kappen spuiten

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

kappen spuiten

Bericht door Gast »

Ik zou graag mijn kappen spuiten van mijn minibike! Weet er iemand of ik deze eerst moet behandelen met plastic-primer of kan ik deze direkt overspuiten?
Gast

Bericht door Gast »

het beste is , licht opschuren (slissen), primen en dan spuiten
Gast

Bericht door Gast »

wel waterproof gebruiken......

primer is idd ook wel slim om te gebruiken.
JaMeSoN

Re: kappen spuiten

Bericht door JaMeSoN »

jelle2 schreef:Ik zou graag mijn kappen spuiten van mijn minibike! Weet er iemand of ik deze eerst moet behandelen met plastic-primer of kan ik deze direkt overspuiten?

ik zou eeen beetje water pakken en dan watervast schuurpapier korrel 300/400 ofzo goed schuren en dan indd een primer gebruiken is beter voor de hechting tussen je verf en je kap

laters
Jameson
Gast

Bericht door Gast »

opschuren met 400 en 600, daarna opschuren met 1200waterproof.

-primer
-lak
-blanke lak

heb het zelf zo gedaan en is goed gelukt :)

en als je een druiper hebt, wachten tot het droog is, en met 1200waterproof lichtjes wegschuren.

Succes ;)
Gast

Bericht door Gast »

korel 400 is te grof dus als je doet wat wesly zegt komt het wel goed :wink:
ganta

Bericht door ganta »

ik wil dus mijn kappen ook spuiten, en dacht aan dit
Afbeelding
Afbeelding
maar wat is de beste manier hier voor.. afplakken en dan schuuren en dan dat oranje spuiten? of helemaal schuuren dan spuiten?
Of is er een andere manier??
Gast

Bericht door Gast »

je moet altijd datgene schuren wat je wilt spuiten (dit staat trouwens ook op bijna elke spuitbus : éerst de toplaag eraf schuren en daarna eventuele hechtprimer aanbrengen )

als je alleen het oranje wilt spuiten zou ik eerst afplakken , zodat je weet wat je moet schuren ( of naar de spuiterij gaan die hebben van die hele speciale , soort van statisch tape €20 per rolletje d8 ik )

als je alles wat je wilt gaan spuiten hebt geschuurt haal je alle tape enz eraf zodat je goed kan ontvetten en dan plak je opnieuw het tape erop ( als je het tape laat zitten tijdens het onvetten heb je kans dat er stof tussen zit... )

( zal wel lastig zijn om de vormen die jij wilt te tapen met gewone afplaktape... )
ganta

Bericht door ganta »

oww okey bedankt.
t is mischien wel moeilijk maar moet er wel beetje moeite voor doen hea ;)
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Eerst het lichte spuiten, als je het dan ergens onder de tape door komt kun je met de donkereste kleur over dat uitlopertje heen spuiten..
Verder, schuren eerst met 400nat, dan met 600nat en als je tijd over hebt:roll: met 1200 waterproof. Maar dat is eigenlijk helemaal neit nodig..
Het belangrijkste is dat je al het glimmende eruit schuurt, kleine krasjes worden toch opgevuld door de primer.
Dan een of 2 laagjes primes, even opschuren met 600 nat, en dan de kleur en blanke lak.
Gast

Bericht door Gast »

Wat nou als er veel stickers opzitten? Gewoon weg schuren.. of hoe pak je dat aan?
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

die kan je makkelijk afhalen met een haarföhne werkterg goed,
60sec op de stikker blazen en hij komt er makkelijk af!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Misschien kan je die er af trekken? Eerst met je nagel een puntje losmaken en dan helemaal eraf.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Dat kan je beter niet doen, dan blijft er altijd wel vies lijm achter, of nog papier wat niet goed is meegekomen, gebruik altijd sticker-remover of mijn voorstel van net, daar heb ik het zelf ook mee gedaan en het resultaat is goed:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9288
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Dus met de haarfohne effies stickers los maken.. daarna opschuren met 300/400 schuurpapier (nat?) daarna met 1200 waterproof schuurpapier.. en daarna met de spuitbus eroverheen? En daarna laklaag? Of.... :roll:
Plaats reactie