Secundair tandwiel dichtmaken
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Secundair tandwiel dichtmaken
hallo
weet iemand hoe je het beste je secundair tandwiel dicht kunt maken, voor minder weerstand?
ik dacht zelf aluminium plaatjes tussen de spaken lijmen, en dan de spaken vloeiend gladplamuren.
is dit een goed iedee?
en weet iemand ook welke plamuur of kit of iets dergelijks ik het beste kan gebruiken?
weet iemand hoe je het beste je secundair tandwiel dicht kunt maken, voor minder weerstand?
ik dacht zelf aluminium plaatjes tussen de spaken lijmen, en dan de spaken vloeiend gladplamuren.
is dit een goed iedee?
en weet iemand ook welke plamuur of kit of iets dergelijks ik het beste kan gebruiken?
concentreer
Vind ik nou ook, concentreer je eerst maar eens op de cilinder, cilinderkop en uitlaat.
Dat van dat tandwiel helpt alleen maar als je in de top tien van NK minibike meerijdt
goed zo Rudy!
Dat van dat tandwiel helpt alleen maar als je in de top tien van NK minibike meerijdt
goed zo Rudy!
tandwiel
Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word.
Dit hoort bij de volgende opties:
programeerbare cdi unit met verwisselbare ecu, eigenontwerp uitlaat, rechte vertanding in het blok, verandering van de doorstroming in het carter, snelle cilinder verder aanpassen, zelfbouw cilinderkop, membraam evt. op carter, scootercilinder en krukas monteren, zelfbouw koppeling.
Bij dit alles zal zo'n dicht tandwiel een beetje helpen.
Maar of je het bij het monteren van een andere uitlaat en cilinder zult merken dat je tandwiel dicht is,,,, betwijfel ik echt.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word.
Dit hoort bij de volgende opties:
programeerbare cdi unit met verwisselbare ecu, eigenontwerp uitlaat, rechte vertanding in het blok, verandering van de doorstroming in het carter, snelle cilinder verder aanpassen, zelfbouw cilinderkop, membraam evt. op carter, scootercilinder en krukas monteren, zelfbouw koppeling.
Bij dit alles zal zo'n dicht tandwiel een beetje helpen.
Maar of je het bij het monteren van een andere uitlaat en cilinder zult merken dat je tandwiel dicht is,,,, betwijfel ik echt.
helemaal mee een, maar het is toch wel 'leuk' om te hebben en om zelf te maken, zeker als je zelf geen cil kop en carter doorstroming, e.d. kan aanpassen of de kennes niet hebt.Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word.
Dit hoort bij de volgende opties:
programeerbare cdi unit met verwisselbare ecu, eigenontwerp uitlaat, rechte vertanding in het blok, verandering van de doorstroming in het carter, snelle cilinder verder aanpassen, zelfbouw cilinderkop, membraam evt. op carter, scootercilinder en krukas monteren, zelfbouw koppeling.
Bij dit alles zal zo'n dicht tandwiel een beetje helpen.
Maar of je het bij het monteren van een andere uitlaat en cilinder zult merken dat je tandwiel dicht is,,,, betwijfel ik echt.
Ja idd hoort dit wel bij uiterste tuning, maar je doet hem het toch ook daarom?Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word
Je probeert altijd zoveel mogenlijk aan het blok te doen.
Ook leer je er weer wat van! De meeste zullen het ook niet doen maar 1 +1 = 2 ofwel je zult er niet achter uit van gaan! hopenlijk!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Is afgerond nog stees 1.
Dus je schiet er niets mee op. Voor de zeeuwsche minibike races is het totaal zinloos om die platen erin te zetten.
Al die gasten die extreem tunen zoals ze zelf zeggen vallen meestal al na twee rondes uit met panne.
Wij die met een vrijwel standaard blok rijden, wel snelle cilinder grote carb en snelle uitlaat rijden iedere race uit met een resultaat dat voldoening geeft. (Sommigen hebben wel het carter iets aangepast aan de cilinder, ik ook)
Bij onze races is meedoen en uitrijden belangrijker dan waar je eindigd.
Dat zou je toch ook moeten weten stephan.
Dus je schiet er niets mee op. Voor de zeeuwsche minibike races is het totaal zinloos om die platen erin te zetten.
Al die gasten die extreem tunen zoals ze zelf zeggen vallen meestal al na twee rondes uit met panne.
Wij die met een vrijwel standaard blok rijden, wel snelle cilinder grote carb en snelle uitlaat rijden iedere race uit met een resultaat dat voldoening geeft. (Sommigen hebben wel het carter iets aangepast aan de cilinder, ik ook)
Bij onze races is meedoen en uitrijden belangrijker dan waar je eindigd.
Dat zou je toch ook moeten weten stephan.