hoeveel toeren draait jou bike?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Markie schreef:12 k.....

dat wordt spannend!

aj.... en maar 50+ ? blowdown?
die 50 is al 54...en dat is met tandwiel verhouding 15-28
gooi ik dit naar 15-22 zoals meeste minibikers...dan gaat hij volgens jaaps puchcalculator zo'n 68,6..dus 70
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Wim schreef:Yo

Polini 65 membraan
zelfgedraaide cil.kop, squish 0.7
timing ... zeg ik lekker niet!
16 mm Dellorto
Peugeot 103 inlaat membraan
eigenbouw spruitstuk met powerbox
Doppler lage-weerstand luchtfilter
proma circuit uitlaat
Bosch binnen-rotor ontsteking


14.900 toeren max


Ggrrttzz

Wim
HAHAHA dat haalt het membraan niet eens
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

waarom niet?
bij scootertjes hebben ze al de 16k gehaald met membraan...wel op het blok zelf en niet de cilinder.

uitleg please
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

rossi-nr.1 schreef:waarom niet?
bij scootertjes hebben ze al de 16k gehaald met membraan...wel op het blok zelf en niet de cilinder.

uitleg please
Die zijn gewoon anders, met zon uitlaat etc haal je dat belast gewoon niet.
Scooter kan bij 14.500 zijn maximum vermogen daar leveren, zon blokje kan het onbelast wel halen maar zal zijn ermogen wel leveren bij 9000. (afhankelijk van de timing van de cilinder)
Proma circuit is zowizo niet hoogtoerig :roll:
John_W schreef:Mijn cylinder is een zelf aangepaste Eurocylinder (50 snel) en draait volgas (belast) zo'n 9000 rpm.

Deze cylinder heeft een aangepaste kop (squish ca. 0,6 mm) en de volgende poorttiming:

Inlaat 165 graden
Spoelpoort 130 graden
Uitlaat 195 graden

Deze configuratie heeft altijd op een Puch gedraaid en bouw ik nu over op mijn minibike. De bijbehorende uitlaat was zelf gemaakt en wordt op de mini vervangen door een Proma CC.
Uitlaatpoort op 195 graden is veel te hoog eigelijk , de powerband die je over hou is zo smal dat je de koppeling extreem af moet stellen met als gevolg dat die nooit heel blijft :lol:. Als je op zo'n extreem hoogtoerige cilinder een proma cc uitlaat zet die zijn powerband heeft tot 9000 toeren oid komt de cilinder nooit in zijn werkelijke powerband :roll:.
Gast

Bericht door Gast »

Trudy is een !CENCUUR! :P

Het is zowieso vrij dom om te gaan zeggen: "op gehoor zo'n 12k" of "rond de 14k" aangezien je dat nooit kan weten...

Meet dan iig belast met een goede digitale toerenteller...
derbi master

Bericht door derbi master »

derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan :wink:
Gast

Bericht door Gast »

derbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan :wink:
Lees ff goed...

Staat toch dat dit heel anders is? Dit zijn hele andere membranen. Kleppen van een polini cilinder voor puch kunnen dat gewoon niet aan. Voor scoots etc zijn de membranen gewoon beter bestand tegen hoge toerentallen.
Waarom denk je dat er carbon membraanklepjes zijn?
derbi master

Bericht door derbi master »

je kan toch carbon plaatjes in een polini membraam klooie of je gooit der een dr kit op :)

maar geloof je best ma was ma ff een glapie :wink:
Xander

Bericht door Xander »

mijn bike draait op het einde van de vertanding +\- 11k met optrekken zon 8 a 9 k heb een totaal andere koppeling uit de sobw, deze is ontworpen en getest door tovami testbanken in goes. de koppeling is volledig verstelbaar dmv scooterveertjes en afstandsschroeven. topsnelheid ligt met 18tands voor en 24 achter rond de 70km/h. op de testbank veel harder, maar dat halen we inhet echt tog niet. cilinder is een eurocilindro membraam, getuned door mezelf, carb is een 22mm walbro(valstroom) maar ben nog aan het testen met andere, heb een ritokrukas met een speciaal ervoorgemaakt zilveren bigend kooilager, en ik heb een kettingzaagontsteking met variabel ontstekingstijdstip. membraam is overigens ook bijgewerkt. ik heb ook een rechte vertanding in het blok, met een dicht secundair tandwiel. alles handgemaakt. vermogen: om en na 8pk

grtsz Xander.....
Gast

Bericht door Gast »

derbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan :wink:
En toen ging de wekker af
Afbeelding
Bram schreef:
derbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan :wink:
Lees ff goed...

Staat toch dat dit heel anders is? Dit zijn hele andere membranen. Kleppen van een polini cilinder voor puch kunnen dat gewoon niet aan. Voor scoots etc zijn de membranen gewoon beter bestand tegen hoge toerentallen.
Waarom denk je dat er carbon membraanklepjes zijn?
Idd , maar ook een scooter draait geen 18k :wink:. Verder zou een membraan uit een scooter alleen maar zorgen voor een nog gaarder gebied onderin toeren.

