zelfgemaakte binnenrotor onsteking??????

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroenvanel
forum gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
Locatie: 's-Gravenpolder
Contacteer:

zelfgemaakte binnenrotor onsteking??????

Bericht door jeroenvanel »

Afbeelding

Deze foto was een maatje van mij tegen gekomen ergenst op het internet waar wist hij niet meer maar zoiets is dat nou moeilijk te maken het lijkt niet moeilijk te maken maar is dit zo :?: :?: en werkt dit eigenlijk wel als een soort binnenrotor ontsteking

greetzzz jeroen
Xander

Bericht door Xander »

ik heb het ook wel es geprobeerd, je zet een minpool op het frame, en een plus naar de contakt punten, en je hebt vonk. alleen heeft deze ontsteking geen voordelige werking, het werkt zelfs ten nadeel.
Gebruikersavatar
jeroenvanel
forum gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
Locatie: 's-Gravenpolder
Contacteer:

Bericht door jeroenvanel »

Hoe bedoel je dat met dat nadeel als ik vragen mag :oops: En ik heb ook wel eens gehoord over bosmaaier/kettingzaag ontsteking op puchblok is dit moeilijk, en ik hoor ook dat die snel kapot zijn, is dat ook zo? En hebben deze voordelen met een originele puch ontsteking.

greetzzz jeroen
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Even duidelijk, die foto is geen binnenrotor.!

Die kettingzaag ontstekingen zijn er in heel veel maten meestal gebruiken ze die alleen voor je gasreactie, maar er zijn electronische kettingzagen ontetekingen die het welicht beter doen dan die contacktpuntjes!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
wevie666

Bericht door wevie666 »

deze is van een kerel op het puchforum.. hij heeft er een accu+(auto)bobine opzitten.. je blijft nog steeds met het probleem van de zwevende contactpunten zitten
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Dit probleem is ook wel te verhelpen. Je neemt een Velleman bouwpakketje (of je maakt het zelf), een bobine en een pick-up sensor.

Op het mini-vliegwiel zet je een boutje welke langs de sensor draait. Deze zorgt voor het juiste ontstekingstijdstip. Zo heb je je elektronische accu onsteking. Je hebt echter geen vervroeging..

Dat kan ook wel weer, maar dan moet je meer electronica kennis hebben.. Het nadeel blijft dat je ook een accu moet hebben..
Dat houdt mij tegen om zoiets te maken op mijn minbike..
Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding
Zelf aangepaste kettinzaag ontsteking, het werkt goed.

Contactpunten zonder vliegwiel heb ik ook al weleens gemaakt, maar daarmee ging de accu maar 15 min mee en ging slecht stationair lopen. Stationair begon hij echt te klappen, maar dat is wel op te lossen door hem veel harder stationair te zetten.
Gast

Bericht door Gast »

hey rudy,

Heb je de rotor conisch uitgedraaid of heb je de krukas afgedraaid?
heb je die kal (half maantje) gebruikt of span je hem er zo op?
Gebruikersavatar
jeroenvanel
forum gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
Locatie: 's-Gravenpolder
Contacteer:

Bericht door jeroenvanel »

hey rudy zou je misschien willen uitleggen hoe je dit hebt gemaakt want ik ben nog niet egt bekend met ''kettingzaag onstekkingen'' :oops: :oops: :oops: :oops: :?: :?:
en van welke kettingzaag merk heb jij de ontsteking gebruikt en heeft dit veel voordelen met een originele puch ontsteking :?: :?:

greetzzz jeroen
Xander

Bericht door Xander »

welke ontsteking ik heb, weet ik niet.
tis er iig een van een kettingzaag.
ik boek er niet echt winst mee, alleen gasreactie.
het orginele vliegwiel, die leverd tot nogtoe de betere resultaten.
je mini pakt gewoon veel sneller door , met een kleiner vliegwiel, blijft je blokje even in een dipje hangen, als je koppeling pakt.

groet Xander.
Plaats reactie