Samenvatting over chinese minibikes

Meest gestelde vragen, chinese minibikes.

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

wow dat is zonde dude had die makkelijk een poline replica van kunne kopen!
is overgegaan op de scooterwereld...
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

TaiChi16 schreef:wow dat is zonde dude had die makkelijk een poline replica van kunne kopen!
Toen niet :wink: Was er nog niet!

Maar die prijzen zijn in 1 jaar van €400 naar €150 gegaan :? :shock:

Die ik had hebk gekocht voor 300

Grt Rik
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik ga dit topic even radicaal updaten aangezien een groot deel van de informatie niet meer klopt. Heeft iemand nog ideeen? Ik heb inmiddels de uitleg tussen luchtgekoeld en watergekoeld opgeschreven en geef een lijst met commentaar, prijzen en specificaties (dus werkelijke snelheid en motorinhoud) per bike. Opbouwend van goedkoop naar duur.
In de lijst wilde ik liever geen crossbikes of minimotards betrekken.
Ik heb inmiddels de Sendai's beschreven (inclusief de Kaisho), de Lucky 7's en de onbekende chinezen(+torpedo bikes). Ik heb dan geloof ik alle luchtgekoelde bikes gehad. Welke watergekoelde bikes vinden jullie dat er nog bij horen?
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Mischien zou je er iets kunnen inzetten van: wat je het beste kan doen als je sneller wilt en/of tunen.
Want vele vragen van:
-Wat kan ik het beste kopen om sneller te gaan
-Wat zal ik doen ... of ...

En van dat soort dingen :wink:

Is dit een ideetje.... :roll:
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

en misschien een stukje over rijden op de kartbaan? wat je dan nodig hebt?, aangezien ik daar eerst ook vragen over had....
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Re: ...

Bericht door Justin »

Xigh schreef:Ik ga dit topic even radicaal updaten aangezien een groot deel van de informatie niet meer klopt. Heeft iemand nog ideeen? Ik heb inmiddels de uitleg tussen luchtgekoeld en watergekoeld opgeschreven en geef een lijst met commentaar, prijzen en specificaties (dus werkelijke snelheid en motorinhoud) per bike. Opbouwend van goedkoop naar duur.
In de lijst wilde ik liever geen crossbikes of minimotards betrekken.
Ik heb inmiddels de Sendai's beschreven (inclusief de Kaisho), de Lucky 7's en de onbekende chinezen(+torpedo bikes). Ik heb dan geloof ik alle luchtgekoelde bikes gehad. Welke watergekoelde bikes vinden jullie dat er nog bij horen?
je zou wat over de LC van MP kunnen vertellen
aangezien heel veel mensen die hebbe...
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

TaiChi16 schreef:wow dat is zonde dude had die makkelijk een poline replica van kunne kopen!
wij al helemaal:

"rossi" minibike
"camel" minibike(omdat het eerst leek dat we het neit meer goed kregen met de rossi bike)
nieuwe krakus (door vastloper)
nieuwe cilinder (door vastloper)
nieuwe lagers(door vastloper)
nieuwe rem, omdat hij met 1 keer vallen afbrak :?

en ik denk dat ik nog wel iets ben vergeten maargoed....
ik hoef gelukkig nie te dokken....

ik blijf lekker doorsparen voor een blata dan ben ik van het vervloekte gezijk af :twisted:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

kleine_duivel schreef:
ik blijf lekker doorsparen voor een blata dan ben ik van het vervloekte gezijk af :twisted:
Hoop je.. Heb er al meer aan gedaan dan jouw hoor.. en die van mij is polini dussss :P
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

trillen alle bouten er ook uit?
*ga ze eens lekker vastzetten met locktite :twisted: *
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Mooi topic wel, alleen mis nog wel een aantal zoals informatie over het inrijden en afstellen. En misschien wat prijzen, zodat je ongeveer weet hoeveel het vervangen kost. En of het een beetje te doen is voor iemand die niet technisch is en geen ervaring heeft. :wink:
Heb al veel gezocht op het forum en het is allemaal wel te vinden, maar zoals gezegd is alles in 1 topic wel zo makkelijk (dat was ook de bedoeling volgens mij). :D
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik begin het hele topic opnieuw. Mensen die denken dat er iets inhoort en dat zelf graag willen schrijven moeten even een PB sturen. Ik weet niet zo heel veel, ik kan dus wel een lijst van bikes opstellen, maar als jullie dan bijvoorbeeld een lijst maken met wat je kunt kopen om beter te rijden enzo of met veel voorkomende problemen en de oplossingen dan voeg ik jullie even toe op msn. Dat praat even wat makkelijker. Dan zet ik er uiteraard ook gewoo een lijst bij wie wat geschreven heeft.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

marijnoo schreef:En misschien wat prijzen,
1 jaar geleden kocht je een luchtgekoelde chinees voor €400 dus dat van die prijzen word ingewikkeld.. :roll:
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik heb nu dus 2 mini's, en er zit duidelijk verschil in!

ik kan wel even wat close-up foto's maken over het frame, want daar zit bij mij nogal verschil in!
dan zet ik het met photoshop even naast elkaar.....


verder wat over de WERKELIJKE snelheid van een chinees.....(heb werkende km teller nu alleen zijn me kettingen naar de *****)

dus bij interesse, stuur maar pb of voeg me toe op msn :wink:
marijnoo

Bericht door marijnoo »

de winter schreef:
marijnoo schreef:En misschien wat prijzen,
1 jaar geleden kocht je een luchtgekoelde chinees voor €400 dus dat van die prijzen word ingewikkeld.. :roll:
Ja dat wist ik, maar ik denk dat ze niet veel lager worden, aangezien ze nu rond de 100-150 euro zijn. Of ze moeten al bij pakken melk komen. ;)
Maar wellicht een kleine schatting van wat het starten nu kost, de bike, enkele reparaties (lees overal dat dat meer regel dan uitzondering is) en accesoires. :)
Was maar een idee, wellicht ook tutorials met foto's van veel voorkomende reparaties.
Die zullen wel ergens staan (jaja ik gebruik de zoekfunctie wel degelijk), maar alles in 1 topic is handig en overzichtelijk. :)
Zou graag helpen, maar ben bang dat ik weinig toe te voegen heb, omdat ik zelf nog veel moet lezen en nog veel meer moet leren. :oops: :roll:
Lees nu al enkele dagen zoveel mogelijk en het helpt echt, de zoekfunctie is overigens niet erg precies, zit ook veel troep tussen. :?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Klopt, daarom wil ik graag ook dit topic zo duidelijk mogelijk maken met zoveel mogelijk informatie. Dan kan voor veel topics gewoon hier een link naartoe gegeven worden.
Het probleem is dat ik niet meer helemaal precies op de hoogte ben van alle chinese bikes, zeker niet wat betreft de watergekoelde. Daarom zou ik ook graag zien dat een aantal van jullie ook iets schrijft. Wow, dat klinkt zeurderig, maar jullie snappen het wel.
Gesloten