Mijn projectpuchie draait een 13.5k maar die levert ook vermogen tot een 13k (heb er een km teller op gehad , hij levert tot de 80-85 ook nog werkelijk vermogen...).
Dit met een 20mm mikuni , getunde eurokit (waar weinig mee van orgineel is, kettingzaak ontsteking, eigenbouw uitlaat etc). Grootste probleem wat ik alleen heb is het lopen onderin toeren (tot de 30 doet hij helemaal niets met een orginele koppeling)
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Hey Rudy


vertel 's wat wat jij allemaal hebt!!

je maakt mij uit voor....weet ik veel!!


14.900 toeren is gehaald tijdens een bekerwedstrijd in zeeland!!

op een testbank halen bijna alle bikers, die meedoen met wedstrijden de 14k!!

testbank is een test onder belasting!


maar euh, tot nu toe heb je alleen maar piepels hier af lopen zeiken!

geef ons de kans ook 's, en vertel je ervaringen!



geen groeten

Wim
Laatst gewijzigd door Wim op zo 27 jun 2004, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Wim schreef:Hey Rudy


vertel 's wat wat jij allemaal hebt!!

je maakt mij uit voor....weet ik veel!!


14.900 toeren is gehaald tijdens een bekerwedstrijd in zeeland!!

op een testbank halen bijna alle bikers, die meedoen met wedstrijden de 14k!!

testbank is een test onder belasting!


maar euh, tot nu toe heb je alleen maar piepels hier af lopen zeiken!

geef ons de kans ook 's, en vertel je ervaringen!



geen groeten

Wim




Geen groeten

Wim
Vriendelijk :roll:
Als je zo tegen me doet zal ik niet veel vertellen

Ik maak je nergens voor uit dat bij voorbaat!

Spintertje staat overgens op mijn site bij projecten (zie sig)

Maar niet met zon uitlaat, daar haal je geen vermogen meer mee bij 14+k
Kun je me vertellen wat je wilt en anders laat maar een uitdraai zien, gewoon grootspraak en anders laat ik me graag verassen.

Testbak is wel onder belasting, maar je vertelt niet of hij daar 14.900 nog vermogen leverd! Het zegt dus nog niets.
Wim schreef:Alle onderdelen van deze bike:

70cc Eurocilindero Athena (6 spoelpoorten)
Hogedruk cilinderkop
16mm Malossi Carburateur
sproeier: 82
uitlaat: Proma circuit
aangepaste koppeling, grijpt aan bij 3000rmp
Je post zelf dat je koppeling bij 3000 aanpakt, je hebt dus echt geen blokje dat 14.9k nog vermogen leverd. BLokken die dat namelijk werkelijk wel doen die leveren bij 3000 toeren wel zo weinig vermogen dat het een uur duurt voordat je op gang bent.
Xander

Bericht door Xander »

testbank is niet onder volledige belasting, je kunt bijv niet je eigen gewicht en frontale weerstand berekenen in je vermogen, het is wel mogelijk door bijv je drumgewicht in de software aan te passen maar je weet nooit het exacte getal om in te vullen zodat de werkelijke straat snelheid eruit komt.. 'n testbank is eigenlijk niet om alleen het uiterste vermogen te meten, maar juist ook om verschil te meten na verandering/aanpassing van de set up..

gr Xander.

oja mensen met de beste verhalen, post eens een grafiek :idea: , wil ik binnenkort wel even doen, wil een dezer dagen sproeier ffe goedzetten @ dyno
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Jongens houd het ff gezelig!!! :wink:
Je post zelf dat je koppeling bij 3000 aanpakt, je hebt dus echt geen blokje dat 14.9k nog vermogen leverd. BLokken die dat namelijk werkelijk wel doen die leveren bij 3000 toeren wel zo weinig vermogen dat het een uur duurt voordat je op gang bent.
Waarom zou hij geen 14,9 k halen omdat ie met een koppeling pas op 3000 toeren aagrijpt?
Die koppeling heeft niets te maken met je top vermogen, je top vermogen wordt gewonnen door je cilinder Wim heeft de athena en die heeft waarschijnlijk een blowdown van rond de 30 zodat het topvermogen later afgegeven wordt. Daarom hoogtoerig!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Koppeling heeft idd niets te maken met vermogen

alleen heeft elke motor een eigenschap.. van een bepaalde vermogensband.
Een 50---70cc cilinder die zijn vermogen leverd bij meer dan 14k leverd bij 3k absoluut geen vermogen. Dus moet je een koppeling hebben die bij 9k o.i.d. begint te pakken. Anders kom je gewoon niet van je plek.

Maar ik ga niet meer reageren
genoeg oftoppic
Plaats reactie