Minibike van Dutchblade (Update foto's) 19-3 Tandwiel gefixt

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

dutchblade

Minibike van Dutchblade (Update foto's) 19-3 Tandwiel gefixt

Bericht door dutchblade »

Dit was eerst mijn mini toen hij voor het eerst rijklaar was met de volgende setup:

65 CC Airsal tuned
15 mm Bing
Proma GP
Rest standaard
Voorvork en wielen en remmerij: Blata


Afbeelding

Toen toch maar tot inkeer gekomen en de 'standaard' Polini 911 kappenset gehaald.
Ook ben ik van de 4 inch afgestapt en een set sendai wielen, remmen en voorvork gekocht.
Afbeelding
Afbeelding

Ook de setup is nu verandert:

65 CC Polini tuned
peugoet membraan kit Polini
Proma CC
16 mm PHBG Dell
Standaard ontsteking
Koppeling flink verlicht.

Dit setje liep goed, totdat de laatste keer toch wel redelijk hinder werd ondervonden van een klemmertje :(
Afbeelding

Gelijk maar een rito krukas gekocht, en aangezien het zakgeld nog niet op was , toch maar een elektronische ontsteking met klein vliegwiel gekocht.
Afbeelding

Ben erg benieuwd hoe de ontsteking presteerd, zondag de 6de zullen we het weten.. :lol:

Goed, zondag de 6de is geweest.. Hij reed als een beer..

Tot dat mijn achtertandwiel het kontakt met het achterwiel verloor :cry:
Afbeelding

Zo zag het tandwiel er uit..
Afbeelding

Dus daar moeten we ook maar even een mooie oplossing voor
bedenken...meuh... :cry:

O.k, die oplossing is er nu ...
Afbeelding

Wim v/d steeg heeft voor mij een flens en een stuk van de as gedraait.
Omdat de montage van de flens met drie boutjes mij toch iets te licht leek, heb ik er voor gekozen om vanaf de zijkanten drie M6 imbusbouten te zetten, die in drie gaten vallen die in de velg zitten.
Nu zit het tandwiel vast met drie keer M8, lijkt mij beter dan de drie M5 die er normaal in zit :D
Laatst gewijzigd door dutchblade op za 19 mar 2005, 20:06, 12 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

wel leuk, vind het frame alleen veels te bot voor de kap die je gebruikt hebt, staat niet mooi bij elkaar...
Gast

Bericht door Gast »

fram steekt idd erg af bij de kappen, verder wel netjes.

misschien nog iets aan de uitlaat doen???

ga zo door


groeten ,

mark

p.s Frame ligt nog steeds bij de peodercoater, kan niet wachten!!!
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Ik neem aan dat jullie bedoelen dat het frame eigenlijk te kaal is voor de kap, zodat er zo'n gat tussen zit...

Daar komt nog wel een afdekplaat o.i.d. op, ik wil hem nu eerst rijklaar hebben, zodat ik kan zien of ik aan het frame nog wat moet veranderen.

De keuze voor deze uitlaat was puur omdat deze (proma gp) goedkoop was. Misschien later nog een CC , of ik las hier een andere demper a la terugloop..

De keuze voor deze kap was eigenlijk ook dat deze kappen veel goedkoper zijn dan de polini sets (kap 39 euro, tank 19 euro) en dat niet iedereen deze kappen gebruikt..
Gast

Bericht door Gast »

waar heb je die kap eigelijk vandaan, als ik vragen mag
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Jij mag vragen :)

De kappen en de tank heb ik bij www.kd-warenhandel.de besteld in duitsland. Voor de prijzen van de spare parts moet je ze mailen ,die staan niet op de lijst.
Volgens mij verkoopt v-com ze ook trouwens...
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Minibike van Dutchblade

Bericht door Wim »

dutchblade schreef:Ja ja, naa een poosje sleutelen en lassen is het eindelijk zover !!
Gisteren voor het eerst een paar keer door de straat gereden.
Hij loopt nog niet stationair, start beroerd en trekt nog geen natte krant van de tafel, maar het rijd :lol: :lol:

Van het weekend maar even netjes afstellen en luchtfilter monteren enzo...
Setup:

65 CC airsal
15 mm Bing (word een 15 mm dell)
proma uitlaat
15/22 vertanding.

Yo

mooi fietsje geworden!!


mooie wieltjes ( :wink: )

15-22 is wel een beetje een zware vertanding voor je setup, begin 's met 12-22!


dus euh, binnenkort een keer proefrijden met Rohag??


Ggrrttzz

Wim
dutchblade

Bericht door dutchblade »

ab-so-luut !!!! Die van me zwager is ook klaar dus die gaat ook mee..

Zag alleen dat RoHag nog een beetje afstellingsproblemen heeft ???

12-22 zeg je??? hmmmm, ffies naar de dealer dus..
derbi master

Bericht door derbi master »

12-22 :shock: nee jo denk dat 14-22 beter is voor plezier rijde leuke top en trekt aardig

en anders 13 voor
Gast

Bericht door Gast »

Heeeee!! hij is klaar :P
Is goed gelukt :!:
dutchblade schreef:Ik neem aan dat jullie bedoelen dat het frame eigenlijk te kaal is voor de kap, zodat er zo'n gat tussen zit...

Daar komt nog wel een afdekplaat o.i.d. op, ik wil hem nu eerst rijklaar hebben, zodat ik kan zien of ik aan het frame nog wat moet veranderen.

..
Ja, vindt ik ook, als je daar een kap op doet staat het mooier.

Maar we moeten zeker nu een keer afspreken om te gaan rijden :D :D
Zit nog steeds met afstel problemen, maar als we samen afspreken en Wim ook dan kunnen we misschien mijn probleem wel oplossen.
Zal Wim eens bellen/mailen misschien heeft hij nog wel even tijd voor mij om naar de mini-bike te kijken.
Gast

Bericht door Gast »

vertanding kan makkelijk, lichter geeft alleen mar overtoeren. kheb zelf met mijn bike 17-22, blok draait ongeveer 10K op top, das heel normaal voor mijn cilinder, en hij trekt in een ruk vlot naar zn top zonder enige vorm van dipjes...
dutchblade

Bericht door dutchblade »

@rohag

Ja ja, nu moeten we zekers even kijken, ook omdat het weer nu minder begint te worden richting winter. Ik wil mijne van de week nog even afstellen, misschien kunnen we wat afspreken voor aankomend weekend..

@shoarma

Mja, het is toch gewoon proberen welke tandwielverhouding de beste is, dus ik bestel een paar tandwielen en dan probeer ik het gewoon.
Gast

Bericht door Gast »

heel slim, kun je het nar eigen wens doen :D en das altijd het beste
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Update foto's...
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

mijn complimenten,ziet er zeer goed uit.

tot 6 maart
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie