Mini-motard 4-takt??

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij heb ik nog iemand besmet met het 4-takt virus. Inderdaad een 100cc eronder dan loopt ie wel hoor! :D Waar zoek je eigenlijk want ik kon geen andere blokjes vinden?! Heb je een foto ervan?

edit:
Ik heb hem nu ook gezien, is dat niet hetzelfde model blok? Jammer dat het aantal cc er niet bijstaat.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

nee, de cilinder stak meer naar boven!

ik kan hem nu ook niet meer vinden, Die nieuwe blokken zijn wel leuk maar vrij prijzig!, en te groot denk ik.. Ook liever een automaat anders krijg je zo'n kramp!

een honda novio blok? ss 50 is zker het zelfde als die oude dax blokjes?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

In Tiel zit een motorsloop, daar hadden ze een tijdje terug een hele krat staan met nieuwe kleine 4-takt motoren.. Daar zaten ook opvoersetjes bij.
Gast

Bericht door Gast »

Markie schreef:nee, de cilinder stak meer naar boven!

ik kan hem nu ook niet meer vinden, Die nieuwe blokken zijn wel leuk maar vrij prijzig!, en te groot denk ik.. Ook liever een automaat anders krijg je zo'n kramp!

een honda novio blok? ss 50 is zker het zelfde als die oude dax blokjes?
Bedoel je soms dit blokje, staat voor 199 te koop op marktplaats:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Afbeelding

Afbeelding

Jep, die bedoelde ik!

volgens mij is ie iets groter dan dat ik had gedacht!

Afbeelding
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Het is die versnellings bak die het boeltje zo groot maakt, maar ik heb vanmiddag even de verkoper van het eerst getoonde blokje (die 50cc en 100cc) en wat maten gevraagt.

De totaal lengte van het blok is 40cm zegt hij, en dat is even lang als een Puch blok (incl. bougie) alleen de breedte is een iets groter "probleem" want die is namelijk 28cm!

Mijn denker draait overuren op dit moment :roll:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

theoretish gezien zou het niets uitmaken, aangezien het bij een grote supermotard ook wat uitsteekt! maar 28 cm is wel wat veel.

Ik heb een pm gekregen met wat tips over kleine 4 takt blokken, dus ga er ook achter aan!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Markie schreef: Ik heb een pm gekregen met wat tips over kleine 4 takt blokken, dus ga er ook achter aan!
Als je iets leuks gevonden hebt, laat het dan even weten. 8)
Gast

Bericht door Gast »

http://www.4-strokebikecentre.com
moet je deze mensen maar ff een mailtje sturen, die weten alles over de honda 4-takt blokken, dus ook over de afmetingen en de 1001 uitvoeringen.

en ze hebben een heleboel gebruikte blokken te koop

tjow he
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

k heb ze al gemaild!

nog es wat gevonden !!!!!!!!!

Afbeelding

en wat zien we daar????????

4 takt honda

en nog een keer wijzigen

kitaco 30mm front end - kitaco cast aluminum 9 spoke 10' front / rear rims - rays engineering aluminum valvestems - dunlop TT 91GP tires - kitaco front / rear sprockets - kitaco billet throttle - kitaco grips - classic bars - kitaco master cylinder - goodridge kevlar brake hose - HRC / Honda NSR front brake components and hardware - kitaco triple tree assembly - DID chain - works rear shock - factory metals swingarm - fastway pegs - Honda z50 rear brake - fast 50's gas cap / vent - red baron chain guide - orange chain roller - storm cycles mount - 2R kickstand.

9 inch??????? best wel groot

Afbeelding

afmetingen 128 x 62.5 x 85.4cm

Ik heb een mailtje gekregen!
we hebben dat al meer gedaan, je moet een blok van de at hebben, dat is een 3bak, maar volledig automaat, dus met 3 koppelingen en een
kick down, een collega racer van jou uit steenwijk rijdt daar ook mee, en meerdere waar ik zo 1, 2, 3, de naam niet van weet, en op die
basis kun je alles bouwen van 49cc tot 190 cc !
groeten, Johannes
dus at blok, 3 bak volautomaat!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

dus at blok, 3 bak volautomaat
Gaaf, je kan gewoon tot 190cc gaan op hetzelfde carter! Dan kun je wel een beresterke bike maken. Dan moet je uitkijken dat je niet steeds op je rug beland als je gas geeft na de bocht!! WHEEELIEEE

Maare begrijp ik nu goed dat het een VOLLEDIGE automaat is, die dus zelf door de drie versnellingen gaat? Of bedoelen zo een semi-automaat die je gewoon zonder koppeling kunt schakelen?

Wat voor blokje heb je nu naar geïnformeerd? Zo'n honda/immitatie blokje?
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

het is een 3 bak automaat met 3 koppelingen ofwel gewoon 3 centrifugaal koppelingen

ik heb ze gevraagt voor een klein blok, automatisch. Er zijn meerdere mensen die met zo'n ding rijden!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Klinkt goed, werkt dus hetzelfde als bij veel modelauto's Heb je toevallig een foto ofzo? Ben wel nieuwgierig geworden. :wink:
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

4-takt

Bericht door Ronnie »

afbeelding zegt genoeg!
Afbeelding
wevie666

Bericht door wevie666 »

:shock:
Gesloten