Mini Bike Jobse *Update* 19-06

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

tuurlijk kun je wel het zelfde aantal pk's halen want als je in je scooter een andere vertanding in doet trekt ie zachter/harder net wat je wil maar je hebt wel degelijk het zelfde aantal pk's geloof me maar waarom denk je dat je met snelle puch van 6,2 pk geen scooter der uit trekt van 6.2 pk zit allemaal in de overbrenging.
een vario zorgt alleen dat je constant op een ideaal toerental zit (dit is het toerental dat je cilinder het meeste pk's/nm afgeeft) dus hij zorgt niet voor extra pk tjes snappie massol jeroen
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt wel het voordeel dat op een scoot-blok al een membraan staat, dus moet je niet liggen metsen met die devcon :D
Het zelfde geldt voor een LC-cil en je hebt grotere spoelgangen, kortere slag (meer rpm.).

Mijn keuze staat al vast voor mijn volgend blokje.
derbi master

Bericht door derbi master »

jeroen17 schreef:tuurlijk kun je wel het zelfde aantal pk's halen want als je in je scooter een andere vertanding in doet trekt ie zachter/harder net wat je wil maar je hebt wel degelijk het zelfde aantal pk's geloof me maar waarom denk je dat je met snelle puch van 6,2 pk geen scooter der uit trekt van 6.2 pk zit allemaal in de overbrenging.
een vario zorgt alleen dat je constant op een ideaal toerental zit (dit is het toerental dat je cilinder het meeste pk's/nm afgeeft) dus hij zorgt niet voor extra pk tjes snappie massol jeroen

ja ik eb der genoeg verstand van o :P ma kijk zonder vairo kan ie dus nie constand opt optimale toeren tal hangen waar ie zijn max vermogen af levert dus kan ie ook niet het zelfde aantal PK's hallen als een scooter blok MET vario

en ja idd want da bink bitje zat nu ;) ga denk ma eens een ophanging maken die je kan verwisselen :D

en dan eens rond neuzen voor wat onderdelen 8)
Gast

Bericht door Gast »

Weer fout!! PK' s komen uit je motor, maar je snapt het wel denk ik :D
derbi master

Bericht door derbi master »

ja snap et wel ja ;)

maar... je topvermogen licht op 1 toerental en der onder eb je dus minder vermogen en der boven ook. dus zal je zonder vario nie zo veel der uit sleuren als anders maar goed genoeg gelult.

iemand nog een iedee voor de koppeling? zo een blata koppeling ? en een iedee wat ik precies nodig heb en waar ik da kan halle :)

dan ga ik eens op zoek na een pig blokie
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

De koppeling hoeft niet perse van blata te zijn..

Wat je moet hebben is een koppelingshuis (die zijn helemaal compleet met lager, huis, bevestiging e.d.), bijvoorbeeld van polini, blata, grc.. Koppelingen zijn er ook van deze merken.

Op www.hopmotorsport.nl kun je het nodige bestellen..

Verder moet je de krukas afdraaien en draad erop snijden.. Succes er mee!
tuindorper

Bericht door tuindorper »

maar je moet dat toch die koppeling halen
en die koppelings huis????
want dat word los van elkaar verkocht
Gast

Bericht door Gast »

scooter koppeling der op fabriceren lijkt me best te doen.
(al ligt het aantal pk's op 1 toerental je komt ooit op dat toernetal dus heb je de pk's) maare gewoon zelf iets maken waar je je koppeling in kunt "hangen" en op het getande deel wat je normaal op de overbrengings as schuift schroefdraad in tappen en daar je tandwiel in schroeven.
derbi master

Bericht door derbi master »

Koen schreef:De koppeling hoeft niet perse van blata te zijn..

Wat je moet hebben is een koppelingshuis (die zijn helemaal compleet met lager, huis, bevestiging e.d.), bijvoorbeeld van polini, blata, grc.. Koppelingen zijn er ook van deze merken.

Op www.hopmotorsport.nl kun je het nodige bestellen..

Verder moet je de krukas afdraaien en draad erop snijden.. Succes er mee!
aha bedankt :)
zal eens informeren.
en een blokie zoeken :wink:

zo iets ? carter zijdeksel (koppelingszijde) incl.slipkoppelingshuis D.80
[112.082.00]

of dit :) : http://www.hopmotorsport.nl/catalog/pro ... ts_id=4849
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Inderdaad, dat bedoelde ik..

Je moet niet gaan klooien met scooter koppelingen enzo.. Minbike koppelingen zijn prima af te stellen en erg compact..
derbi master

Bericht door derbi master »

welke zou beter passen of gaan denken jully ?

van deze 2 koppelingen:

Afbeelding
carter zijdeksel (koppelingszijde) incl.slipkoppelingshuis D.80



Afbeelding
Race Koppelingshuis compleet watergekoeld 78mm GP/RC40
[009.009]

de 1e is 75 euro de 2e is 85 euro

en nog ee nander iedee voor een start systeem ? zat anders zelf ook wel te denken aan zo een trek starter maar ja das ook weer 50 euro (en dan nog een adapter)
tuindorper

Bericht door tuindorper »

je kan de elektrische start er toch gewoon op laten zitten
en dan gewoon het knopje op het stuur
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

De elektrische starter kun je er niet gebruiken. Die zit n.m. niet direct op de krukas.. De rest sloop je toch van het blok af..

Je moet toch een plaat maken op je blok, dus beide koppelingshuizen kunnen passen.

Voor de starter zou ik gewoon een trekstarter van polini er op zetten. Werkt prima! Ik heb het al werkend..
derbi master

Bericht door derbi master »

aha bedankt koen :)

en weet je of der ook al een as voor tandwiel bij dat koppelings huis zit ? want anders moet ik dat der nog bij kopen (ja ik weet et past geen puch tandwiel op ) maar daar fix ik wel wat voor.
tuindorper

Bericht door tuindorper »

koen

ik had je van de week al een pb gestuurd
en ik hoop dat je mischine een paar foto'tjes voor me hebt
van de koppeling en de trekstarter
want ik wil er binnenkort ook aan gaan beginnen :D
Plaats reactie