V olle kuip op een zelf bouw ...

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

V olle kuip op een zelf bouw ...

Bericht door Gast »

Waarom zie ik hier eigenlijk helemaal geen foto's van zelfbouwers waar een volle kuip op zit ?? is het moeilijk te doen om een volle kuip om een puch blok heen te bouwen ofzo ?? Ik wil misschien namelijk alle kuipen helemaal compleet bestellen om een hele nieuwe minibike te bouwen.
Gast

Bericht door Gast »

moeilijk is ut niet, denk eerder geld/zin tekort. Ikzelf vind het wel mooi.
Gast

Bericht door Gast »

Miniracer schreef:moeilijk is ut niet, denk eerder geld/zin tekort. Ikzelf vind het wel mooi.
Ga morgen of vrijdag me spullen bestellen :D ... volle kuip, kontje, tank, voorpatbord, achterspatbord alles polini 911 ..... heb al naven, banden,chrome(stevige)voorvork,handsvaten en proma cirquit uitlaat gekocht voor 60 euro ;) weer een minibike compleet .. ff framepie lassen en klaar
Gast

Bericht door Gast »

mooi zo en waar ga je het bestellen ?
Gast

Bericht door Gast »

Mini bike master schreef:mooi zo en waar ga je het bestellen ?
http://www.thalenscooters.com/

Is de goedkoopste die ik kon vinden, en levert binnen 1 a 2 dagen ...
Gast

Bericht door Gast »

Paul. Ik neem aan dat thalens ook postorderd.

Ben benieuwd hoe de kuip er uit ziet. ik ben namelijk van plan om in de toekomst ook een kuip te bestellen.

Heeft er verder iemand een idee hoe je de tank kunt spuiten, want zoals ik het begrepen heb, blijft op dat jerrycan plastic geen lak zitten.

Ik heb wel eens gehoord van een overtrek/tankkapje maar zie dat nergens staan op de verkoopsite's :?:
Gast

Bericht door Gast »

sleeper schreef:Paul. Ik neem aan dat thalens ook postorderd.

Ben benieuwd hoe de kuip er uit ziet. ik ben namelijk van plan om in de toekomst ook een kuip te bestellen.

Heeft er verder iemand een idee hoe je de tank kunt spuiten, want zoals ik het begrepen heb, blijft op dat jerrycan plastic geen lak zitten.

Ik heb wel eens gehoord van een overtrek/tankkapje maar zie dat nergens staan op de verkoopsite's :?:
Gewoon kunststof hechtprimer gebruiken dan blijft het gewoon zitten hoor ...
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

De primer (geen enkele primer) kan niet tegen de benzinedampen die van binnen uit de tank door het kunstof komen. Daarom zijn er kapjes voor over de tank. Deze zijn verkrijgbaar zijn polini OSS
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

tank

Bericht door Ronnie »

Klopt je kunt de polini tankjes NIET spuiten ook niet met een primer er onder.
Ik heb dit geprobeerd maar na een week komen de blaren er al op.
En daarna valt de lak er zo af.
Je kunt bij www.polini-minibikes.nl een kap over je tank kopen die je wel kunt spuiten (alleen de 911 serie).
Op een zelfbouw past geen volle kuip omdat je anders niet met je uitlaat wegkomt, dit komt omdat je motorblok te groot is
En als je zelf een uitlaat maakt die wel past loopt het voor geen meter.
Dus wat wil je, langzaam met een volle kuip of supersnel zonder volle kuip.
Wat wel past is de 911R polini halve kuip, hiervan is de bovenkant het zelfde als van een 911 volle kuip.

sucses
Gast

Bericht door Gast »

wat houd zo`n halve kuip precies in dan...?
Gast

Bericht door Gast »

ik wil half zo snel met VOLLE KUIP aangezien dat het voor mijn zoontje en dochter is
Gast

Bericht door Gast »

wrom zou het niet kunne, als je een beetje handig bent kan alles toch :) je maakt gewoon de kap pas aan de uitlaat in plaats van de uitlaat aan de kap zie de foto ( niet mij bike hoor)
Afbeelding
Gesloten