wat voor staal voor frame

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
leroy

wat voor staal voor frame

Bericht door leroy »

hallo ik heb een vraagje wat voor staal kan je het best gebruiken voor het frame? (rvs kan ik niet lassen)

greetz leroy
Gast

Bericht door Gast »

of is rvs het beste? kan je ook radiator stangen gebruiken?


greetz leroy
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Kheb gewoon staal gekocht, lekker goedkoop en na een flinke lik verf/lak roestvrij.

Roestvrij staal is natuurlijk beter (roestvrij) en mooier natuurlijk. En ja alumium is een stuk lichter dan staal en rvs, maar ja ook dat vergt de nodige las kunsten.

Staal is de makkelijkste weg, rvs en alu is de mooiste en onderhoudsvrijste manier.

Kvraag me af of radiator stangen stevig genoeg zijn.

Daniel
Koentje

Bericht door Koentje »

Verwarmingsbuis kun je wel gebruiken, het is opzich wel dik genoeg. Ik dacht dat het iets van 1,5 mm was. Alleen de ellende aan de buis is, is dat het verzinkt is. Daar heb je alleen maar last van met lassen. Zelfs als het goed schoonslijpt merk je het nog. Kortom niet gebruiken, je moet gewoon blanke stalen buis kopen.

Ik heb zelf chroom-molydeen buis gebruikt, dit is erg sterk. Ik heb de buis uit een fietsenfabriek. Heb het TIG (waar je ook RVS en ALU mee last) gelast. Ben aanwezig op de minibike infodag (zie agenda), dan kun je hem bewonderen. De minibike is dan nog niet voor zien van een laklaag(poedercoat) dus je kunt het werk goed bezichtigen :-)
Wimbo

Re: wat voor staal voor frame

Bericht door Wimbo »

:) Gewoon koudgewalst staal 37, dit kun je gewoon kopen bij een plaatselijke ijzerboer, 30x15x2 voor het frame, 1/2 duims buis voor de voorvork, en strip 30x5 en 20x2 voor de diverse strippen, de meeste garantie met lassen heb je met "tig" lassen, anders gewoon co2,

succes
Gast

Bericht door Gast »

je kan beter het hele frame van half duims buis dat is stevig genoeg en het is ook nog lichter.

andre
Gast

Bericht door Gast »

oke bedankt


greetz leroy


ps als er iemand is die zijn minibike weg doet en hem wilt ruilen tegen een giant xtc ds3 te waarden van 2400 gld (half jaartje mee gereden) laat het me dan ff weten
Gesloten