al gezegd!
wevie666

Bericht door wevie666 »

oke.. bedankt! ik ga binnenkort even bij jos dijkman langs en die velgen van dichtbij bekijke
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

wevie666 schreef:oke.. bedankt! ik ga binnenkort even bij jos dijkman langs en die velgen van dichtbij bekijke
k

veel plezier

weet je waar 't is?

voor 't gemak:


zwolle richting nijverdal,
afslag Lemelerveld links af
na pompstation net voor lemelerveld links
Tsplitsing links
1e weg rechts
weg volgen (slingert een beetje)
Jos Dijkman zit dan aan je rechterhand!

veel plezier!

Ggrrttzz

Wim
Gesloten