starten met boormachine

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

rkp dude

Bericht door dennis »

ik ben het met rkpdude eens wat hij schrijft. ik maak elke keer weer gebruik van zijn startmotor werkt 100%.
bedankt roel
dennis
Gast

Bericht door Gast »

rossi-nr.1 schreef:
ids schreef:nee, zo kun je hem niet starten.
het kan niet omdat je koppeling dan niet draait en dus niet aan grijpt...

*edit met de boormachine lijkt mij ook niet egt slim omdat je dan de kans hebt om de draad op je krukas te vernielen edit*
waarom niet??

gaat toch ook draaien net als bij aanlopen??
owja :) had een scooter in em hooft (net anders om:P)
Gast

Bericht door Gast »

is het ook mogelijk om te starten met een luchttol?
Gast

Bericht door Gast »

ja, maar niet egt verstandig...

een luchttol geeft klappen zeg maar..
racertje

Bericht door racertje »

ja idd luchttol werkt niet, en heeft ook geen vrijloop! zoals een startmotor :?
dus als je motor aanslaat gaat ie de luchttol aandrijven ipv andersom!
het systeem van Roel (rkpdude) werkt heel mooi, ga zelf ook maar eens kijken of ik een startmotor kan overhouden;-)
Gast

Bericht door Gast »

heb mijn minibike voor het eerst proberen te starten met een accutol, met gevolg dat ik nu mijn duimpie in het verband heb,

toen de motor aanpakte en ik de accutol er af trok,bleef de dop zitten,
en natuurlijk met mijn stomme kop ](*,) proberen de dop er af te trekken,

gevolg,een klap van de vliegwiel, nagel voor de helft afgeslagen en een stukkie vel minder.

dus voor mij geen accutol meer op vliegwiel,als er geen beschermkap over zit.
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

zoals ik al zij, ik gebruik een startmotor van een auto. Die zijn er in twee typen. met permanente magneten en planetaire vertraging. Deze moet je eigenlijk niet hebben omdat deze vertraging stuk gaat, en de draaisnelheid is te laag waardoor je meer kans hebt dat de moer van je krukas erafslaat. Voordeel is wel dat je de draairichting makkelijk kunt omdraaien door de plus en min om te draaien.
Dan heb je startmotoren die dmv veldwikkelingen een magnetisch veld opwekken. deze hebben er ook geen vertraging in zitten. Nadeel is dat het niet uitmaakt hoe je de plus en min aansluit, hij draait altijd linksom. en dat is dus de verkeerde kant voor ons puch blokkies. Het omdraaien van deze draairichting is een heel gepiel en tijdrovend klussie. De stroom moet andersom door de veldwikkelingen heen en dat is nog niet zomaar gedaan. Ik wens een ieder dus veel suc6 met dit klussie.........
Gast

Bericht door Gast »

Ik hou het gewoon bij mijn aanduwblokje met het hendeltje op het stuur.
Waarom zou je het jezelf moeilijk maken? Zeker wanneer je alleen voor de fun rijdt zoals wij in de zeeuwsche minibike races. Zo een externe startmotor is dan alleen om indruk proberen te maken op de rest.
Houd het simpel zolang er geen noodzaak is om het moeilijk te maken.
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Start zelf gewoon met een standaard Black & Decker accuboormachientje. Heb daar een goed adapter voor mijn dop mee en daarmee start de bike super. Ben daar zo enthousiast van geworden, dat ik het starthendeltje compleet weggelaten heb :o

Je moet de boormachine op het hoogste toerental zetten om er zorg voor te dragen dat je bij het aanslaan van de moter de dop er snel af kunt trekken. Wanneer ik dit op het lage toerental doe, komt de dop niet los en krijg je de hier reeds omschreven situaties.

Gebruik dus een hoogtoerige machine en voila .....
stefano

Bericht door stefano »

Hoi.

Ik had mn kameraad gesproken die is auto monteur,en er zijn waarschijnlijk ik zeg waarschijnlijk ook startmotororen die rechts om draaien,hij kijkt morgen ff.
want meestal zit de bak aan de rechterkant zij die maar bij de honda civic(B.J.94)zit ie links dus vorlgen hem zou die dan rechts om moeten draaien.
Ik dacht nog mischien zit er in de bak een andere overbrenging dat de startmotor toch linksom draait,maar dat is niet zo want als je hem in de versnellig zet en zonder kopp. start schiet de auto ook naar voren dus dat is niet zo volgens mij.


Stefan
Gast

Bericht door Gast »

Of je hem nu links of rechts zet, hij zal altijd hetzelfde draaien.
Je start trouwens op je vliegwiel, niet op je bak.
Hij moet wel anders draaien als hij met zijn achterkant naar de boite (versnellingsbak) wijst (vb. bij achterwiel tractie).
Waarom geen extern scooter startmotortje gebruiken?
Klein en volgens mij kan je hem gewoon ompolen, hangt af van het type.
Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

Bericht door wilco »

starten en met de hand dat hendeltje bij je blok bedienen kun je wel vergeten. Daar ben jij niet sterk genoeg voor, en volgens mij kom je serieus een arm tekort.

werd er verteld door iemand
nou ik heb het wel met de hand gedaan hoor gas los draaien
en dan duim achter dat ding en lopen maar en lukt gewoon hoor
en niet genoeg kragt staat er warom niet gewoon ff duim er achter
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
stefano

Bericht door stefano »

Ik gebruik nu altijd start pilot.

Even in het lucht filter of carb spuiten,starten dan loopt hij even op start pilot en heb je tijd zat om je hand voor je lucht filter te krijgen.
En start Altijd in 1 keer
Ideaal.

Stefan.
racertje

Bericht door racertje »

komt een beetje neer op de "rem reiniger"start, slaat prima aan....
smeert alleen niet :?
stefano

Bericht door stefano »

Smeert niet nee maar die ene seconde zonder olie,en er bijft altijd wat olie achter in je carter

Stefan
Plaats reactie